Een leuk zwart ruwharig bastaardje van toen zo'n 9 weken oud.
Dit is hem, hij heet Casper

Het gaat hartstikke goed, alleen is hij vreselijk baldadig en ruw tijdens het spelen.
Mijn man gaat met hem iedere week naar puppiecursus, maar ik geloof dat de methode die hun hanteren niet zo erg geschikt is. Zij streven ernaar dat je je hond alles kan leren met een speeltje als beloning. Baasje + speeltje moet dus leuker voor de hond zijn dan de rest wat om de hond heen gebeurt.
We hebben heel veel soorten speeltjes geprobeerd, o.a. ook een Kong Wubba, maar hij vindt niks echt leuk! Hij rent zelfs niet achter balletjes aan. Hij speelt echter wel met andere dingen, waar hij niet mee mag spelen, zoals onze schoenen, sokken en als hij de kans krijgt verscheurt hij heel graag kranten, brieven en boeken
Hij bijt ook tijdens het spelen best hard in bijv. onze handen. Op zo'n moment zeggen we "FOEI!" of "NEE!" en krijgt hij een tik op z'n neus of ik pak hem even om de bek en neus. Hij gaat de laatste tijd wel steeds vaker over in likken aan de handen op het moment dat we hem corrigeren met de stem als hij bijt.
Als ik met hem buiten loop en ik begin een stukje te rennen, hangt hij gelijk kwispelend en blaffend in mijn kuiten. Hij heeft me zelfs al eens in m'n kont gebeten

Hij vertoont verder niet echt dominante trekjes. Als hij gecorrigeerd wordt, gaat hij zelf al gauw op zijn rug liggen.
We gaan in elk geval op zoek naar een andere hondenschool, maar ik wilde toch even vragen in de tussentijd of jullie misschien nog tips hebben hoe we hem het bijten af kunnen leren.