brutale kat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

brutale kat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 16:14

Ik heb 2 katten. Een 4 jarige HTK die ik vanaf 4 weken oud heb en een 3 jarige halve siamees die ik sinds maart heb, uit het asiel. De laatste is nogal brutaal.
Hij is graag bij me, maar tot vervelends aan toe.
Sta ik de was op te vouwen, zit ie in de wasmand
Sta ik brood te smeren, zit ie op t aanrecht (om er in een onbewaakt moment met mn brood vandoor te gaan)
Sta ik te koken, zit ie ook op t aanrecht (duwt nog net zn neus niet in de gaspit, beest vliegt nog een keer in de fik).
Zitten we een film te kijken, nou, zet echt maar geen schaal chips op tafel, want meneer zit erin.
Met voeren breekt ie het halve huis af...
Als ik de was in de machine doe, zit meneer ook gerust in de machine, hij heeft laatst ook een hele dag in de droger opgesloten gezeten....

Het is een harstikke lief beest verder, maar af en toe ben ik m echt zat, en daarbij ben ik ook nog bang dat m wat overkomt (wat nou als ik het een keer niet zie en ik zet de wasmachine aan terwijl ie erin zit?

Net ook, boodschappen gedaan, kom thuis, en moest verschrikkelijk naar de WC. Dus ik snel doosje boodschappen op tafel gezet, ren naar de wc, was met twee minuten terug, maar kon al wel mn broodjes in de woonkamer gaan halen ;)

Vriendelijk weg jagen, boos weg jagen, plantenspuit, hij is nergens van onder de indruk.

Hij zat in het asiel omdat hij bij de vorige eigenaar de andere katten en honden zou terroriseren, maar daar heb ik eigenlijk geen last van?

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 16:16

Da's wel typisch Siamees :j

Maar daar heb je niks aan. Ik heb ook twee aandachtstrekkers, en het enige dat helpt is heel consequent zijn. Nee is nee. Als ik ze niet op het aanrecht wil hebben tijdens het koken, zeg ik dat één keer vriendelijk, de volgende keer veeg ik ze van het aanrecht. Dat levert nu op dat ze wel gehoor geven aan mijn vriendelijke verzoek.

Maar ze hangen nog steeds wel met hun hoofd te dicht bij de kaarsen omdat het vlammetje mateloos intrigeert. Is alweer een half jaar goed gegaan, maar op de een of andere manier heeft een van de twee het toch voor elkaar gekregen eergisteren extra gekrulde snorharen te krijgen. Toch vergeten de kaarsen uit te doen toen we even het etensspul in de keuken aan het opruimen waren...

Eten en aandacht en slim: succes met de opvoeding van je Siamees... Maar ze zijn wel leuk. Dat scheelt een hoop :(:)

zonnebloem18

Re: brutale kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 16:23

Inderdaad wel typisch siamees.
Een andere siamees erbij zou kunnen helpen siamezen zijn heel aanhankelijk en als hij dat bij de andere kat niet zo goed kwijt kan moet het maar bij jou.

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 16:49

Hahaha, ik vind dat juist lief!!
Mijn katten zijn ook zo hoor. Overal met hun neus bovenop, waar ik ben, daar zijn mijn katten, inderdaad tot vervelens toe soms. Zelfs als ik naar de wc ga of onder de douche sta, moeten ze er bij... Aan de ene kant is het wel schattig dat ze zo zijn maar soms is het vervelend. Als ik bijvoorbeeld de trap oploop en ze schieten tussen mijn benen door om ook boven te komen. Dat ik nog nooit van de trap afgekletterd ben is een wonder.
Als ik 's avonds achter de pc zit dan zit mijn ene poes echt bovenop mijn armen, best lastig computeren zo... Ik heb trouwens altijd een vermoeden gehad dat mijn poezen ook een verre kruising met een siamees zijn (ze loensen een beetje en ook qua bouw, lange poten, slank lijf, grote oren). Nu ik dit lees over hun karakter ga ik daar steeds meer in geloven :D

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 17:02

Tsjaa.... inderdaad typisch Siamees :D
Ik heb mijn hele leven al Siamezen en ik weet dus uit ervaring dat Siamezen nu eenmaal graag bij je zijn, heel veel aandacht willen hebben en bijzonder nieuwsgierig en luidruchtig kunnen zijn.

