Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
marleen_usar schreef:ze heeft ook overgewicht maar raakt op deze manier geen gram kwijt.
Natasja__ schreef:Mijn hond heeft overgewicht, eerst fietste we ook maar dat is alleen maar slecht voor de gewrichten vooral met een overgewicht!
Nu is hij op 'dieet' eerst kreeg hij 's ochtends brokken en 's avonds. Nu alleen 's ochtends en 's avond 2 bruine boterammen.
En we fietsen ook niet meer en dat gaat stukken beter
Laika schreef:Bruine boterhammenBoontjesdieet?
Een hond is een carnivoor! Vleeseter dus!
TS je kunt het best gewoon wat minder voer geven van wat je hond nu krijgt. (en ik hoop oprecht dat dit geen brood en boontjes zijn)Ook de eventuele tussendoortjes weg laten. Verder moet je proberen de wandeling gewoon wat leuker voor je hond te maken. Neem even de tijd om uit te laten. Het gaat niet om de snelheid, maar om de duur van de wandeling. Zodra je hond wat overgewicht kwijt is, zal het voor hem ook makkelijker worden om te wandelen.
Je kan om te beginnen de hond eten geven als je van de wandeling terug bent. Is je hond daar eenmaal wat aan gewend dan loopt hij in ieder geval de weg naar huis een stuk sneller
justahorse schreef:Van de week toevallig op tv een programma gezien. Ging over honden met overgewicht. Honden beperkt voer geven. Daarnaast geen tussendoortjes. En minimaal een uur beweging per dag.
Oreo schreef:Sorry hoor, maar ben ik de enige die vind dat TS ietwat "onvriendelijk" overkomt naar de hond toe? Hond is te dik, dat lijkt mij dus gewoon de verantwoordelijkheid/schuld van het baasje. Neem contact op met een dierenarts hoe de hond verantwoord af zou kunnen vallen en wat voor bewegingspatroon daarbij aangeraden wordt. Een beetje ermee fietsen terwijl ze "de kop er zowat aftrekt" lijkt me niet heel bevorderlijk en zeker niet aangenaam voor de hond. Ik vind de startpost en andere reacties nogal lomp overkomen naar de hond toe maar misschien ben ik te fijngevoelig??
Oreo schreef:Sorry hoor, maar ben ik de enige die vind dat TS ietwat "onvriendelijk" overkomt naar de hond toe? Hond is te dik, dat lijkt mij dus gewoon de verantwoordelijkheid/schuld van het baasje. Neem contact op met een dierenarts hoe de hond verantwoord af zou kunnen vallen en wat voor bewegingspatroon daarbij aangeraden wordt. Een beetje ermee fietsen terwijl ze "de kop er zowat aftrekt" lijkt me niet heel bevorderlijk en zeker niet aangenaam voor de hond. Ik vind de startpost en andere reacties nogal lomp overkomen naar de hond toe maar misschien ben ik te fijngevoelig??