Spelen met papegaai...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

This_is_me

Spelen met papegaai...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-09 13:47

Hoe spenderen jullie tijd aan jullie papegaai/kaketoe..
en hoe leren jullie hem spelen?

Ik ben opzoek naar nieuwe inspiratie. Zelf praten en zingen wij samen heel wat af en daardoor leert hij iedere keer weer nieuwe woordjes. Zijn woordenschat is ook erg groot. In een aantal jaar tijd hebben we samen veel geleerd. Ons vertrouwen is hierdoor ook erg gegroeid.

Om het educatief spelen wat aan te moedigen ben ik nu begonnen met het belonen voor de dingen die ik van hem vraag (net als VD bij mijn paard)
Het is nog in een heel pril stadium en daarom ben ik ook opzoek naar informatie en ervaringen van andere mensen. Hoe pakken jullie dit aan en wat leer je hem zo al??

(overigens hoef ik hier geen commentaar van mensen die vinden dat een vogel een soortgenootje moet hebben om mee te spelen want daar vraag ik nu niet om ;) )

_lieff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 13:52

ik heb zelf een grasparkiet en die mag gewoon altijd los
dan komt hij vaak bij je en dan pak ik bijvoorbeeld een knikker en die rol ik naar hem toe.
daar is ie eerst bang voor maar dat went wel.
en op een bepaald moment komt ie bij mij zitten pakt de knikker en dan gaan we overrollen :P

tis een idee

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-09 16:59

haha ja dat doen wij ook. Maar dan niet met een knikker maar met een bal uit de ballenbak. Die zijn wat groter, wat gekleurder en wat lichter van gewicht ;) Het principe van overrollen begint hij steeds beter door te krijgen..