Het is mij nooit gelukt ze echt op te voeden. Ze weten dondersgoed dat sommige dingen niet mogen, maar ach.... als baassie weg is, doe je het gewoon toch, nietwaar?

Wat de wasmachine betreft: de Siamees die we vroeger thuis hadden, kroop er ook altijd in. En ook al had je hem weggeveegd, dan sloop hij er gewoon aan de andere kant alsnog in. Ik ben er nog steeds in getraind om voor ik hem aanzet eerst te kijken waar de katten zijn.
Hij is trouwens nooit meegewassen hoor, we waren er altijd op tijd bij :D

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 17:14

Luidruchtig, dat was ik nog vergeten!! Mijn katten zijn ontzettend luidruchtig. Ik heb altijd het idee dat ze hele verhalen tegen me vertellen. Het begint al als ik thuiskom, dan wordt ik altijd met veel lawaai begroet :D En eigenlijk blijven ze de rest van de dag tegen mij "praten".

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 17:21

Misschien een domme vraag,maar is hij wel goed ontwormd?
Wormen kunnen hysterische eet-obsessie veroorzaken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 17:43

hij wordt regelmatig ontwormd, en het huis afbreken doet ie met name als ie blikvoer krijgt, met brokjes niet/minder

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 17:46

Als hij zo op 't aanrecht klimt hebben wij dé oplossing: ERAF DUWEN! :) Gewoon een slinger geven. Klinkt hard,
maar 1x nooit meer weer :D In ieder geval, hier...... :) Het is wel een echt gezelligheidsdier ofniet!? :P

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 17:51

je wilt niet weten hoeveel slingers ie al heeft gehad, maar t is net een elastiekje ;)
zodra ik m eraf mik, is ie in een seconde terug ;) *poing*
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 26-11-09 18:10, in het totaal 1 keer bewerkt

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 17:55

OOH! _O- Nou.. uhm.. je hebt water al geprobeerd.. Wat dacht je van een goedgemeende 'miauw' immitatie? :+
(even lekker krijsen tegen je kat! _O- )

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 17:56

Bij mijn katten helpt grommen en boos kijken. Dan weten ze dat het echt menens is. Maar ik kan echt heel overtuigend laag grommen - van onze oude hond geleerd ;)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 17:59

stef schreef:
Hij zat in het asiel omdat hij bij de vorige eigenaar de andere katten en honden zou terroriseren, maar daar heb ik eigenlijk geen last van?
weet je zeker dat hij niet toch de mensen terroriseerde?? }>
het is typisch kattengedrag, het heet niet voor niks kattenkwaad....
De ene kat is nou eenmaal meer aanwezig dan de andere :+

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 18:04

Citaat:
Het karakter:
Het uiterlijk van de Siamees mag dan drastisch veranderd zijn, zijn karakter is door de jaren heen hetzelfde gebleven. En dat karakter maakt de Siamees tot een zeer geliefd huisdier. Bij een Siamees kun je vrijwel overal "erg" voorzetten. Zo is hij erg communicatief. Met een nadrukkelijk stemgeluid maakt de Siamees duidelijk wat zijn wensen zijn en hij kan zeer volhardend zijn in zijn gedrag. Als je een krolse Siamese poes in huis hebt is het te hopen dat de verstandhouding met de buren goed is, want het liefst zoekt zij de ruimte op met de beste akoestiek (meestal het trapportaal) en laat zo met rauwe stem weten dat katerbezoek zeer gewenst is. Zoals een echte Siamees betaamt doet zij dit al op jonge leeftijd en zeer frekwent. Zijn de kittens eenmaal geboren dan wil vaderlief ook wel helpen bij de opvoeding en dat levert de meest aandoenlijke plaatjes op, want de familieband is hecht. De kleintjes ontdekken al gauw hoe gezellig mensen zijn en binnen de kortste keren liggen ze bij je op schoot te dollen. Dan ontstaat die unieke band. tussen Siamees en mens. Niet voor niets wordt de Siamees “de hond onder de katten” genoemd. Overal waar je gaat word je in de gaten gehouden, als het even kan met "muzikale" begeleiding.

