Hond heeft iets in de keel maar kan niet braken!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

m1992

Hond heeft iets in de keel maar kan niet braken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 10:20

Gisterochtend zagen we het voor het eerst.. isa, mijn hond, probeert te braken, hoesten etc maar het lukt niet.. ze braak wel maar dan kom er alleen een beetje vloeistof uit (heel weinig) en verder niets. Ze heeft dus iets in haar keel zitten wat er niet uit wilt.. We hebben al in de bek gekeken maar kunnen niets vinden..

Ook hebben we geen idee wat het kan zijn, ze heeft hier thuis op het moment maar 1 knuffelspeeltje die ze alleen onder toezicht heeft, en die is helemaal in tact.. dat kan het dus niet zijn.. Verder hebben wij echt geen idee wat er wel in kan zitten maar het is in elk geval heel vervelend.

Isa gedraagt zich verder normaal, eet en drinkt goed, wil nog graag mee wandelen etc..

We hebben een banaan gegeven in de hoop dat ze het meeslikte en we hebben haar zien drinken, maar dat helpt dus ook niet..

Wat kunnen we doen?

Alvast bedankt!

_Tara_

Re: Hond heeft iets in de keel maar kan niet braken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 10:20

Naar de DA gaan?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 10:21

wat dacht je van naar de da te gaan?

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 10:22

Nou we rennen niet zoals altijd direct naar de DA, al heel veel onnodige bezoekjes gehad daar..
Tuurlijk als het vanmiddag niet over is bellen we voor advies..

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 10:23

Oja, het kan dus niet iets van gif ofzo zijn hoor.. echt een voorwerp, een stukje stof ofzo denken wij..

KimDai

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 10:26

Het klinkt een beetje alsof er een stokje overdwars in zijn gehemelte zit.
Misschien kun je dat eens checken!

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 10:26

ik snap niet dat mensen hier een topic over openen (naar de dierenarts ermee!!!!!)
het kan alles zijn heb je je spullen in huis al gecontroleerd?
wij kunnen hier vandaan echt niet zien wat er bij jou hond eventueel in zn keel hangt vooral als je zelf t niet eens weet of een idee hebt.

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 10:27

Zou ook wel eens kunnen dat je hond kennelhoest heeft. Dan moet hij/zij dus op antibiotica.
En daar zou ik ook niet al te lang mee wachten :)

Esther_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 10:27

Mijn hond doet dat ook wel eens maar die heeft dan ook niets vast zitten .. (doet ook maar heel af en toe), lijkt dan of die zich verslikt.
als ze gewoon eet en drinkt zou het vast niet erg zijn. Wel even in de gaten houden.
Maar als ze het heel vaak op een dag doet, zou ik toch even bellen/ langs gaan.

Met een stok in de keel kunnen ze ook zo doen. Heeft mijn hond ook al gehad.. Alleen dan eet die niet, dus denk niet dat dit het geval is want daar moet je wel heel snel mee naar da.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 10:28

Even wat zout achterin de keel leggen, dan braken ze zo.

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 10:28

Ik zou ook even naar de DA gaan. Ik heb wel gehoord dat als je een hond wilde laten braken dat je zout op zijn tong moest leggen achterin, maar dat heeft niet zo veel zin als er iets in de keel vastzit. En beter vele onnodige bezoekjes dan een keer te laat.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 10:30

Nee nee zout is echt erg slecht om een hond te laten braken, dat doe ik dus zeker niet! (zijn diverse onderzoeken over geweest)

Ik denk nu idd ook aan kennelhoest, gezien er echt niets in huis is waar ze bij zou kunnen. Ze ligt zowat de hele dag (vrijwillig) in haar bench of op het kleed of bij ons. Takken eten heeft ie niet gedaan en verder heb ik met hem gefietst dus dan kan ie onmogelijk iets gedaan hebben. Ik bel straks de dierenarts even of dat zou kunnen.

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 10:34

er reageerd 1 iemand die denkt aan kennelhoest en nu denk je t zelf gelijk ook?
heeft ie geen gras gegeten?
of mischien laten eten dan komt t mischien uit(wat t ook is?)
ik had in ieder geval met iets wat ik niet vetrouw met mn dieren allang aan de telefoon gehangen

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 10:35

Ik zou zowiezo uitkijken met te laten braken, het zou grote verwondingen met zich mee kunnen nemen als je niet weet hoe iets vast zit in de keel (mocht er dus wel iets vastzitten). Dat kan je dan beter overlaten aan een dierenarts.
Zout, er zijn gevallen bekend dat er honden aan een zoutvergiftiging zijn overleden! Uitkijken dus wat je doet.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 10:37

Zou inderdaad sowieso de DA even bellen. Wie weet is 't deze keer wel nuttig dat je belt/langs gaat.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 10:37

Mijn hond had tijdje terug ook iets in dr keel (volgens mij was het gewoon een blaadje ofzo)
maar daardoor liep ze toen heel erg te blazen, en raar te doen.

We kregen de tip om dr wat ontbijtkoek te geven. En daarmee ging het ook over ;)
Dus je kunt het proberen.

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 10:38

Mitxa schreef:
Ik zou zowiezo uitkijken met te laten braken, het zou grote verwondingen met zich mee kunnen nemen als je niet weet hoe iets vast zit in de keel (mocht er dus wel iets vastzitten). Dat kan je dan beter overlaten aan een dierenarts.
Zout, er zijn gevallen bekend dat er honden aan een zoutvergiftiging zijn overleden! Uitkijken dus wat je doet.

