Help!!! mijn hond heeft jeuk en ik weet niet waarvan!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dhani

Help!!! mijn hond heeft jeuk en ik weet niet waarvan!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 22:46

Hallo bokkers
Misschien kunnen jullie mij verder helpen.

Het zit zo mijn hond heeft echt vreselijke jeuk.
En ik kan helemaal nix vinden wat op vlooien duid. geen poepjes en geen vlooien te zien!
wat mij ook zeer onwaarschijnlijk lijkt omdat hij altijd gewoon netjes ontvlooit is!
Ik heb een witte hond! dus dat kan je heel goed zien als er een vlooitje loopt of als er poepjes zitten!.

Ik heb zijn anaal klieren na gekeken en dat wat het ook niet!
er is ook nix veranderd in zijn voer het laatste half jaar.
Ik geef prins brokken lam en rijst!

Ik weet het niet meer!.
hij heeft zon jeuk dat hij werkelijk de hele dag aan het krabben en bijten is.
elke dag haal ik weer opnieuw tig klitten uit zijn vacht.
Het geluk is dat hij zich nog niet kapot bijt!

maar ik vind het zo sneu! Heb zelf maar is jeuk! dan wordt je ook gek.
Ik weet niet meer wat het nog meer kan zijn.

Misschien mensen met ideeen???

Groetjes Dhani!

Jasmijn159

Re: Help!!! mijn hond heeft jeuk en ik weet niet waarvan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 22:47

Dierenarts?

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 22:48

Mijn hondje heeft het ook, niet zo erg als jouw hondje maar wel meer dan normaal.
Wij weten ook nog niet wat er aan de hand is.
Misschien dat het een allergie is of een schimmel?
Dat was bij ons andere hondje wel het geval.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 22:49

Dit lijkt me niet iets wat wij bokkers zo zonder enige verdere informatie en zonder de hond gezien te hebben kunnen oplossen. Ik zou adviseren: DIRECT naar de dierenarts gaan voordat hij zich wel openbijt. Dan ben je nog veel verder van huis. Succes!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 22:50

Eens een andere voeder proberen? Mocht het dan niet over gaan zou ik gaan voor een allergietest als je zeker weet dat het niet aan vlooien en anaalklieren kan liggen.

Toevallig een ander wasmiddel gebruikt voor z'n dekenjes? Om nog even een gekke dwarsstraat te noemen.

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 22:50

Onze hond heeft het ook gekregen en krabde zich wél kapot. Met ouder worden toch een of andere allergie voor iets gekregen, maar wat is niet duidelijk. Nu krijgt hij af en toe een prednisonkuur om de dag en hij knapt meteen op :j

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 22:53

Ze zeggen dat prins goed voer is en de dierenwinkel wist eigenlijk ook geen beter voer te adviseren dan dat toen mijn hond jeuk had.
Ik ben met dat voer gestopt en krijgt nou gewoon supermarktvoer en hij doet het prima!

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 22:53

klinkt als een acute allergie, even bij je DA een allergietest laten uitvoeren, dan weet je meteen wat het is.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 22:55

Mijn hond heeft ook dit probleem.
De eerste 2,5 jaar nooit iets gehad, toen ineens krabben (tot bloedens toe), poten bijten etc.
De dierenarts heeft toen een huidafkrabsel gemaakt en bleek hij mijten te hebben (jonge honden schurft), waarschijnlijk uit de nest meegekregen, maar dit openbaart zich vaak pas als ze 2-3 jaar oud zijn.
We hebben hem toen moeten wassen met een vreselijk ruikend spulletje tot de mijten wegwaren. Helaas heeft hij daarna een allergie ontwikkelt tegen mijten en zijn we nu al een jaar aan het dokteren.
Hij heeft nu een kuur met maandelijkse injecties en helaas ook pillen omdat de jeuk echt niet te doen is anders.

Het kan van alles zijn, je dierenarts kan je hier beter over informeren en onderzoek doen.

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 22:55

Mijn hond krijgt gelijk een allergische reactie als ze ook maar 1 vlo is tegengekomen, helaas....Ik ontvlooi regelmatid de hond, kat en huis en kom er gelukkig nooit eentje tegen, maar als de hond bv via buiten er toch mee in aanraking komt, dan bijt ze zichtzelf binnen 1 dag stuk. Ik heb nu zalf staan voor nood en anders is het direct naar de DA voor een spuit, maar daar ben ik zelf ook niet zo blij mee. Vaak is dat prednison en dat is zulke troep.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 22:58

Raiza schreef:
Mijn hond heeft ook dit probleem.
De eerste 2,5 jaar nooit iets gehad, toen ineens krabben (tot bloedens toe), poten bijten etc.
De dierenarts heeft toen een huidafkrabsel gemaakt en bleek hij mijten te hebben (jonge honden schurft), waarschijnlijk uit de nest meegekregen, maar dit openbaart zich vaak pas als ze 2-3 jaar oud zijn.
We hebben hem toen moeten wassen met een vreselijk ruikend spulletje tot de mijten wegwaren. Helaas heeft hij daarna een allergie ontwikkelt tegen mijten en zijn we nu al een jaar aan het dokteren.
Hij heeft nu een kuur met maandelijkse injecties en helaas ook pillen omdat de jeuk echt niet te doen is anders.

