hoe hond peper in d,r kont

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

hoe hond peper in d,r kont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 18:48

Mijn welsch Gorgi was speels en energiek, ze had een gezwel dus hebben we haar laten helpen.Ik deed het liever niet maar ik had geen keus,nu is het met lopen echt een drama.Ik ga met de fiets en zo dus ze zou echt conditie moeten hebben.Maar ze loopt zoooooo langzaam,ik wordt er echt flauw van.Uitlaten is op deze manier niet leuk meer.Zijn er meer bokkers die van die slome honden hebben?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 19:05

ze heeft ook overgewicht maar raakt op deze manier geen gram kwijt.

Nikki__

Re: hoe hond peper in d,r kont

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:07

Er wel eens aan gedacht dat de reden van het trage lopen komt door het overgewicht? ;)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:08

Wanneer is ze geopereerd??
Honden moeten meestal best wel even bijkomen, een narcose is een enorme aanslag op het lichaam.
Ik zou in elk geval gewoon beginnen met lopen, haar conditie opnieuw opbouwen.
En als dat wat beter is pas weer gaan fietsen.

Natasja__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:09

Mijn hond heeft overgewicht, eerst fietste we ook maar dat is alleen maar slecht voor de gewrichten vooral met een overgewicht!
Nu is hij op 'dieet' eerst kreeg hij 's ochtends brokken en 's avonds. Nu alleen 's ochtends en 's avond 2 bruine boterammen.
En we fietsen ook niet meer en dat gaat stukken beter ;)

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:19

marleen_usar schreef:
ze heeft ook overgewicht maar raakt op deze manier geen gram kwijt.

Overgewicht moet je met het voer oplossen, zet haar op speciaal voer.
Zodra de eerste kilo's kwijt zijn, krijgen ze ook meer energie waardoor ze weer meer kilo's kwijt raakt.
Het is een visieuze cirkel.

Heb zelf goede ervaringen met Royal Canin Satiety, te koop bij de DA. Mijn hond is door dit voor, en meer bewegen bijna 8 kilo afgevallen. En ze is nu net weer een pup, zo energiek en speels.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:48

Natasja__ schreef:
Mijn hond heeft overgewicht, eerst fietste we ook maar dat is alleen maar slecht voor de gewrichten vooral met een overgewicht!
Nu is hij op 'dieet' eerst kreeg hij 's ochtends brokken en 's avonds. Nu alleen 's ochtends en 's avond 2 bruine boterammen.
En we fietsen ook niet meer en dat gaat stukken beter ;)

Uhm... meen je nou serieus dat je hond alleen maar brood te eten krijgt ?
Daar zit niet alles in wat ze nodig hebben, ze hebben prima dieetbrokken en daar zit wel alles in wat ze nodig hebben.
Graag zou ik ook willen weten hoe je erbij komt dat fietsen slecht zou zijn voor de gewrichten?

Voor de TS: Mijn tip is ook om je hond speciaal voer te gaan geven ( dus dieetbrokken bijv).

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 21:01

Je zou ook eens kunnen zoeken naar een boontjes dieet. Daar heb ik ook goede verhalen over gehoord. Maar ik vind het jammer dat je je hond te dik laat worden, en dan niet meer wil wandelen, omdat ze langzaam loopt. Wat misschien terug te linken is naar het overgewicht.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 21:08

Ik loop juist veel met haar maar ze loopt niet door,ook fiets ik heel langzaam en dan trek ik haast haar kop er af.

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 21:11

Van de week toevallig op tv een programma gezien. Ging over honden met overgewicht. Honden beperkt voer geven. Daarnaast geen tussendoortjes. En minimaal een uur beweging per dag.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 21:13

Ga dan zelf ook lopen.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 21:31

Bruine boterhammen :? Boontjesdieet? |o Een hond is een carnivoor! Vleeseter dus!

TS je kunt het best gewoon wat minder voer geven van wat je hond nu krijgt. (en ik hoop oprecht dat dit geen brood en boontjes zijn :P )Ook de eventuele tussendoortjes weg laten. Verder moet je proberen de wandeling gewoon wat leuker voor je hond te maken. Neem even de tijd om uit te laten. Het gaat niet om de snelheid, maar om de duur van de wandeling. Zodra je hond wat overgewicht kwijt is, zal het voor hem ook makkelijker worden om te wandelen.
Je kan om te beginnen de hond eten geven als je van de wandeling terug bent. Is je hond daar eenmaal wat aan gewend dan loopt hij in ieder geval de weg naar huis een stuk sneller :))

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 22:09

Laika: Ik stond ook even met mijn oren te flapperen toen ik las over bruine boterhammen en boontjesdieet.
Zorg er gewoon voor dat je hond goed voer krijgt ( in dit geval dus dieetvoeding ), zoals ik al zei zit daar alles in wat een hond nodig heeft, en dat zit niet in een bruine boterham.

Hoevaak en hoelang wandel je nu met je hond ?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 22:40

Bij veel dierenartsen kan je tegenwoordig een afval programma volgen, zou maar eens ff info gaan aanvragen, dan krijg je speciaal voer en begeleiding.

