een hondenuitlaatservice starten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cheveyo

een hondenuitlaatservice starten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-09 22:45

Ik zit al een poosje te denken aan het opstarten van een hondenuitlaatservice.
Echter is daar nooit het moment voor geweest en ben ik nu ineens bijna zover om het daadwerkelijk te kunnen doen. Ik wil graag met de juiste papieren/opleidingen officieel correct aan de slag kunnen. Ik heb zelf jaren hondentraining gegeven maar dat is al weer even terug dus opfrissing is niet weg.

Graag ontvang ik wat tips van mensen die hier ervaring mee hebben. Hetzij door het zelf runnen van een HUS of gaan jouw dieren wellicht ook mee met zo'n service.

Op internet is er nogal wat informatie te vinden maar ik hoor het graag ook even van de bokkers, dat praat toch wat makkelijker.
Daarna wil ik eventueel nog face to face met bezitters van een HUS praten om zo verder op de materie in te kunnen gaan.

Hebben jullie puntjes over hoe het wel of juist niet moet, of iets wat je goed bevalt en echt top is voor jouw dier? Ik hoor het graag, dat kan ik dan allemaal meenemen in mijn beslissing.
Belangrijk is wel...ik moet mijn huidige salaris er mee kunnen verdienen omdat ik nou eenmaal een aantal verplichtingen heb. Dus of het financieel haalbaar is is ook wel belangrijk of is het slechts een leuk zakcentje?

Ben heel erg benieuwd naar jullie reacties!

KootMiraDrum

Re: een hondenuitlaatservice starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 11:22

Chev, Sas van Chakotay heeft een HUS.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-09 16:03

Klopt, dank je wel, die wil ik nog vragen ;-)

BabsiejJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 18:14

Als ik sommige uitlaatservicen hier zie lopen met wel 14 honden a 9-10 euro per hond. 2x per dag denk ik dat er een leuk zakcentje mee te verdienen valt.

Ik heb een tijdje een HUS gehad maar nooit van mn leven meer :+

bergkraai

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 18:20

Babsiej schreef:
Als ik sommige uitlaatservicen hier zie lopen met wel 14 honden a 9-10 euro per hond. 2x per dag denk ik dat er een leuk zakcentje mee te verdienen valt.

Ik heb een tijdje een HUS gehad maar nooit van mn leven meer :+

Het lijkt me dat de topicstarter een serieuze reactie zou willen ontvangen die onderbouwd is.. Op deze manier schiet ze daar niets mee op!

Net zoveel als met mijn eigen bijdrage in dit topic.
Ik zou mijn hond alleen naar een service brengen die inderdaad gecertificeerd is en helder en duidelijk overkomt. Een contract lijkt me dan ook niet weg. Ik weet niet hoe je bekendheid wil creeen, maar in het geval je het via internet zou doen steek dan tijd/geld in je website. Een zelf in elkaar gebouwde site (of door een redelijk handig neefje) komt op mij nooit professioneel over.

Veel succes met al het uitzoek werk!

BabsiejJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 18:23

Ze vraagt of er wat mee te verdienen valt en ik zeg dus ik denk van wel :+

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 18:26

Misschien zou je, je honden en kattenbesluit kunnen halen?
(maar ik denk dat het iets overdreven is omdat het normaal voor pensionhouder e.d. is)

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-09 19:22

waarom wil je het nooit meer Babsiej?

Voor mij moet het geen 'leuk zakcentje' worden maar een volledig maandsalaris als ik heel eerlijk ben. Is dat niet te realiseren op een 'haalbare' manier dan zal ik dit idee uit mijn hoofd zetten. Heb nou eenmaal een koophuis, auto, 8 paarden en tja..alles moet eten en ik zelf en mijn man ook ;-)

14 honden tegelijk lijkt mij niet verantwoord in mijn eentje, misschien als ik een afgesloten stuk heb maar ik wil het wel verantwoord doen.

