Hond wordt slecht behandeld - wel of niet iets van zeggen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Esgaroth

Hond wordt slecht behandeld - wel of niet iets van zeggen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 13:58

Heel kort de situatie geschetst: ik was net in mijn middagpauze met mijn herder aan het wandelen, het middaguitlaatkwartiertje :) Kom ik een vrouw tegen aan de overkant van het water met 2 honden, een gevlekte windhondachtige, en een zwarte ondefinieerbare. Ik ben op afstand, aan de andere kant van het water heb mijn hond los, maar die kan niet naar de andere honden toe. Samen kijken we naar de overkant, naar de vrouw met de twee honden. Ik zie de honden werkelijk helemaal niks verkeerd doen, ze doen alleen honds wat zoveel wil zeggen als lekker snuffelen in het gras. Opeens flipt de vrouw helemaal door, trekt beide honden als een gek terug, gaat tegen ze lopen schreeuwen. De honden zie je een beetje in elkaar kruipen. Ze gaat opeens op haar knieën zitten zodat ze op gelijke hoogte met de honden zit (geen idee waarom) en ze spreekt ze hartig toe. Ze grijpt er ook 1 in zijn nek, die het op een piepen zet. Daarna laat ze ze los en loopt ze door.
Ik loop erachteraan, hevig verontwaardigd, ook mijn hond is zeer oplettend. Na een tijdje mogen haar honden los en mag mijn hond eventjes met haar honden spelen. Aan alles wat ze doet zie je dat ze niet met haar honden overweg kan. Ik vroeg wat er was dat ze die handelingen deed. 'Ach, ze moeten gewoon luisteren, ze doen alles verkeerd' zegt ze. Terwijl de honden geen stap verkeerd deden.

Ik vind dit soort situaties erg zielig, en werd er ook lichtelijk boos van. Alleen was ik op dat moment zo'n watje dat ik er niks van durfde te zeggen, terwijl ik normaal een grote waffel heb.
Hoe zouden jullie dit aanpakken? De honden werder zonder zichtbare reden veel te hard aangepakt.

Captain

Re: Hond wordt slecht behandeld - wel of niet iets van zeggen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 13:59

Misschien was er daarvoor iets gebeurd wat jij niet hebt gezien?
Tsja, lastig. Ik zou vragen wáárom ze ze zo aan pakt en of dat niet op een andere manier kan ofzo..

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 14:01

Ja lastig dit soort dingen, vind het al goed dat je wat tegen die vrouw zei, meer kan je ook niet doen denk ik, want ze luisteren meestal toch niet dat soort mensen, het is heel frustrerend maar ja is weinig aan te doen.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 14:03

Hannah_Menno schreef:
Misschien was er daarvoor iets gebeurd wat jij niet hebt gezien?
Tsja, lastig. Ik zou vragen wáárom ze ze zo aan pakt en of dat niet op een andere manier kan ofzo..

Maar als er daarvoor iets gebeurt was, dan snappen die honden nu echt niet meer waarvoor je ze straft.
Ik was er natuurlijk niet bij, dus kan niet oordelen, maar als iemand zijn hond slecht behandelt is het enige wat je kunt doen er iets van zeggen. Dus als je het weer ziet zou ik dat gewoon doen.. en dan hopen dat ze niet nog bozer word en het dan op die honden afreageert. Als je soms mensen ziet lopen denk je, waarom heb ze er 1, ze gevren er blijkbaar niets om..

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 14:04

Weet ik wel maar sommige mensen weten dat niet! ;)

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 14:06

mjah, misschien moesten ze aan de voet komen lopen ofzo en hadden ze de oren dicht. Dan krijgt die van mij ook op zijn lazer. Mijn hond komt al aan de voet lopen als ik 1x op mijn dijbeen klop, bij geen reactie is een vingerknip genoeg om hem aan de voet te laten komen zitten.
Laatst bijgewerkt door Barvrouwke op 25-11-09 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 14:07

Ik heb haar al eerder gezien aan de overkant van de straat. Daar hebben zo'n poepvierkantje. Zij liet beide honden VOOR het vierkantje los en zwaaide toen de deur open. Een hond ging natuurlijk lekker aan de buitenkant tegen de poort piesen (who cares, het is maar een plasje) en toen flipte ze ook compleet en begon tegen de hond te schelden dat hij toch g**ver***me naar binnen moest! Hond schrok zich dood natuurlijk.
En inderdaar MarlinH, bij sommigen denk je echt: waarom?? Ik ken ook mensen die op een flat wonen en de honden 1x per dag 10 minuten uitlaten. Voor de rest moeten ze maar op het balkon poepen, dat vervolgens 1x per maand opgeruimd wordt.
Schrijnend.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 14:11

Verschrikkelijk, begin er dan niet aan denk je dan.. :( 10 minuten per dag uit, is toch niet normaal. Weet je wat ik ook niet hebben kan, als honden precies aan de voet moeten lopen, stappen ze 1 pas te hard door waardoor ze ietsje van plaats veranderen direct een ruk aan de slipketting, treurig..

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 14:17

Of honden die alleen maar aan de voet moeten lopen, elke keer!

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 14:19

ja idd, mijn hond loopt eigenlijk altijd los, alleen langs drukke wegen wel aan de lijn.. ;)

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 14:25

onze bouvier kruising ging op zijn vorige adres 2x per dag een blokje om en moest voor de rest liggen en rustig zijn. Nu woontie in het bos en is super gelukkig. Het is idd raar hoe mensen hun honden behandelen. Zij moeten zich aanpassen aan de mens en dat gaat soms te ver..

Maar om er nou wat van te zeggen. Ik ozu het niet doen, je komt er nergens mee en misschien zie je die honden niet meer.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 14:31

Pelryo schreef:
onze bouvier kruising ging op zijn vorige adres 2x per dag een blokje om en moest voor de rest liggen en rustig zijn. Nu woontie in het bos en is super gelukkig. Het is idd raar hoe mensen hun honden behandelen. Zij moeten zich aanpassen aan de mens en dat gaat soms te ver...

Bekend verhaal, de mijne woonde in een klein huisje met 4 kinderen, is een lel van een herder en moest altijd in de keuken zitten. En joh, hij maakte alles kapot, zo raar! Terwijl ie toch elke dag een blokje mee mocht! Maar goed dat wij hem gered hebben...

Pelryo schreef:
Maar om er nou wat van te zeggen. Ik ozu het niet doen, je komt er nergens mee en misschien zie je die honden niet meer.

Daarmee zie ik het probleem niet meer, maar zijn de honden niet geholpen...

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 15:53

Lima krijgt hier ook wel eens hardhandig op de flikker hoor.. en er is niemand die zich met de opvoeding van mijn hond hoeft te bemoeien

sommige honden hebben soms gewoon een harde hand nodig.. een 'oeh foei dat mag niet' opvoeding werkt hier niet