Anders wacht je een week. Als ie dan nog geen ei heeft gelegd is 't een haantje Wat ga je er trouwens mee doen? Vind zelf dat je een kip/haan nooit alleen moet laten leven...
Cynthiaaapje
Geplaatst: 18-11-09 12:10
Het is een hen.. Ik zal het ras ff voor je opzoeken. Heb ze dit weekend nog op tentoonstelling gezien
Maar hij heeft sporen aan de poten, hebben hennen dat ook?
Fidele
Geplaatst: 18-11-09 12:17
Ik denk toch dat het een haantje is hoor, het ras klopt wel, kijks een naar de staart net als de haan op de foto de hen heeft daar meer rechte veren, en de sporen................ Hij is niet heel jong meer, bijna volgroeid, maand of 7 ?
Maar nogmaals, hebben hennen sporen? Zie foto 2, hier zijn duidelijk sporen te zien. Ook de kammen van de hennen in voorgaande link zijn anders.
karmas
Geplaatst: 18-11-09 13:52
Volgens mij is het een Java-kriel
Bojangles
Geplaatst: 18-11-09 14:03
Als het goed is hebben alleen de hanen sporen, maar weet niet of er uitzonderlijke rassen zijn. En denk ook dat het een Java kriel is, die hebben van die witte wangetjes.
Dit is een krielkip hennetje. Welk ras weet ik niet. Hennen van met name kriel rassen hebben vaker sporen, dus dat kan zeker.
Aan haar witte wangen is te voorspelen met tamelijk grote kans dat ze eieren legt met een witte schaal. Kippen met een roze/bruinige wang, leggen eiren met donkere schaal.
Shattered
Geplaatst: 18-11-09 14:15
Hennen hebben ook sporen, maar veel kleiner. Hanensporen wil je niet in je arm hebben staan
saswes
Geplaatst: 18-11-09 14:17
het is een spaanse witwang kruising wordt hier op mn werk gezegd.
Ik denk ook Java, er zijn wel erg veel gelijkenissen. Ik heb een fokker van Java krielen een mailtje gstuurd.
We hebben besloten het beestje te houden. Een kippenhok wordt aangeschaft en een maatje haal ik bij mijn zus (heeft heel veel kippen), kunnen ze hier lekker in de tuin scharrelen.
dat van die eikleur klopt, maar het heet geen wang maar een oorlel.. hopelijk gaat het koppelen goed. Ik zou er niet meer dan één kip bijdoen, dan sluiten ze vaak één kip buiten als ze niet met elkaar zijn opgegroeid.