Websites kan ik zelf ook bouwen en inderdaad dat moet er wel netjes en professioneel uitziet, daar denk ik net zo over.

Honden/kattenbesluit is misschien wel handig als ik ook inderdaad ooit dieren op kan vangen in de toekomst, nu is daar nog geen mogelijkheid voor. Wel heb ik gelezen over het aanbieden van dierenzorg voor mensen die een dagje weg zijn of door een ziekenhuisopname bijvoorbeeld even niet voor hun dier kunnen zorgen.

Waar ik ook benieuwd naar ben is aan welke verzekeringen je bijvoorbeeld moet gaan denken. Ziektekostenverzekering en alles wat er nog meer bij moet komen zoals autoverzekering, alles moet natuurlijk uit de opbrengst van de HUS komen.

Idee is ook om hier een webwinkel bij te starten en een puppybegeleidingsmogelijkheid voor kersverse hondeneigenaren, dit idee deed ik op in de groothandel deze week. Zoveel ontwetendheid nog onder die mensen.

BabsiejJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 20:34

Ik denk dat als je het idd verantwoordelijk wil doen, het hard werken is. Je moet natuurlijk alle kosten meerekenen. Snoepjes, koekjes, benzine, afschrijving van de auto etc etc.

Waarom wij nooit meer... Wij hadden 2 honden die mee gingen .. 1 hond was absoluut niet makkelijk, dat wist de uitlaatservice. Bij thuiskomst direct de huisdeur dicht want ze peert m en in de wijk komt ze gewoon niet meer terug. Alleen in t park kan ze los.

Anywayz je voelt m aankomen.. op een vrijdag middag wordt ik gebeld op mijn werk, ja met ... van de uitlaatservice je hond is ontsnapt 2 uur geleden en ik had geen zin meer om te vangen. Dus ik meteen mijn moeder gebeld, die is al begonnen met zoeken en ik direct ook naar huis natuurlijk. Godzijdank was ze wel gewoon in de buurt van het huis/in de wijk gebleven .. Maar jee nee nooit meer zeg. NU loopt mijn moeder tussen de middag met mijn hond en haar eigen hond lekker een uur in t park :)

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-09 20:41

Ai das niet prettig inderdaad! Gelukkig hebben jullie de hond weer gevonden!

Dank voor je toelichting!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 13:58

Ik ben er jaren geleden mee bezig geweest om er een op te starten. Ik ben er toen mee gestopt om het door te zetten vanwege gezondheid. Maar er waren een aantal dingen waar ik toen op gewezen ben of zelf ben achtergekomen.

Ten eerste moet je verzekering het willen dekken. Je bent kleine zelfstandige met een hoger risico op schade aan jezelf of anderen ,ivm bijtincidenten ed. Je moet een goede plek hebben om ze uit te laten waar je ze los kunt laten waar het is toegestaan en nog redelijk veilig ook, tenzij je werkt met losse honden en dan moet je er veel per dag uitlaten wil het rendabel zijn. Ook wil je een sleutel van een huis hebben om honden zelf uit huis te halen? Bij die van ons zou dat dus echt niet werken, die vliegen je aan.

Hoeveel honden kun je per keer kwijt in je groep, hoe ga je het oplossen met loopse teven of honden die elkaar onderling gewoonweg niet liggen. Hoe selecteer je je honden die bij elkaar kunnen? Reken je een uur echte wandeltijd of reken je (wat er veel doen) ook de aanrij tijd als uitlaattijd. Hoe ga je je onderscheiden van al die andere uitlaatservises die er misschien al in de regio zijn? Reken je korting bij meer honden of bij vaker in de week. Bied je de mogelijkheid van dagopvangachtig iets, dus honden die de hele dag met alle groepen ook meekunnen?