Het kan van alles zijn, je dierenarts kan je hier beter over informeren en onderzoek doen.

ik ben zowiezo vanplan om het verder uit te laten zoeken!.
Maar mijn vraag was dus meer bedoeld voor mij zelf! od ik nog wat over het hoofd had gezien wat het ook wel kan wezen.

Dhani is bijna 2 ( 19 Feb ),
Ik hoop toch niet dat hij mijten heeft! dan zou ik ook mijn katten moeten wassen neem ik aan! nou dat wordt een kriem denk ik ;)

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 23:02

Talonius schreef:
Mijn hond krijgt gelijk een allergische reactie als ze ook maar 1 vlo is tegengekomen, helaas....Ik ontvlooi regelmatid de hond, kat en huis en kom er gelukkig nooit eentje tegen, maar als de hond bv via buiten er toch mee in aanraking komt, dan bijt ze zichtzelf binnen 1 dag stuk. Ik heb nu zalf staan voor nood en anders is het direct naar de DA voor een spuit, maar daar ben ik zelf ook niet zo blij mee. Vaak is dat prednison en dat is zulke troep.

klopt prednison is ook troep! dat heeft mijn hond al wat eerder gehad.
dat heeft ietsje geholpen,
Ik ben er ook vergeten bij te vermelden dat mijn hond veel vaker kampt met onverklaarbare jeuk.

Ik zou morgen even de DA bellen kijken of er nog een plakje vrij is voor ons. want vind het zo sneu!
Heb ooit is gehoord dat jeuk erger is dan pijn.
en vaak ga ik bij mezelf af! denk dan: ik zou maar is zon jeuk hebben en de hele dag moeten krabben, dat wordt je gillend gek! denk ik!

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 00:05

Gebruik Bolfo Gold als vlooienpipet, die zorgt ervoor dat de vlo dood gaat voor hij je hond kan bijten. Van een vlooienbeet kunnen ze wel twee week jeuk hebben! Hoef je geen vlo voor te zien! Zo sluit je dat iig uit.

Heeft je hond weleens een ontsteking aan z'n oor of kop gehad? Vaak duidt dit op een voedselallergie. Lam en Rijst is allang geen voer meer om een allergie mee uit te sluiten! Koop liever voer op basis van bijvoorbeeld vis! Bv Eukanuba Sensitive Skin, dit is op basis van meerval en dat heeft hij waarschijnlijk nog nooit gehad! Ook ff geen koekjes en botten meer geven!

Hoop dat hij snel opknapt! Dierenartsen schrijven vaak die troep voor en daar haal je de oorzaak niet mee weg! Vandaar het elimineren met deze twee oorzaken, echt de twee meest voorkomende jeuk oorzaken!

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 00:14

ik heb dhani gewoon altijd ontvlooit en de laatste keer was 3 weken geleden! eerder deed ik dit altijd met idd bolvo gold!
maar nu met advantes. dat is de zelfde samenstelling tot volvo gold.

Nee hij heeft nooit een oor ontsteking gehad ook geen smet plek of zo!.

Ik heb mijn hond op lam en rijst omdat hij moet afvallen, en omdat hij snel aan de diaree raakt.
Koekjes wat hij krijgt zijn uitsluitend lam & rijst koekjes.
Botten krijgt hij niet omdat hij daarvan juist aan de diaree raakt.

Ik zit al dik een half jaar op het voer wat ik nu geef! daar zou ik toch niet meer van verwachten dat hij daar nu nog jeuk van zou krijgen!.

Maar ja acute allergie is natuurlijk niet uit gesloten! daarom bel ik morgen even de DA, ik ben benag dat hij weer een prednison spuit moet hebben om de jeuk weer een beetje te stillen.

Maar bedankt voor jullie reacties! :D

Ik reageer morgen weer! ( mochten er nog nachtbrakers zijn die nog reageren in dit topic :D )
Ik ga nu zo slapen iig! ;)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 00:18

Hey Bernadet!

