Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nikka schreef:Je hebt de hond 2 dagen, een hond die uit zijn bekende plaats is gehaald. Geen wonder dat deze hond zoekt naar stabiliteit. Op dit moment ben jij dat voor hem. Ik zou erg voorzichtig zijn met hem alleen te laten en dit geleidelijk opbouwen. Heb je in de buurt niet iemand die veel van honden weet?
Iris82 schreef:Hij is duidelijk nog erg bezig met zijn plek tov van jou en in jouw roedel (met kitten te bepalen). Hij vind dat hij hoger in rangorde staat dan je kitten, maar hij mag niet op jouw schoot en je kitten wel. Hij vindt dat kennelijk niet kloppen (geef m eens ongelijk.)
Probeer jezelf goed in te lezen in hondengedrag want deze gedragingen zijn gewoon normaal.
CarolShadow schreef:Vind dit heel 'normaal' gedrag.
Daarnaast heeft een hond altijd maar 1 baas.
Chiqa schreef:Steun zoeken bij baasje moet je nooit mee ingaan, steun zoeken zou ik mij persoonlijk van hem afkeren,
je bevestigd zijn gedrag als je dit namelijk toelaat en kan van kwaad tot erger worden.
Hij kan alleen maar zekerder worden als je hem op zijn eigen benen laat staan, dus geen gemiep bij jou benen, en mss een curus overwegen.
Dit kan een diepgeworteld probleem zijn/worden en zal alleen maar erger worden als er niets mee doet.
Goed dat je hulp vraagt hier!!
Nikka schreef:Hier ben ik het niet mee eens. Het is niet gek om een hond die uit een slechte situatie komt en net 2 dagen bij TS is eerst wat te laten wennen aan een situatie.
Nikka schreef:Heeft niks met fout gedrag te maken maar meer met wennen aan een nieuwe situatie. Bijna alle herplaatsers zijn zo in het begin, hebben bijna allemaal hun wat afwijkend gedrag. Heb je zelf wel eens een herplaatser gehad?