hondje loopt mank, eet niet, spuugt gal. help?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

hondje loopt mank, eet niet, spuugt gal. help?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 13:15

mn hondje van bijna 11 ( t is een kleintje en n vuilnisbakkie) eet sinds gisterochtend niet een heeft gisteravond flink gal gespuugd. gal heeft ze al van kleins af aan, de da heeft ook nooit begrepen wat er aan de hand was maar het gebeurde eigenlijk relatief weinig als we maar uitkeken met wat ze te eten kreeg. sins een paar maanden loopt ze af en toe een beetje mank tijdens het uitlaten maar meestal valt het alles mee, soms over een stukje van 100 meter echt mank, maar ze blijft altijd vrolijk en toont geen tekenen van echt pijn.

gisteravond wilde ze niet eten, op zich niet heel verontrustend, heeft ze wel vaker (moeilijke eter) maar een uurtje later lag ze heel erg te bibberen (ook dit heeft ze wel vaker zonder aanwijsbare oorzaak) en uiteindelijk dus weer gal spugen. nu wil ze nog steeds niet eten, een koekje neemt ze wel aan maar legt ze vervolgens ergens neer en hinkt weg. dr buikje borrelt wel heel erg en ze ademt onregelmatig.

een tijdje geleden was ze ook zo ziek en zat er een soort vlies om dr ontlasting (ze ging in de achtertuin wat ze echt noooooit doet).

als het niet overgaat gaan we sowieso naar de da, maar omdat ze dus wel vaker wat heeft wat vanzelf overgaat willen we niet meteen naar de da rennen.

heeft iemand enig idee wat dit kan zijn???

kohtje

Re: hondje loopt mank, eet niet, spuugt gal. help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 13:19

Zou nu zeker wel snel naar een dierenarts gaan. Dat rillen is vaak een teken van pijn.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 13:19

Hm in dit geval zou IK dus direct naar de DA rennen.. Dit zijn echt erge symptomen. Geen pijn? Een hond die mank loopt heeft ALTIJD pijn! Als hij geen pijn zou hebben zou hij wel normaal lopen! Bibberen, onregelmatig ademen, niet eten etc.. ik was echt niet meer thuis geweest!
Zeker bij zon oud hondje kan dit zo fataal zijn! (overigens ook bij een jonge hond)

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 13:21

heel snel naar de dierenarts, niet afwachten, was ze ook "out"toen ze zo trilde?
epeliptie, of een hersenbloeding komt veel voor bij honden.
honden lopen nooit zonder oorzaak mank, zijn hard voor zichzelf,
snel gaan niet wachten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 13:21

Ik zou hier zeker voor naar de DA gaan vandaag!

(mijn kat was ook aan het gal spugen en wou niet meer eten: hij had nierfalen. Maar gezien zijn leeftijd van 18.5 jaar hebben wij hem laten inslapen. Want uiteindelijk was het hoofdprobleem ouderdom en dat kun je niet terug draaien).

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 13:22

Ehm..ik sluit me aan bij de rest..rennen en wel naar de DA...
Het gaat om een oud hondje, vaak toch wat minder weerstand en je kunt zo aan de buitenkant niet zien wat er is.
Zeker als ze ook nog onregelmatig ademt had ik al bij de DA gezeten hoor!!! Niet langer aankijken en hopen dat het overgaat.

desy_kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 13:22

Ik zou even bellen en vragen wat het kan zijn en of ze tijd hebben.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 13:28

nouja, niet dat ze geen pijn heeft maar ze was gewoon vrolijk met dat mank lopen... loop zelf ook aan alle kanten mank dus herkende er een hoop in... ze was niet out gisteravond..

zou ook liever al naar de da geweest zijn maar t is de beslissing van mn ouders en die vinden dat we t even aan moeten kijken.. als het over een uurtje nog steeds niet beter gaat ga ik ze weer bellen voor overleg (maw melden dat k naar de da ga) maar het is gewoon heel lastig te beoordelen omdat ze al deze dingen wel vaker heeft, en van kleins af aan (muv dr pootje dan) ze ademt nu gelukkig weer normaler maar ik laat dr vandaag voor geen goud alleen....

ik hou jullie even op de hoogte, was zelf wel al van plan om ff contact op te nemen met de da hoor, blijf niet rustig afwachten als er geen duidelijke verbetering in zit..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 13:29

Bellen met de DA kost niets inderdaad,dus dat kun je wel doen :)

(als de DA het per se nodig vind dat de hond langskomt, kun je je ouders ook sneller overtuigen lijkt mij)

