Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Storm76 schreef:Ze heeft haar katertje sinds zondag?
Het is nu woensdag, ik zou hem nog wat langer de tijd geven om te wennen. Koop wat speeltjes voor hem, en laat hem lekker met rust totdat ie op zijn gemak is. Komt vanzelf wel.
Castreren zou ik sowieso doen, als is het maar dat hij later veilig naar buiten toe kan.
Citaat:Een andere eigenschap die de Ragdoll typeert is nieuwsgierigheid. Ze staan overal met hun neus bovenop, volgen je op de voet en in onwennige situaties zal hun nieuwsgierigheid uiteindelijk altijd groter zijn dan de angst. Het zijn dan ook echte gezelschapsdieren, die enorm gesteld zijn op mensenlijk contact.Het is niet verstandig een Ragdoll te nemen als je veel van huis bent. Ragdolls die vaak en lang alleen thuis moeten zijn kwijnen helemaal weg. Ook als je genoeg thuis bent, is het fijner voor ze wanneer er in elk geval nog één andere kat in huis is waar hij of zij het goed mee kan vinden. Hoewel een Ragdolls aandacht helemaal het einde vinden, hoeven het niet persé echte schootkatten te zijn. Sommige Ragdolls gaan liever lekker tegen je aan of vlak bij je in de buurt liggen.
Draaikolk schreef:Ik denk dat het wel goed komt met de kat.
Hem gewoon wat meer de tijd en de ruimte geven dan komt het vanzelf.
Mijn kat had 2 weken nodig om aan mij en haar nieuwe huis te wennen.
Dus dat het katje zich nu nog niet op zijn gemakt voelt is heel logisch.
Alles is nog maar zo kort geleden en een nieuw huis/baasje is toch altijd een hele gebeurtenis voor een kat.
Dus meer tijd gunnen, dan komt het echt wel goed.
Let maar op over 2 weken is het al een hele andere kat
Wat castreren betreft zou ik dat zeker aanraden.
En ik weet niet de woonsituatie maar mijn raskat gaat zo nu en dan ook ff naar buiten.
Maar wij hebben dan ook een kat vriendelijke buurt met weinig verkeer.
Op zich moet het geen problemen opleveren.
En dat je kat wordt meegenomen omdat het een raskat is, hoor ik eerlijk gezegd niet zo vaak.
Maar ja ik heb makkelijk praten, mijn kat gaat niet verder dan de tuin, het is niet zo'n held.
Draaikolk schreef:En dat je kat wordt meegenomen omdat het een raskat is, hoor ik eerlijk gezegd niet zo vaak.
Maar ja ik heb makkelijk praten, mijn kat gaat niet verder dan de tuin, het is niet zo'n held.
ellepel schreef:ik snap het geloof ik niet helemaal.
als de kat geen aandacht krijgt kruipt hij dus achter de bank.
kan het niet heel simpel zo zijn dat hij daar dan gaat liggen slapen?