Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
HelgaV schreef:Waarschijnlijk is hij / zij gewoon levend geboren.
Normaal gesproken wordt een koe of pink naar huis gehaald wanneer deze moet kalven. Ze kalven dan binnen.
Maar zo af en toe gebeurd het dat een koe niet laat zien dat ze wil gaan kalven. Op deze manier kan het wel eens over het hoofd worden gezien. In principe gaat dat altijd goed. Dit is gewoonweg hele domme pech geweest..
sporter schreef:Ik zie het probleem niet zo, buiten het feit dat het voor jullie natuurlijk erg vervelend is! Is het toch de natuur wat stel je anders voor alle vossen en dassen afschieten?
Citaat:het ziet er vreselijk uit , maar ik vermoed dat dit kalf al niet meer leefde toen het werd opgegeten, als het wél leefde had de moeder het echt wel beschermd hoor, nu heeft ze het denk ik gewoon laten liggen
Deze gedachte schoot ook bij mij door het hoofd. Daarnaast als het kalfje idd dood was zou ik kraaien, kauwen, eksters, roeken, meeuwen en meer van dat gespuis ook niet uitvlakken want die lusten ook wel een stukkie dood en desnoods levend vlees. Tenzij je echt een vos of das of sporen hiervan bij het kadaver gezien hebt natuurlijk dan kan je het met meer zekerheid zeggen.Citaat:Doen dassen dit ook? Eten die niet meer wormpjes enzo?
Citaat:Iedere dag wordt er even bij de droge koeien en pinken gekeken hoe het er voor staat. Moet er bijna 1 kalven