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 13:37

ik zou gaan en als je die mogelijkheid hebt, zelf betalen.. ;)

desy_kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 13:51

Heb eens gehad dat mijn kat overal neer piste ik gaf hem straf dat wil je niet weten. Op een gegeven moment toch maar de dierenarts gebeld want vertrouwde het toch niet ik bel op leg het verhaal uit zegt ze vang wat urine op en kom als de bliksem hier heen zei testen was het niet goed ik de kat ophalen en janken joh ik zag hem al dood gaan. Hij bleek crystalletjes in zijn blaas te hebben en daardoor had hij vaak het idee dat hij moest plassen kwam vaak niets uit maar hij ging werkelijk overal zitten. Ze heeft me toen wel verteld dat ik niet had moeten wachten tot de volgende dag ! Sindsdien hoef ik maar een vermoeden te hebben en ik bel. En zoals er al werd gezegt het kost niets totdat je erheen moet maar dat is logisch

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 13:54

Als de bliksem naar de DA met dat beest....
Dit kán écht niet goed zijn!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 14:14

stond net eigenlijk al met mn jas aan om naar de da te gaan en ze besloot ineens dat dr brokkies toch wel errug lekker zijn... hou het even heel goed in de gaten en als ze morgenochtend nog niet weer helemaal de oude is gaan we toch ff met dr naar de da. als ze vandaag toch weer ziek wordt ook sowieso hoor... maar ze eet in ieder geval weer!!:)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 14:21

onze oude rotweiler had dat een paar weken geleden ook,braken,en daarna trillen van de maagpijn..

naar de DA geweest,daar is bloed getest en hij bleek een ernsige bacterie te hebben in zij maag die meestal dodelijk is voor oude honden...

gelukkig knapte hij erg hard op met AB,en heeft ie nu nergens last meer van..

dus ja,wacht niet te lang met naar een DA te gaan

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 14:24

Ik zou ondanks de vooruit gang toch wel gaan vandaag hoor..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 15:06

Je kan iig even bellen nog :)
Je hoeft niet per se heen te gaan nu, maar even bellen voor overleg zou ik zeker doen.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 15:35

nou, ze is weer helemaal er bovenop, alleen dat pootje nog niet en denk dat dat sowieso wel een gangetje naar de da wordt morgen. ze eet gelukkig weer normaal, ademt weer normaal, levendig, alert... alleen hardstikke mank... dat had ze dus al vaker en ze hinkt wel vrolijk de tent door dus even kijken of het morgen beter is... had ze echt niet meer willen lopen of liggen piepen had ik al bij de da gezeten, maar de kans is groot dat ze zich verstapt heeft...

Ik hou jullie even op de hoogte en in ieder geval bedankt voor de reacties!

desy_kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 15:37

Heb je wel gekeken of de zooltjes niet open zijn of iets dergelijks ? Misschien een verkeerd nageltje ?

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 15:08

Hoe is het nu inmiddels met het hondje?

Vergeet niet dat honden eigenlijk altijd doorlopen, ook honden die een gescheurde kruisband of zulk soort dingen lopen gewoon door. Mijn hond had ook letsel aan de knie en die wou ook heus nog wel mee rennen in het park.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 17:30

ze is weer helemaal de oude:) 's avonds in recordtijd dr bakje leeggegeten en nu geen problemen meer... dat pootje baart me idd ook nog wel zorgen. het gaat elke keer over als ze even gelopen heeft maar af en toe komt zn dr mandje uit en loopt ze weer mank.. vind het maar raar maar mn ouders zien er geen kwaad in. zal ze, als ze weer zo mank loopt, maar even herinneren aan de keer dat ik liep te zeuren om met de kat naar de da te gaan, zij vonden dat we moesten wachten, we een maand later toch gingen en ze een gebroken pootje gehad bleek te hebben..

ga wel ook even met ze bespreken dat als ze weer zo ziek is, ik gewoon met haar naar de da ga. een keertje kan natuurlijk gebeuren maar zou dan de derde keer zijn en dan ga ik me toch zorgen maken. ze heeft overigens denk ik heel erge buikpijn gehad.. ze liet 's avonds scheten.... niet normaal meer!

ze reageert verder niet als je dr pootje langs gaat, zou toch zeggen dat als er echt iets kapot is dat ze dan wel een brul geeft... nouja, hou het in de gaten en als er iets gebeurt en ik weet iets, laat ik het weten (lekker vaag maar ja:P)