Wandelende tak

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Carmen

Wandelende tak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-09 18:42

Voor mijn verjaardag heb ik van vriendinnen goudvissen gekregen. Een cadeautje waar je niks aan heb eigenlijk. :+ Nu willen we voor de grap een vriendin een wandelende tak geven. Is er hier iemand die er verstand van heeft? Kan je iemand die er niks van weet zoiets geven? En wat zijn de kosten? Is het moeilijk om zo'n beest te onderhouden?

En de belangrijkste vraag... Waar kan je zo'n beest halen? :)

Bedankt alvast!

jasminex

Re: Wandelende tak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 18:48

haha grappig, een wandelende tak eet geloof ik alleen maar bladeren en als je met een plantenspuit die bladeren af en toe natspuit kunnen ze drinken je moet ze in zo'n vierkante plastic/glazen bak doen met allemaal takjes+bladeren en hoeveel dat kost... niet veel eigenlijk.
je kunt ze geloof ik bij sommige dierenwinkels halen. nou dit was het :P
groetjes jasmine

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-09 18:52

Oké gaan we morgen even shoppen. :) Bedankt!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 18:52

Sorry hoor maar een goudvis waar je niks aan hebt? Wat dacht je van dat ze 35 jaar oud kunnen worden, 20-25 cm lang en dus een aquarium van ruim een meter nodig hebben?
Wandelende takken, op marktplaats staan er vast wel wat. Ik zou het je alleen zeker niet aanraden om iemand dieren cadeau te doen.

corientjuhh

Ik heb een poosje wandelende takken gehad :)
Had ze gekregen van iemand die ze niet meer wou
Ze planten zich snel voort (ik ga nu van de standaard uit de PSG 1 :) )
Ze eten voornamelijk klimop en je hebt een terrarium nodig :)
Ik heb wel ergens een site eventjes zoeken

corientjuhh

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 18:53

Eh, dieren voor de GRAP cadeau geven??

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 18:53

Wil ze wel wandelende takken dan?
Straks vindt zij ook dat ze 'er niks aan heeft', schieten die beesten lekker wat mee op.
Laatst bijgewerkt door Pikeur op 19-11-09 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 18:54

Ik vind dit een beetje raar, je hebt een vis gekregen waar je niks aan hebt. Waarom breng je hem niet terug? En dan voor de grap een wandelende tak? Ik weet niet hoe jij erover denkt, maar een wandelende tak is toch ook echt een dier.. Vind dit een beetje vreemd.. Geef haar dan gewoon een stokje in een bakje of iets dergelijks..

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-09 18:58

_Tara_ schreef:
Sorry hoor maar een goudvis waar je niks aan hebt? Wat dacht je van dat ze 35 jaar oud kunnen worden, 20-25 cm lang en dus een aquarium van ruim een meter nodig hebben?
Wandelende takken, op marktplaats staan er vast wel wat. Ik zou het je alleen zeker niet aanraden om iemand dieren cadeau te doen.

Nouja, ik vind heus wel dat je er wat aan heb hoor, ik zorg er ook heus wel goed voor en dat zou zij ook zeker wel doen. Sorry dat ik het een beetje grof zei in de openingspost.

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 19:00

Weet ze iets van verzorging van wandelende takken? Van de voortplanting? Van de leefruimte en van het voedsel?
Heeft ze er plek en tijd voor?

Weet ze er uberhaupt van dat ze ze misschien krijgt?

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-09 19:02

Nou, dat vroeg ik dus in de openingspost, kan een onervaren iemand een wandelende tak verzorgen?

Ze heeft er plek en tijd van en ze weet er al een beetje van.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 19:04

Waarom doe je iemand zoiets aan? Persoonlijk zou iemand die mij achter mijn rug om een dier cadeau doet, niet meer binnen hoeven te komen. Laat iemand zelf zijn huisdieren uitzoeken, de enige die onder zulke cadeautjes lijdt is het dier!

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-09 19:06

Nou omdat ze het waarschijnlijk wel heel erg leuk vind om een wandelende tak te krijgen. :')

Edit; Wandelende takken bedoel ik natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door Carmen op 19-11-09 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 19:07

Als je van plan bent om het echt te gaan geven (hoewel ik het absurd vind om dieren voor de grap cadeau te geven) stel haar dan wel van tevoren op de hoogte zodat zij informatie kan gaan zoeken over wandelende takken.

en verder ben ik het helemaal een met Joyckuh.

