Zebravink gevonden HELP!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pompompom

Zebravink gevonden HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-09 14:55

hoi hoi,

Hier is net een zebravink tegen het raam aangevlogen en ik heb hem kunnen vangen.

Nu is toevallig laatst mijn eigen zebravinkvrouwtje dood gegaan en heb dus nog één mannetje thuis.
Maar de gevonden zebravink is ook een mannetje.

Kunnen twee mannetjes samen bij elkaar???

Advies is heel erg welkom!.

karuna
Drukke kabouter

Re: Zebravink gevonden HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 14:59

Ja hoor dat kan wel, ik zou alleen de vondeling eerst apart zetten ivm eventuele ziektes en aanmelden bij Amivedi of zo. Misschien is er nu ergens een zebravink popje wat eenzaam en alleen is..

Mocht je hem houden dan kan dat wel al is een popje voor hem wel gezelliger. maar hoe groot is je ruimte? Misschien zou je er dan 2 popjes bij kunnen aanschaffen als het groot genoeg is.

lindalieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 15:02

twee mannetjes bij elkaar gaat prima. Als je maar zorgt dat de dames niet in de minderheid komen (bij jou niet t geval aangezien je maar 1 man hebt...) want dan heb je kans dat ze te veel misbruikt wordt door de mannen...

bosmonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 15:03

geen probleem om twee mannetje samen te houden. zet hem idd eerst even apart (weekje ofzo) en zet ze dan samen. kijk anders ook even op http://www.zebravink.nl voor meer info.

Gekkeellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:25

Ik heb even voor je gegoogled en op alle websites die ik heb gevonden kunnen mannetjes bij elkaar.
Wel is belangrijk hem even apart te houden in verband met ziekte enz.

Suc6!

ps..zijn trouwens erg mooie vogeltjes!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 17:18

wordt een vogeltje wat eerst vrij rondvloog niet vreselijk ongelukkig als je m nu op gaat sluiten??
Ik zou m even laten opknappen en dan weer vrij laten.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 18:50

Zebravinken overleven de winter niet buiten zonder een goed nachthok dus dat lijkt me niet verstandig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 19:03

cissy schreef:
wordt een vogeltje wat eerst vrij rondvloog niet vreselijk ongelukkig als je m nu op gaat sluiten??

Een zebravink is een tropische vogel, ze zijn best sterk maar overleven in het nederlandse klimaat gaat niet lukken.
En idd, twee mannen kunnen prima bijelkaar wij hadden een heel hok vol thuis, man en vrouw. Zijn hele makkelijke vogels.

loesjevosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 19:49

Wij hebben zelf een voliere, mijn vader is kampioen van kanaries en we hebben ook wat zebravinkjes. Die twee manetjes kunnen prima bij elkaar. Kijk alleen wel uit of die andere vogel niks bij zich draagt qua ziektes

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 19:50

Toevallig dat je er zelf ook één hebt. :D

Maar ze kunnen gewoon bijelkaar hoor, in de dierenwinkel waar ik ooit stage liep werd ook altijd alles gewoon bijelkaar gezet!

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-09 21:45

Dankjullie wel voor alle adviezen!..

Ik had geen geschikt verblijf om hem een tijdje apart te houden, dus op goed geluk maar bij elkaar gezet.

Ze gaan prima samen!...

cissy schreef:

zoals al is gezegd, het zijn tropische 'tamme' vogeltjes, en het is dus een ontsnapt exemplaar. Hij zou waarschijnlijk kattenvoer worden, en anders overleeft hij t klimaat niet of verhongerd. Dus ik denk dat ie beter af is met een soortgenootje in een kooi ;)....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 21:47

Zou je niet eerst eens in de buurt rondvragen of iemand hem misschien kwijt is? :?
Wie weet is er iemand naar op zoek, dus ik zou niet gelijk aannemen dat je hem kunt houden.

Verder kunnen ze meestal wel redelijk goed samen.