ervaring spray commander?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jenny21

ervaring spray commander?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-09 20:20

Ik zoek mensen die ervaring hebben met de spray commander.
Ik ben erover aan het denken om hem aan te schaffen maar hij kost rond de 140,- dus wil even peilen wat de mensen ervan vinden ;)

Voor de mensen die niet weten wat het is....
Het is een correctie band voor honden, je hebt ze die werken met stroom, deze werkt met een spray. Je kan op afstand bedienen, en dan is de bedoeling dat ze al schrikken van het sisgeluid. Werkt dit niet dan kun je er een citroenlucht aan te voegen.

Onze hond is een fanatieke poepeter. Ik heb al vanalles geprobeert maar in plaats van minder wordt het met de dag erger!!!!
En daarnaast springt ze tegen mensen op.. Ook niet echt fijn dus..
(het is een Beagle, ex-asiel hondje)

Nu zullen mensen wel zeggen van laat hem dan niet los, dat vind ik sneu. In principe luistert ze gewoon wel goed, alleen als het om eten draait dan komt de Beagle in haar naar boven }:0

Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 21:56

Bij BB was handiger geweest ik Tem wel even.
Poep eten kunnen twee dingen zijn, een gedragsprobleem maar ook voeding.
Dat de hond bepaalde voedingstoffen mist, je zult er versteld van staan wat de laatste kan veroorzaken, ik heb hier ook een poepeter, althans...Hád tot voor kort :D
Ik zit nu op Orijen en in het weekend KVV of Vers, ze eet geen stront meer!!

De spray waar jij het over heb ken ik niet.

Jenny21

Re: ervaring spray commander?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-09 23:22

Hier staat ze op ´s morgens FF brok en ´s avonds KVV. Dus dat is het ook niet.
Ik geef haar sinds een aantal weken probiotica en schapenvet maar dit helpt, tot nu toe, niet...

Als gedragsprobleem.... Ik heb gewoon het idee dat ze het HEERLIJK vind!!! Ze zoekt ook echt de hele dag naar eten. Ik heb het nog niet door of ze likt rotzooi van de weg af!
Brood, hondenbraaksel, kippebotjes, noem het maar op of mevrouw heeft het!!!
Ze is de hele dag geobsedeerd door eten.... Wordt er aardig gek van. Toen ze bij ons kwam was ze wat mager ondertussen is ze 2kg bijgekomen en ook gesteriliseerd. Ze is nu juist op gewicht dus dat is het ook niet....

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 23:27

ik heb wel ervaring met de Aboi stop, das ook een band met een citronella spray maar dan echt een blaf band, het is gewoon uitproberen, bij de ene hond zijn er goede resultaten gehaald bij de andere geen. deze band wordt ook verhuurt (de aboi stop) dus misschien jou band ook? scheelt misschien wel in de kosten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 23:28

Jenny21 schreef:
Hier staat ze op ´s morgens FF brok e

Wil niet veel zeggen...Maar mijn hond had een hald jaar geleden ook FF....en het poepeten was toen dramatisch....Overgestapt op Cavom....Net zo dramatisch.
Donna vidn het ook gewoon lekker, ze gaat helemaal speekselen als ze dr een ziet liggen.
Nu ze op Orijen zit merk ik dat ze geen poep meer heb gegeten.
Donna lust ook alles, en het liefst zo smerig mogelijk, net of ze uitgehongerd is.

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-09 23:30

Mjay schreef:
ik heb wel ervaring met de Aboi stop, das ook een band met een citronella spray maar dan echt een blaf band, het is gewoon uitproberen, bij de ene hond zijn er goede resultaten gehaald bij de andere geen. deze band wordt ook verhuurt (de aboi stop) dus misschien jou band ook? scheelt misschien wel in de kosten

Is dit een band die automatisch sproeit zodra de hond blaft?
Ik weet dat dursy dog ook zoiets in het assortiment heeft...
(maar gelukkig is dit mijn probleem niet :+ )

Zover ik weet wordt hij niet verhuurd, maar dat was wel een super oplossing! Ik kijk eens rond, dank je wel voor de tip!

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-09 23:31

Chiqa: dus als ik het goed begrijp is ze van het ´poepprobleem´verlost puur door een ander merk brok te geven???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 23:50

Jenny21 schreef:
Chiqa: dus als ik het goed begrijp is ze van het ´poepprobleem´verlost puur door een ander merk brok te geven???

Klopt :) En dat is een toevallige prettige bijkomstigheid hoor, want ik had het al opgegeven.
Ik wilde op een andere brok overstappen omdat ze van de FF stonk (Huid) en enorm veel poepte (3-4 hopen op een dag) Cavom dito, alleen geen hondengeur.

Poepprobleem was er gewoon, kon dr niet omheen en was ook al aan het kijken hoe ik dit aan moest pakken, dacht ook aan zo'n halsband met citronella. Eierkoeken, pens? Pens hielp overigens niet.

Sinds een maand zit ze nu op Orijen, en het weekend vers. En ze eet geen poep meer en weet je dat dit besef pas echt to me door gedrongen is nu ik je dit net vertelde?

Het is mss het overwegen waard?

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 02:43

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-09 10:43

NessaX schreef:
Ik had eens gelezen als ze poep eten dat ze misschien last hebben van wormen?

ik zoek net op google en kom een leuke site uit:
http://www.petnanny.nl/hondenschool/poep_eten.php

Ze wordt 3x per jaar ontwormt dus denk het niet... verder ziet ze er ook goed uit.

Goede site, maar als ik het zo door lees dan ben ik bang dat ze ´de smaak te pakken´ heeft en dus ´verslaafd´is....