overplaatsing begeleiden van hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Antheman

overplaatsing begeleiden van hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-09 08:50

Moeilijk onderwerp, maar ik vraag toch om hulp. :o

Guusje, mijn hond, is via een stichting bemiddeld. We zijn gescreend en er is een mevrouw die interesse in haar heeft. Zij is ook gescreend. Nu hebben wij contact gehad met elkaar en ze komt vanavond kijken. Ik vind het heel erg moeilijk, maar gun Guusje, maar vooral mijn andere hond een beter leven. ;)
Guusje staat hier ook tussen de herplaatsers, voor wie meer wil weten.

Maar nu.... Mevrouw komt dus kijken. Wij kijken of er een klik is. Guusje is vrij duidelijk in wie ze leuk vind en wie niet. Dat is dus snel duidelijk. Guusje zit echter vastgelijmd aan mij. Vraagt veel om toestemming aan me.

Als Guusje en de mevrouw tot overplaatsing willen overgaan, hoe kan ik dat dan het beste begeleiden?
Ze woont hier in het dorp, dat is een voordeel. Ik zat zelf te denken aan een wandeling samen maken. De dag erna naar mevrouw op bezoek, dan een keer op bezoek, maar met een soort creche idee, dus halen en brengen.. zoiets....

Hier zitten best meiden die opvanghondjes hebben, vandaar dat ik mijn vraag hier stel.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 09:16

Ik zou dus niet dat halen/brengen doen.
Gewoon een paar keer laten wandelen zonder jouw erbij.
Vervolgens de hond mee geven en zorgen dat de hond jouw voorlopig niet ziet.
De hond moet aan haar gaan wennen en als steeds jij weer in beeld komt weet hij niet meer wat de bedoeling is.

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 09:21

Mee eens, hond lekker aan die mevrouw laten wennen met wandelingen.

Misschien dan eens een dagje laten oppassen en zo uitbreiden.
Als jij er bij blijft denk ik dat het moeilijkere en onduidelijk is tegenover de hond..

Succes ermee!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 14:29

alle opvanghonden die wij hier hebben gehad (of krijgen)zijn gehaald of gebracht en meteen gebleven...

steeds ophalen en weer wegbrengen is voor een hondje ook zo onduidelijk,je kan bv wel een proeftijd afspreken,dus 2 weken bij die mevr en als het niet gaat dat ze de hond dan terug kan brengen,dan moet je het zelf zien als een soort vakantie opvangadresje...

een hond went erg makkelijk aan een nieuwe baas en leef situatie.. :)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-09 14:31

kimmie261 schreef:
een hond went erg makkelijk aan een nieuwe baas en leef situatie.. :)

Fijn, dat zijn woorden die ik effe nodig heb. ;)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 14:33

Mijn ouders hebben meerdere honden uit de plaastingsdienst gehad. Zij kregen de hond altijd mee en er werd aanbevolen om een andere naam voor de hond te kiezen, dit omdat er een nieuw hoofdstuk aanbreekt voor de hond.
Is altijd goed gegaan. Ik zou ook niet heen en weer blijven reizen met de hond om de redenen die Kimmie261 aangeeft.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 14:36

een nieuwe naam heb ik een hond nooit gegeven ,inmiddels heb ik nu zo'n 10 herplaatsers gehad,en moet zeggen dat de baasjes de honden harder missen als de honden de baasjes...

een hond went echt zo snel aan een nieuwe baas en leefomgeving ,en dat is eigenlijk gelukkig maar...

Antheman

Re: overplaatsing begeleiden van hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 11:05

Guusje is gisteren met haar nieuwe baas meegegaan, het voelde goed. Maar jeetje, wat mis ik dat kleine ding.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 14:01

kan het me voorstellen dat het stil is,is alles verder wel goed gegaan gister?

heel veel sterkte de komende dagen :(:)

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 15:34

Wat 'fijn' om eens wat te lezen over herplaatsen.. ik vind het super van je dat je er zo over nadenkt,en echt met het beestje mee denkt!