Wat sneu voor je hondje :( ..
Floortje van ons heeft het ook een keer gehad, ze bleef maar krabben. Ze kreeg er ook korstjes van. Ze heeft toen een prednison kuur gehad zodat de jeuk impuls er een tijdje niet zou zijn. Daarna heeft ze geen last gehad van jeuk...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 00:20

Al zou hij maar 1 vlo hebben en er allergisch voor zijn,dan kan hij heel erg jeuk krijgen.Je hebt hem helemaal na gekeken,maar 1 vlo is heel moeilijk te vinden.Als jij aan de ene kant zoekt,zit die vlo allang weer ergens anders.Zou hem gewoon vlooien druppels geven,krabt hij nog steeds na [ongeveer]een week,dan kun je idd. uitsluiten dat het aan een vlo ligt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 00:22

de hond hier heeft er ook last van
we hebben het er maar op gegooid dat hij allergisch was voor een shampoo waar we hem mee hebben gewassen van de zomer, en dat het sindsdien tussen ze oren zit
de echte oorzaak? :?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 00:24

Wat bij onze hond goed hielp was VSM Huid en iedere dag 2 biergisttabletten. Verder alle huisdieren GOED ontvlooid voor het geval hij allergisch was door ze alleen maar te ruiken bij wijze van ;) Na 1,5 maand ongeveer was hij compleet van de jeuk af.

Asyaa, ik denk niet dat het bij een hond tussen de oren zit van het 1x wassen met een shampoo (je zit dan toch niet meteen in een vicueuze cirkel lijkt me), lijkt me eerder dat er daadwerkelijk iets aan de hand is :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 00:25

opisop_shop schreef:
Wat bij onze hond goed hielp was VSM Huid en iedere dag 2 biergisttabletten. Verder alle huisdieren GOED ontvlooid voor het geval hij allergisch was door ze alleen maar te ruiken bij wijze van ;) Na 1,5 maand ongeveer was hij compleet van de jeuk af.

Asyaa, ik denk neit dat een hond jeuk tussen de oren krijgt van het 1x wassen met een shampoo, lijkt me eerder dat er daadwerkelijk iets aan de hand is :?

Als jij het weet vertel het me. We hebben werkelijk geen idee wat er scheelt, DA kan ook niks vinden.
Misschien moeten we ook maar eens dat vsm huid en biergist proberen, wie weet dat het helpt

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 00:26

Bij ons hielp het super!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 00:29

Onze hond ligt ook zo'n beetje heel de dag in haar eigen vacht de bijten van de jeuk. :+ Is simpelweg omdat ze heel erg last heeft van haar vacht die loslaat, hoevaak wij haar ook borstelen er blijven maar haren last komen. Waarschijnlijk zal jouw hond wel ergens anders last van hebben maar wou er toch even op wijzen dat het gewoon aan de tijd van het jaar kan liggen. De overgang van haar zomervacht en wintervacht. Wij vroegen namelijk laatst ook al aan de DA wat er kon zijn, bleek het sowiets simpels te zijn als dit.

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 00:30

ben benieuwd naar de uitslag

je geeft al lam en rijst voer maar misschien moet je helemaal over op hyopallergeen voer ? mijn maltezer bink kon ook niet tegen lam en rijst moest ik weer speciale brok voor halen zonder enige toevoeging erin...

vlooienallergie zou inderdaad ook kunnen , maar dan krijgen ze meestal wel wondjes .

stronghold is trouwens voor alle lastige beestjes handig...vlooien , mijten etc. ook wel een aanrader

ik zie dat je ook een maltezer hebt dit zijn hondjes die al erg gevoelig zijn voor allergieen dus zou het even laten testen ! vaak likken ze ook aan hun poten bij een voedselallergie zo erg dat ze roze worden

Gowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 00:32

Probeer anders eens voer bij de dierenarts. Vaak zie je bij honden allergie voor kippeneiwit en in voer bij de dierenwinkel kan dat er toch vaak in zitten. Verder dan helemaal niets anders geven. Je kan ook een allergietest doen bij een natuurgeneeskundige praktijk door een plukje haar op te sturen.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 00:32

onze hond krijgt hypo-allergeen voer, en toen verdween de jeuk.
Waarschijnlijk heeft ze een vervelende allergie.

Rhinoooow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 00:39

hey!
jeuk bij je hond is altijd zeer vervelend. maar om midden in de nacht naar de DA te gaan is net iets te ver tenzij je zoveel wil dokken?
1 van de belangrijkste vragen die ik hier nog niet ben tegengekomen is: waar bijt je hond? is het 1 bepaalde plaats? (vlooien, mijten, ... alles heeft zo zijn voorkeursplaats). vervolgens: als je kijkt onder de haren, op de huid, is er iets vreemd te zien? zoals rode vlekken? schilfers, verdikkingen van de huid? en zo ja, waar? Sinds wanneer exact heeft je hond dit? (sinds 1 keer buiten gaan wandelen, plots, wordt het erger of blijft het ongeveer hetzelfde van hoe vaak hij zich krabt?). en dan als laatst: zijn er andere dieren in huis? hebben die ook problemen of mss jullie?