Je moet goed vervoer hebben, of een bus met aparte vervoerskooien of je moet met kleine groepjes werken die je met een groter risico bij elkaar in een achterbak ruimte zet. met de huidige helaas dichte grijskentekenbussen zul je wwaarschijnlijk ventilatie of airco moeten hebben in de dichte ruimte. Die zijn duur in aanschaf vaker. Ik heb ergens een service gezien met een omgebouwde stadsbus. Die gingen ook erg lief met de honden om. 3 uitlaters en 20 honden.

Mocht je ziek worden zul je een goede vervanging van jezelf moeten hebben omdat je je klanten geen nee kunt verkopen op de dag zelf. Daar is de hond de dupe van en je loopt het risico je klant kwijt te raken.

Dit is globaal ongeveer wat ik destijds al heb onderzocht. Zelf dacht ik aan een prijs van omgerekend naar euro's nu op 8 euro per uur wandelen, 2e 3e hond uit zelfde gezin korting. En een groep van maximaal 6 drukke honden of 8 rustige per wandeling. Dat zou voor ons op een leuke zakcent uitkomen maar zeker niet genoeg als volledig salaris.

En wat betreft ervaring. De enige die we kennen is de dagopvang/logeer versie, daar zijn maar weinigen die dat doen maar waar wel veel vraag naar is. Deze vrouw gaat lief en duidelijk met honden om maar we zien soms op de Veluwezoom losgeslagen bendes honden rondlopen wat echt niet meer verantwoord is. 10 tot 15 honden bij een persoon die niet eens dominant is en de honden dus alle andere honen die er wandelen lastig vallen. Een persoon die met minder loopt die hysterisch wordt (schreeuwen, gillen, honden vrij ruw aan de lijn meesleurt dan) als je er met 3 van jezelf in de buurt komt.

Een persoon die zelfs een paar honden in de bus achterliet terwijl ze met de rest ging wandelen. beestjes waren helemaal overstuur. Er zal daar wel een goede reden voor geweest zijn maar haal ze dan later op. Ook een zogenaamde 1 uurs wandeling wat er op neer kwam dat de dieren in 10 minuten vliegende vaart alles moesten doen waarna ze met dwang de bus weer ingeduwd werden 9 het was wat kouder en het weer was niet zo goed). Oude dieren en pups die volledig uitgeput terugkomen waar dus geen rekeing mee gehouden is met de conditie. Ik kan nog wel meer dingen opnoemen waarom ik behalve bij 2 geen gebruik zou maken van de utilaatservice. Afgezien van het karakter van de 2 jongsten hier. Maar ik zie hier denk ik 15 verschillende uitlaatservices wandelen als het er niet meer zijn.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 17:19

karuna, ook jij bedankt voor je uitgebreide toelichting, was dit topic een beetje uit het oog verloren.
De punten die jij opnoemt had ik inmiddels uitgezocht bij andere uitlaters hoe zij dat doen en regelen.
Als ik het doe dan doe ik het alleen als ik het helemaal top kan regelen en doen en alles afgedekt is waar mogelijk. Echter is het voor mij qua gezondheid in de winter niet te garanderen (buitenlucht) dus ik moet er van af zien, heb besloten om toch voor een kantoorbaan te gaan, het is niet anders maar dat vind ik ook erg leuk!
Nu duimen dat alles positief uitpakt dan ben ik snel aan de slag namelijk ;-).
Bedankt aan degenen die mee hebben gedacht!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 19:11

Ik ben vreselijk blij met mijn hondenuitlaatservice! terwijl ik niet eens een hond heb :D maar wel 3 paarden en 5-7 katten gemiddeld (vang ze op) en en eigen zaak, dus werk veel en onregelmatig.

Deb. is goud waard, ze is uberbetroubaar, mest stallen, doet medicijnrondjes, zorgt voor katten en paardenvoer, appels etc. zou niet meer zonder kunnen (nu hopen dat ze dit berichtje niet leest anders gaan de prijzen weer omhoog ;) )