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 19:09

Carmenn_ schreef:
Nou omdat ze het waarschijnlijk wel heel erg leuk vind om een wandelende tak te krijgen. :')

Die beestjes, net als goudvissen trouwens, horen sowieso met meerdere!

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 22:48

LilianR schreef:
Carmenn_ schreef:

Die beestjes, net als goudvissen trouwens, horen sowieso met meerdere!

Ohw, maar dat gaat vanzelf hoor ;)
Wij hebben ook ooit eens één wandelende tak gehad
En toen werden het er meer
en nog meer..
en nog meer..
En die kleintjes waren zo klein dat ze uit de onmogelijkste spleetjes in de kooi ontsnapten..
En toen hadden we een kamer vol..
En toen hebben we ze weg gedaan :P

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 22:56

Carmenn_ schreef:

Edit; Wandelende takken bedoel ik natuurlijk.

Lees het nou nog eens zelf terug, je zegt waarschijnlijk.
Waarom doe je zo iets? Waarom overleg je zoiets niet eerst? Wil ze die verantwoordelijkheid wel? En wat doet ze als er inderdaad honderden wandelende takken zijn? Vind ze wandelende takken waarschijnlijk dan nog steeds zo leuk?

Iemand hoort te kiezen voor een dier, niet opgezadeld te worden met een dier. Als je zelf voor een dier kiest lees je jezelf daar als het goed is over in. Dan weet je hoe lang je daar voor moet zorgen, wat er allemaal bij komt kijken en wat een goed verblijf is voor zo'n dier. Als je een dierliefhebber bent, dan kom je een dier hier ook in tegemoet. Een dier krijgen waar je niet blij mee bent, zal dit allicht niet krijgen. Dan noem je dat inderdaad een ''dier waar je niks aan hebt''. Met als resultaat dat een dergelijk dier niet de juiste verzorging krijgt. Ik durf er haast ook om te wedden dat jouw goudvissen niet op de juiste wijze gehouden worden. Net zoals ik er ook bijna om durf te wedden dat die wandelende takken over een tijdje buiten eindigen omdat ze toch niet meer zo leuk zijn...

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-09 15:52

Nou ik ga nu naar het tuincentrum toe.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 15:55

Ik vind het not done om een dier kado te geven.... wat als zij er helemaal niets aan vind?! Waar wil je dan met die diertjes heen?

Gekkeellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 15:57

Sorry maar ik snap niet dat jullie wat meer nadenken bij het geven van levende dieren |o
Je hebt er niet eens verstand van...waarom geef je "voor de grap" zo'n cadeau aan je vriendin.

Hartstikke leuk voor 2 of 3 weken en dan kijkt er geen hond meer naar om.

Ik vind het triest dat je op zo'n manier met dieren omgaat

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 16:00

Wandelende takken zijn moeilijke dieren om te houden.
Daarbij heb je keus uit veel verschillende soorten (PSG) die allemaal andere verzorging nodig hebben.

Ik raad het sterk af.

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 16:05

Carmenn_ schreef:
Nou ik ga nu naar het tuincentrum toe.

Om wat te doen?

Ik heb ze zelf gehad en dit zijn geen dieren waar je iemand voor de lol mee opzadelt. Want zoals al vaker is gezegd, ze planten zich ontzettend snel voort en voor je het weet heb je er 100. Iemand moet ze leuk vinden, er voor willen zorgen en er tijd aan willen besteden. Doe het in ieder geval in overleg en laat haar wat informatie over deze dieren opzoeken. Helaas worden ze vaak na een tijdje in de bosjes gezet waar ze het gewoon niet overleven.

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 18:32

En wat als ze ze zat is? Als het er teveel worden?
Hoppaaa. Dump maar in de natuur...

-O-

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 19:01

Zou die vriendin niet zelf wandelende takken hebben gekocht als zij ze zo graag wilt?
Ik vind echt het meest bizarre cadeau, iemand opzadelen met een huisdier en dan maar er van verlangen dat diegene er voor zorgt.
Hopelijk voor jou overleven die beestjes het, ook al zijn het 'maar' wandelende takken. Wel een hele rare vriendinnengroep die jij hebt.