Siamezen die lang alleen gelaten worden kunnen door hun felle reacties voor vals worden versleten. Ze zorgen er echt wel voor dat ze hoe dan ook aandacht krijgen. Hij heeft in ieder geval een "maatje" nodig en mensen die niet veel tijd hebben moeten zeker geen Siamees aanschaffen.

In het algemeen kunnen Siamezen goed met andere katten overweg, vooral met rasgenoten. Honden hebben zij snel onder de duim. Verder zijn zij bekend om hun inbrekersmentaliteit: elke gesloten deur of kast moet open. Ook apporteren kunnen ze als de beste. Kortom: voor mensen die tijd en aandacht voor hun katten hebben is de Siamees een ideale huisgenoot. Hij blijft zijn kunsten vertonen tot op hoge leeftijd.

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 18:08

Oké, na het citaat van Brainless ben ik er van overtuigd dat ik 2 als HTK-poezen vermomde Siamezen in huis rond heb lopen :P

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 18:11

Hahaha
Mijn ik heb een rode kater die kan ook zo "erg" zijn.
Ik kan geeneens normaal douchen of hij zit erbij.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 18:12

en dan heb ik maar een halve! Kan je nagaan! Maar herken erg veel in dat citaat, vooral het praten, hele verhalen heeft ie ;)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 19:53

Wat ik doe met de eigenwijze pubers bij ons thuis: elke keer op nieuw aan de nekvel optillen en op de grond 'zetten'. En dan niet lief, maar gewoon beetje hardhandig. Ook niet dat ik met ze gooi en ze pijn doe, maar wel zo dat ze het merken. En als ze dan weer op het aanrecht willen springen, duidelijk zeggen: UH! (het staat er raar zo, maar ik kan het niet anders typen :P ) en desnoods weer op de grond zetten. Ze proberen het een keer of 5 en dan durven ze het die dag niet meer. Volgende dag hoef ik ze maar 4x op de grond te zetten en dag erna weer minder en ga zo maar door. Uiteindelijk hoef ik hun naam alleen op waarschuwende toon te zeggen en ze gaan snel weg van de plek waar ik ze niet wil hebben (tafel, aanrechts). Belangrijk is dat je echt volhoudt en consequent bent. Mijn moeder probeert mijn aanpak ook wel eens, maar naar haar luisteren ze niet, omdat ze niet consequent is. En het leuke: ik ben amper thuis en toch luisteren ze wel naar mij :D
Ik zou zeggen: probeer het eens.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 20:10

Stukje van Brainless: klopt helemaal met wat ik altijd met ze meemaak :D

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:02

Ruilen tegen een Possum-kat ?
Mijn (hopelijk) nieuwe vriend was vorige week voor het eerst bij mij thuis. Er werd zwaar terreur ingezet :( Binnen 5 seconden nadat de koffie op tafel kwam stoof meneer van de krabpaal af vanwaar hij ons al een tijdje aan het observeren was (was me al opgevallen, maar had niet verwacht dat ie zo de "beest" uit zou hangen)

De koffie kwam op mij en mijn vriend terrecht natuurlijk ;( Daana is hij op alle kasten gaan zitten wat mogelijk was en als een soort "Batman" langs de schouders van m'n nwe vrined, soms een tussenstop op zijn schoot makend, op tafel gesprongen _-:( om na een half uur liefelijk in het mandje dat op tafel stond (grote eetkamer tafel) te gaan liggen en alles wat maar binnen bereik was naar zich toe "hengelend" :( :( :( doet ie anders nooit :D ;)