Alleen brood of boontjes is niet goed, ze moeten vlees hebben en vitamines, mineralen en alles, dat krijgen ze niet voldoende binnen als ze brood of bonen krijgen.
Gewoon de DA eens bezoeken voor info.

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 22:43

Dacht dat het over een Welsh ging :+ ?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 22:44

euhhh, dit zijn toch de honden die de Britse koningin ook heeft?
Volgens mij zijn die niet zo geschikt om mee te gaan fietsen. Ik denk dat je hond veel meer baat heeft bij lange wandelingen.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 22:48

Weuw, ik heb ook nergens gezegd alleen boontjes ;) Ik weet er het fijnere niet van, maar je voert ze iig gewoon brok, met boontjes voor de extra ietsjes ofzoiets. Weet er het fijnere niet van, dus daar kan ik niet op ingaan.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 22:48

toen onze vroegere hond te dik werd kregen wij het advies om de helft van haar voer te vervangen door bijv sperziebonen. Dat heeft geen toegevoegde waarde maar geeft wel het gevoel aan de hond dat het wat gegeten heeft ( vol gevoel)
werkte wel bij ons.

Verder denk ik dat als fietsen niet gaat en je zoals jij het noemt "de kop er bijna aftrekt" je gewoon niet moet gaan fietsen maar moet gaan lopen.

koda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 22:49

Laika schreef:
Bruine boterhammen :? Boontjesdieet? |o Een hond is een carnivoor! Vleeseter dus!

TS je kunt het best gewoon wat minder voer geven van wat je hond nu krijgt. (en ik hoop oprecht dat dit geen brood en boontjes zijn :P )Ook de eventuele tussendoortjes weg laten. Verder moet je proberen de wandeling gewoon wat leuker voor je hond te maken. Neem even de tijd om uit te laten. Het gaat niet om de snelheid, maar om de duur van de wandeling. Zodra je hond wat overgewicht kwijt is, zal het voor hem ook makkelijker worden om te wandelen.
Je kan om te beginnen de hond eten geven als je van de wandeling terug bent. Is je hond daar eenmaal wat aan gewend dan loopt hij in ieder geval de weg naar huis een stuk sneller :))

justahorse schreef:
Van de week toevallig op tv een programma gezien. Ging over honden met overgewicht. Honden beperkt voer geven. Daarnaast geen tussendoortjes. En minimaal een uur beweging per dag.

Dit heb ik dus ook gezien en daar werd die ene beagle dus ook op dieet gezet op bonen.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 22:50

Juist, die zocht ik. Extra vulling ;)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 23:01

ja bonen vullen idd wel, en ze worden er niet dik van.
Maar ik denk toch dat je het beste met een beetje begeleiding van een DA kan beginnen.

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 23:21

Sorry hoor, maar ben ik de enige die vind dat TS ietwat "onvriendelijk" overkomt naar de hond toe? Hond is te dik, dat lijkt mij dus gewoon de verantwoordelijkheid/schuld van het baasje. Neem contact op met een dierenarts hoe de hond verantwoord af zou kunnen vallen en wat voor bewegingspatroon daarbij aangeraden wordt. Een beetje ermee fietsen terwijl ze "de kop er zowat aftrekt" lijkt me niet heel bevorderlijk en zeker niet aangenaam voor de hond. Ik vind de startpost en andere reacties nogal lomp overkomen naar de hond toe maar misschien ben ik te fijngevoelig??

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 23:28

Oreo schreef:
Sorry hoor, maar ben ik de enige die vind dat TS ietwat "onvriendelijk" overkomt naar de hond toe? Hond is te dik, dat lijkt mij dus gewoon de verantwoordelijkheid/schuld van het baasje. Neem contact op met een dierenarts hoe de hond verantwoord af zou kunnen vallen en wat voor bewegingspatroon daarbij aangeraden wordt. Een beetje ermee fietsen terwijl ze "de kop er zowat aftrekt" lijkt me niet heel bevorderlijk en zeker niet aangenaam voor de hond. Ik vind de startpost en andere reacties nogal lomp overkomen naar de hond toe maar misschien ben ik te fijngevoelig??

Ben het helemaal met je eens het is hetzelfde als bij mensen ieder pondje gaat door het mondje,de mens is hier zelf schuldig aan maar de hond kan er zelf niets aan doen die eet alles op wat de baas hem of haar voor zet. :Y)
Ga lekker 6x op een dag met haar wandelen en laat haar met andere honden rennen en spelen,gooi met een bal of stok en laat die terug brengen.Zorg dat het bewegen een spel is en nog belangrijker dat de hond er plezier aan beleeft.
Afvallen is een combinatie van aangepaste voeding en bewegen en niet anders. ;)

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 09:39

Oreo schreef:

Precies wat ik denk. Ik ben niet erg bekend met het ras (karakter etc.), maar wel met het uiterlijk. Dit lijken mij toch geen honden om mee te fietsen. Misschien houdt ze het simpelweg gewoon niet bij of vind ze het helemaal niet leuk?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 11:00

Het zijn honden die houden van sporten en bezig zijn en rennen, dus fietsen vinden ze normaal erg leuk.