Borrelende buik hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jenny21

Borrelende buik hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 17:50

Onze hond heeft het nu al een paar keer gehad....

`s nachts begint haar buik te rommelen! Ze is dan duidelijk niet lekker, staartje tussen de poten en opgetrokken flanken. Ze blijft dan niet zolang ´mieren´ (gapen, piepen, krabben, aandacht trekken) totdat ik mijn bed uitkom en met haar naar buiten ga.
Daar eet ze gras en niet zo´n beetje! Ze blijft net zolang eten totdat ik haar weer met haar naar binnen ga (niet zo heel lang dus, het is niet mijn favoriete bezigheid om om 3 uur ´s nachts in mijn pyjama buiten op straat te staan :o )
Daarna is er rust, ze slaapt dan vrij snel weer en na 2/3 uurtjes begint het spel weer van voren af aan! :Z

Dit is nu al 4x gebeurt in een half jaar tijd. Ze poept normaal (misschien iets weker maar geen diarree, alleen dan met gras erin), ze eet normaal, heeft ook niets raars gegegeten. Met andere woorden geen pijl op te trekken!

Als het vaker voorkomt ga ik zeker naar de DA. Maar het is ook weer snel over. Vannacht was het weer raak, maar na 2x vannacht eruit te zijn geweest was het ook weer goed... :(:)

Als voer krijgt ze trouwens 2 dagen brok en de rest KVV. En nee, het is niet tijdens de omschakeling van dagen! :P

Is er iemand met ervaring hiermee??? Ideeen wat het misschien zou kunnen wezen?
Hondje ziet er verder goed uit. Netjes in de vacht, goede conditie, gezonde ogen, neus ed.

Wilawander

Re: Borrelende buik hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 23:22

Is ze netjes ontwormt? want daar gaan mijn eerste gedachten naar uit.

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 23:24

Ja 3x per jaar....

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 23:33

Als ze s'nachts naar buiten gaat poept ze dan ook??
Als dit niet het geval is kan je misschien wel kattengras binnen zetten kan ze daarvan grazen :P is dit niet het geval dan zou ik denken aan gasvorming in de darmen enof winderigheid,en waarvan????

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 14:55

gaby12 schreef:
Als ze s'nachts naar buiten gaat poept ze dan ook??
Als dit niet het geval is kan je misschien wel kattengras binnen zetten kan ze daarvan grazen :P is dit niet het geval dan zou ik denken aan gasvorming in de darmen enof winderigheid,en waarvan????

Nee, alleen grazen en snel een plasje tussendoor.

Ja, waarvan? Als ik dat eens wist...

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:45

ik zou het zeker in de gaten houden en je toch aan te raden dit te laten onderzoeken..

ze geeft duidelijk aan dat ze pijn heeft alleen waaraan dat is de vraag, miss. een keer een echo van haar buik laten maken om alles uit te sluiten..

welk merk van brokken krijgt ze? en wat bedoel je met KVV??