We willen over een aantal maanden een hond er bij, naast onze Franse Bulldog van 1 jaar. Het duurt nog een aantal maanden, maar toch wil ik me graag goed voorbereiden en inlezen, zodat ik zeker weet wat ik uiteindelijk wil.
We zoeken een "stoere" hond, met een lekker stoer uiterlijk. Niet alleen om het uiterlijk, maar ook om de geweldige karakters die vaak achter dit stoere uiterlijk schuil gaat. Het karakter van de hond moet goed zijn, rassen die als "moeilijk opvoedbaar" bekend staan, vallen af. Ook een aanhankelijk karakter is erg belangrijk. Daarnaast vinden we het erg belangrijk dat de hond lekker actief mee kan doen met ons bulletje. Dus ook rassen die bekend staan om hun gezondheidsproblemen (Engelse Bulldog bijvoorbeeld helaas) vallen ook af. De grootte maakt niet zoveel uit. We zijn er nog niet uit of we voor een grotere, een middenmaat, of juist een kleinere hond gaan. Dat maakt in principe niet veel uit. En tot slot moet de hond om kunnen gaan met het af en toe wat vreemde gedrag van ons bulletje. Meestal wordt dit gedrag het beste begrepen door andere doggen of molossers, door andere rassen wordt ons bulletje soms niet helemaal begrepen.
Waar denk ik nu zelf aan; een Bordeauxdog, Old English Bulldog, Franse Bulldog. Deze rassen zijn nogal verschillend, daar ben ik van op de hoogte, toch spreken deze rassen mij aan.
Mijn schoonbroer heeft er 1, waren tot een aantal jaren geleden nog verboden in nederland omdat ze 'vals' zouden zijn. Hij is zo ontzettend stoer!! Maar is zo lief! Zit geen kwaadheid in, klimt het liefst bij je op schoot en wil heel de dag geaaid worden. vind het heerlijk om te spelen met andere honden, tegen iedereen is hij aardig, maar waakt wel! Een vreemde man komt er zomaar niet in, blokkeerd hij de gang en moet eerst de indringer inspecteren. Hij zal nooit bijten maar moet weten wat er binnen komt. Als je dan zegt heeee lief hondje! is het al weer goed! Superhonden!
Nadeel, ze worden vaak doof en kunnen oh zo lomp zijn.
Fantast
Geplaatst: 18-11-09 20:14
Amerikaanse bulldog, stoer en erg lief, daarnaast kunnen ze ook erg vreemd uit de hoek komen (past dus bij zijn franse soortgenoot)
beestenfreak
Geplaatst: 18-11-09 20:17
boxer? zijn iig erg aanhankelijk en lekker speels
_Mellanie
Geplaatst: 18-11-09 20:18
Sharpei . en als je een stoere wil hebben maar toch een hele lieverd, met lang haar (karakter daarvan is beter) en met de gezond heid moet je het net treffen bij deze honden. je moet gewoon goed uitzoeken bij de ouders van de pup