Oke, dat wist ik niet! Weer wat bijgeleerd ;) . Was toen nl. omdat de hond van een vriendin een heel chocoladecakeje naar binnen had gepropt (van de tafel gejat) dus dat moest er wel uit :j . Ik hoop dat het niets ernstigs is voor jou en je hond, TS :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 10:38

gewoon naar een dierenarts gaan!

wat kunnen bokkers nou zeggen achter een schermpje vandaan als jij zelf al in de hond zn bek gekeken hebt en niks kan zien?

een dierenarts wel! en de hond heeft last dus hoppa jas aan en gaan met die banaan!!

of ben ik nou gewoon zo simpel? :?

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 10:39

ik zou meteen naar de DA gaan maar als er iets vast zit kan je 'm poberen ontbijtkoek geven, door vaste structuur neemt dat bijna alles mee wat in de keel blijft steken. (was tip van mijn eigen DA)
Laatst bijgewerkt door zipje71 op 25-11-09 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 10:40

Ik laat haar niet braken, nooit geprobeert. ze probeert het zelf.

Nee sandy nog wat, Ik heb dit ook op een labradorforum geplaatst en daar zijn er meerdere reacties over kennelhoest met symptomen etc er bij, dus vandaar dat ik daar aan denk.

Verder< als ik hier zou hebben geschreven wat ze als pup allemala heeft gehad wat helemala neits was achteraf, dan hadden jullie allemaal geroepen NAAR DE DA! want dat was wel wart heftiger dan ditr (veel plassen en bloed plassen) maar ook daarvoor was het bezoekje onnodig. Daarom dat wij nu eerst zelf info zoeken en dan pas naar de da gaan. (natuurlijk word hier bij geen verbetering niet lang mee gewacht) Er was een tijd dat wij elke week bij de DA zaten en de dierenarts zelfs zij: Niet te snel bang zijn dat ze iets heeft, je hoeft niet overal voor te komen!

Ontbijtkoek dacht ik ook al aan, hebben we nu niet in huis, kan ik ook nog wel ophalen, maar ik bel straks eerst de DA en dan hoor ik wel wat hij zegt :)

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 10:41

MiSz_SaNdY schreef:
er reageerd 1 iemand die denkt aan kennelhoest en nu denk je t zelf gelijk ook?
heeft ie geen gras gegeten?
of mischien laten eten dan komt t mischien uit(wat t ook is?)
ik had in ieder geval met iets wat ik niet vetrouw met mn dieren allang aan de telefoon gehangen

nou, ze zegt toch dat die hond nergens bij kan! dat dat het hoogst waarschijnlijk niet kan wezen!
nou dan kan kennelhoest toch heel goed!
ik zou zeggen, idd even da bellen, voor advies... ze eet en drinkt nog dat is al een geruststelling!

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 10:41

marlinH schreef:
Ik laat haar niet braken, nooit geprobeert. ze probeert het zelf.

Nee sandy nog wat, Ik heb dit ook op een labradorforum geplaatst en daar zijn er meerdere reacties over kennelhoest met symptomen etc er bij, dus vandaar dat ik daar aan denk.

Verder< als ik hier zou hebben geschreven wat ze als pup allemala heeft gehad wat helemala neits was achteraf, dan hadden jullie allemaal geroepen NAAR DE DA! want dat was wel wart heftiger dan ditr (veel plassen en bloed plassen) maar ook daarvoor was het bezoekje onnodig. Daarom dat wij nu eerst zelf info zoeken en dan pas naar de da gaan. (natuurlijk word hier bij geen verbetering niet lang mee gewacht) Er was een tijd dat wij elke week bij de DA zaten en de dierenarts zelfs zij: Niet te snel bang zijn dat ze iets heeft, je hoeft niet overal voor te komen!

Ontbijtkoek dacht ik ook al aan, hebben we nu niet in huis, kan ik ook nog wel ophalen, maar ik bel straks eerst de DA en dan hoor ik wel wat hij zegt :)

Ik bedoelde het ook niet gericht naar jou, maar meer over het algemeen :)
Succes met je hond.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 10:42

Onze hond leek ook wat in haar keel te hebben. Ze probeerde te hoesten en kokhalzen. Bij haar bleek het een ziekte te zijn, die haar fataal geworden is.

Ik wil je niet bang maken, maar ik wil er wel mee zeggen dat je naar de da moet.

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 10:43

oke sorry dan maar zie t wel vaak genoeg gebeuren hier vandaar dat ik dat zei
maar je kun toch even bellen naar je da om te overleggen/
snap dat je niet met alles naar de da wilt gaan
maar eventueel iets in zn keel kan erg gevaarlijk zijn.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 10:44

onze hond heeft een keer een halve aardappel heel doorgeslikt die is blijven hangen. de DA heeft naar eigen zeggen de aardappel erdoor geduwd. Hond heeft de hele nacht geprobeerd te braken, water en ander voedsel wat erin ging kwam er weer uit, sochtends naar een andere DA en toen is de aardappel eruit gekomen, maar tegen die tijd waren er wel stukjes slokdarm afgestorven waardoor ze nooit meer droge brokjes heeft mogen en kunnen eten.
beter een onnodig bezoekje teveel dan 1 te weinig.