Sinds enkele dagen is Johnny van mijn moeder naar m'n vader verhuisd. Bij mijn vader kreeg hij droge brokken die hij moest delen met de anderen. Ze kregen op onregelmatige tijdstippen eten (als de bak leeg was werd hij bijgevuld). Nu willen we graag van die gewoonte afstappen. Hij eet enorm veel en het is dus niet haalbaar om elke keer weer bij te vullen. Hij wordt ook dik en dat kan hartproblemen veroorzaken, op zijn leeftijd (13 jaar) dus niet meer zonder risico's. We willen dus op regelmatige tijdstippen eten geven. Nu moet mijn moeder om 4 uur 'smorgends gaan werken, dan ben ik dus bij mijn oma, kan zij hem moeilijk dan eten gaan geven. Dus gaan we hem als mijn moeder thuis is (tussen 9 en half 12) en als wij ongeveer gaan eten (18u) eten geven. Zijn dit volgens jullie realistische tijdstippen ?
Tweede vraag nu, wat voor voer te kopen. Helemaal in het begin kreeg hij natvoeding van Whiskas. Hier zijn we mee gestopt; lievelingseten van de katten, maar bevat weinig voedingsstoffen. Daarna kregen ze dus droge kattenbrokken. We hadden zo'n 4 verschillende smaken in huis voor voldoende afwisseling. Nu krijgt hij soms (1 keer om de twee dagen ofzo) natvoeding van een biologisch merk. Voor de rest krijgt hij de Whiskas Senior droge kattenbrokken.
Ben benieuwd naar jullie mening