Spelletjes voor je pup

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chen

Spelletjes voor je pup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 21:39

Hallo allemaal,

Ik heb een pup van 10 weken, labrador x mechelaar en nu zoek ik wat leuke spelletjes die ik met haar kan doen. Verstoppetje vind ze schitterend. Veder stokken gooien, King, een fles gevult met steentjes, grote basketbal etc etc. Op internet staan er genoeg alleen ik zoek echt iets orgineels.... Alvast bedankt!

Don_Zhivago

Re: Spelletjes voor je pup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:30

je kan van je training ook een leuk spelletje maken, dat is speels en leerzaam ;)

verder zou ik het echt niet weten ;)

Chen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 12:47

Niemand voor de rest nog tips of oefeningen die ik kan doen?

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 13:02

Basisopvoeding? Zitten, liggen, volgen, dat soort dingen? De spellen van Nina Ottosson zijn ook erg leuk.

Met stokken gooien zou ik overigens niet doen, kan nogal verkeerd uitpakken. Kies liever een bal of denneappels (en wel met mate want telkens sprinten en vol op de rem is niet heel erg goed voor de gewrichten van zo'n jonge pup).

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 15:04

Inderdaad die denkspellen van nina ottosson lijken mij ook leuk!

Verder zou ik je nog even adviseren om naast het gevaar van stokken, sowieso niet te apporteren. Ze moeten hard rennen, ineens op de rem, weer rennen en dan weer op de rem, dit is erg slecht voor de poten. Doe liever rustig aan zoek spelletjes, bijv 3 bekers op de kop zetten en hond moet bedenken onder welke beker het lekkers zit. Of in een kartonnen doosje een gaatje maken, brokje in en de hond het onder begeleiding eruit proberen te krijgen. Wees zuinig op de gewrichtjes van de pup! :) Veel plezier met hem/haar! :D

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 21:01

Het is ook leuk om een favo speeltje onder een deken te verstoppen en dan te laten zoeken! Verder, iets onder een vergiet leggen en laten zoeken, beginnen met zit en blijf en zo voort!