Ik typ het hier even neer, misschien heeft iemand er wat aan als je hond ooit dezelfde symptomen vertoont.
Ik hoorde zonet wat 'scharrelen', dus ik dacht dat één van mijn Jacks weer achter de zetel was gekropen. Toen ik ging kijken kwam
mijn Mechelse Herder naar me toe 'gemankt'. Hij bolde erg zijn rug en liep vreemd spartelend met zijn poten. Ik ben even met hem
naar buiten gegaan en heb getracht hem rustig te houden. Vervolgens heb ik met bevende handen het noodnummer van onze
dierenarts gebeld (voor 's nachts en de weekends). Eenmaal aan de telefoon was zijn 'aanval' al weer over. Al bij al heeft het misschien 2 minuutjes geduurd.
Hij wist me te vertellen dat het een lichte vorm van epilepsie kon zijn. Zolang deze niet langer duren dan 10 minuten moest ik niet panikeren (ik was uiteraard wel lichtelijk in paniek, als je je hond zo ziet doen).
Als hij het enkele keren op een dag krijgt, of als het langer duurt dan 10 minuten moest ik eens langskomen. Meestal is er geen aanwijsbare reden voor epilepsie, maar af en toe kon er via bloedonderzoek
wel een oorzaak gevonden worden.
Nu hebben wij vroeger nog ooit een hond gehad die epilepsie had, hij kreeg hier medicatie voor en is bijna 15j geworden (ook een mechelaar).
Ik ben er nog steeds van onder de indruk! Heel even dacht ik dat ik m'n dierbaarste 'bezit' moest afgeven

Groetjes van Nicky