zindelijke konijnen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

zij

zindelijke konijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 10:17

ik heb een vraagje waar ik zelf ook al mijn hoofd over aan het breken ben...

ik had 1 konijn. zij was al vrij snel zindelijk. ideaal!
ik kreeg een konijn er bij. die was redelijk zindelijk. zegmaar de plek waar konijn 1 het deed, deed zij het ook, alleen deed ze het ook met een straal van een halve meter er om heen...
nu heb ik er NOG een konijn bij, en nu is het zindelijke helemaal zoek... ze doen het geen van 3en echt meer op hun `toilet` (verlaagd stuk in de ren waar ze het voorheen wel deden).

wat kan ik doen om het hok een beetje schoon te houden? het is gewoon op steen, dus ik kan het zo aanvegen, maar dat kost mij veel meer tijd dan wanneer ik maar 1 keer in de week ofzo `uitmest`... (ik maak er een `potstal`van. iedere keer wel wat verst stro in hun wc zodat ze daar wel schoon kunnen zitten...)
Ik heb het er best voor over, want ik vind het geweldig om die 3 gelukkig te zien zijn met elkaar, maar als iemand ideetjes of tips heeft is dat zeer welkom :)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 10:21

Misschien kun je een kattebakje op de plek zetten waar ze het nu doen...bv een lage afwasbak met kattegrit.Heb ik ook wel eens voor konijn gebruikt ;) Makkelijk schoon te houden en verplaatsbaar :D

Joyckuh

Re: zindelijke konijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 10:24

Het konijn dat hier binnen zit is ook zindelijk, die doet zijn behoefte op zo'n konijnentoilet. Maar hij doet het niet meer op het toilet als ik die niet dagelijks schoon maak, dan doet hij er gewoon naast. Misschien dat het dat bij jou konijnen ook is?

zij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 10:30

@ tinky 12: hoe bedoel je dat?
en waarom zou dat beter zijn dan mijn verlaagde plek? ik heb nu zegmaar op 1 plek in de ren ter grootte van 2 grote tegels een stuk verlaagt en ook weer die stenen in terug gelegd. kan ik makkelijk met een schepje de stront er uit scheppen tegen de rand :)

@joyckuh: dara had ik zelf ook al aan zitten denken. ben al bezig vaker schoon te maken, maar tot nu toe werkt dat nog niet. maar wie weet moet ik nog even geduld hebben dat ze het vanzelf ineens leren???

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 10:52

Ze doen het nu toch niet meer op dat plekje...doen het toch elders?Of heb ik je verkeerd begrepen :P

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 11:24

hier precies zo. eerst 2 zindelijke nijnen. toen wat geroer in de groep ivm overlijden van 1 en nieuwe koppelingen en nu geen zindelijkheid meer...
heb al alles uit de kast getrokken maar niets helpt. ik veeg dus braaf iedere avond en ochtend de rennen uit :+

zij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 13:03

nou tinky, laat ik het zo zeggen... ze doen het overal. dus ook wel op die verlaagde plek ;) er is niet 1 plekje waar ze het t meest doen. overal liggen drollen. dus het is niet zo dat ik kan zeggen: daar beginnen ze, dus laat ik daar een bak neer zetten...

(ik heb nog wel 2 kattenbakken, dus het zou wel mogelijk zijn, maar dan moet ik je eerst beter snappen denk ik ;) )