Zoals al gezegd is,een hond went best snel aan hun nieuwe leefomstandigheden,elke keer brengen en halen brengt verwarring..
Toen ik mijn herplaatser ging halen heeft hij de eerste week heel slecht gegeten..wel trok hij meteen enorm naar me toe..
Inmiddels weet hij niet beter dan dat hij hier thuis hoort,hij hoort er echt bij,en ik zal hem nooit meer kunnen missen!
Hij trekt nog steeds heel erg naar mij toe,ook al wonen we samen nog thuis haha!

Veel sterkte en succes!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 16:16

kimmie261 schreef:
kan het me voorstellen dat het stil is,is alles verder wel goed gegaan gister?

heel veel sterkte de komende dagen :(:)

Dank je.

Guusje beet mevrouw direct bij binnenkomst. :o Maar mevrouw kon daar doorheen kijken en was erg enthousiast over haar.

Guusje is nu niet meer zindelijk, maar ik zei al dat dit zoor de zenuwen komt. Ze had een poepje en een plasje gedaan.
Afscheid nemen was zo ontzettend moeilijk. Ik had er geen rekening mee gehouden dat ze direct meeging. Maar t voelde goed, dus ik durfde dat wel aan.
We hebben veel contact met elkaar en ik zie t helemaal zitten. Mijn katten durven weer door t huis te lopen en Kees is nu al een blijere hond. ;)

Duimen jullie mee dat deze overplaatsing blijvend is?

cesara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 20:49

het zal wel goed gaan
Guusje zit nu in een nieuw huis met nieuwe gewoontens nieuwe mensen eigelijk is alles nieuwe

ze heeft gewoon even de tijd nodig om te wennen.
als die vrouw er de tijd voor neemt en guusje de tijd geeft om te wennen komt het wel goed

ik heb zelf ook veel opvangertjes gehad.
ik geeft ze in het begin altijd rust, wandelen,slapen en eten.
maar leer ze wel meteen wat wel en niet mogen.
en laat ze uitzich zelf contakt met mij zoeken en niks dwingen

ik heb een hond van 14 in huis, die me de eerste maand niet bekeken heeft.
langzaamer hand ging het steeds beter nu 6 maanden laten komt die sinds vorige week zelfs op schoot zitten.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 21:00

Tuurlijk duim ik met je mee meid!
K heb haar mogen ontmoeten (Soesterduinen met t HF) en vond het een leuk hondje.
Jammer dat het niet werkte bij jullie, maar ik denk dat het wel goed komt met haar. ;)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 21:10

Moosje schreef:
Tuurlijk duim ik met je mee meid!
K heb haar mogen ontmoeten (Soesterduinen met t HF) en vond het een leuk hondje.
Jammer dat het niet werkte bij jullie, maar ik denk dat het wel goed komt met haar. ;)

Ja, dat klopt, met je gecoupeerde dobermann. :D

In huis ging redelijk, maar met Kees was een drama. Iedere ochtend in zijn voerbak pissen, op wandelingen in zijn poot bijten... Ze stond niets toe van hem.
Ze is een hond die een baas alleen wil hebben, geen roedelissues.

Mevrouw vindt haar echt een schatje. Met mijn instructies is het haar vanmiddag wel gelukt om de halsband om te doen. Stapje voor stapje gaat iedereen zijn weg vinden.

Ik zelf heb er veel moeite mee ;( Het is goed, het beste zo. Maar ik vind het ook erg dat er weer gesleepd wordt met haar, weer een hechtings probleem erbij. En ik mis mijn witte bolletje zo |(

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 21:20

Het gemis zal wel een tijdje blijven...
Het is beter zo, maar toch, ontzettend moeilijk!

Ja, k had een gecoupeerde (halve) Dobermann bij me. ;)