oude kat plast bloed

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Malima

oude kat plast bloed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 10:20

hallo allemaal,

Als allereerste wil ik zeggen dat de kat waarover het gaat vanavond wordt ingeslapen.

Onze kat plast sinds gisteren alleen maar bloed bij haar urine.
Zoals nu loopt ze om de paar minuten naar een plekje en gaat ze plassen, niet goed dus.
we weten al vanaf maandag dat ze ingeslapen wordt, zal het stress zijn dat ze het misschien weet ofzo?
Verder miauwt ze ontzettend veel, maar dit deed ze anders ook al.
het gaat hier om een kat van 20/21 jaar.

Ik las wel dingetjes over blaasgruis, maar kan dat zomaar plotseling ineens?
We zijn niet veranderd van voer.

We hebben trouwens de keuze gemaakt om haar in te laten slapen omdat ze alleen maar miauwt, eet en slaapt en wij denken dat ze echt geen prettig leven meer heeft. Ze is oud, doof en dement. wel ontzettend zielig.

vriendlief heeft het er moeilijk mee, hij heeft de kat al 16/17 jaar dus zeer moeilijk voor hem, maar ik denk dat het een goede beslissing is.

Lynn_Nikita

Re: oude kat plast bloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 10:21

blaasgruis kan idd plots
wat ook kan, gezien de leeftijd, is iets met de nieren

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 10:22

Een mooie leeftijd voor een kat, en dat ze ineens alleen bloed plast kan komen omdat er iets klem zit. Ik vermoed dat ze al langer last heeft van blaasgruis, maar jullie dat niet eerder hebben gemerkt. Heel veel sterkte voor vanavond.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 10:22

Klink meer als een blaasontsteking of een verstopping.
als dat zo is (verstopping) moet je gheel snel naar de Da en daar is wel wat aan te doen hoor. Komt er alleen bl;oed en zit ze de hele tijd de persen? NIET afwachten, dan kan zelfs haar blaas knappen!

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 10:23

Cassidy schreef:
Een mooie leeftijd voor een kat, en dat ze ineens alleen bloed plast kan komen omdat er iets klem zit. Ik vermoed dat ze al langer last heeft van blaasgruis, maar jullie dat niet eerder hebben gemerkt. Heel veel sterkte voor vanavond.

Dan moet je echt niet wachten tot vanavond, dat dier lijdt dan enorme pijn dan moet daar wat aan gedaan worden of laat haar dan nu inslapen.

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 10:25

@mazzeltje: Misschien is er wel wat te doen, maar ze is al zo oud, dat kunnen we haar niet meer aandoen. Ze heeft een paar jaar geleden een hersenbloeding gehad en is daar uiteindelijk weer bovenop gekomen, het is echt een sterke tante, maar het is nu goed, ze mag nu rusten.
en we hebben al een afspraak voor vanavond staan, mijn vriend moet werken en die is op tijd thuis en dan wordt ze vanavond ingeslapen.

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 10:27

Dat is heel goed, maar ik meen het áls ze verstopt zit kun je echt niet zo lang wachten. Haar blaas kan gewoon knappen.
en dan lijdt ze echt onnodig heel erg veel pijn. Ik weet natuurlijk ook niet of dat het geval is. Plast ze ook nog urine???
Laatst bijgewerkt door mazzeltje op 18-11-09 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 10:28

Bloed plassen lijkt me geen stress dan is er toch wel iets meer aan de hand.
Ik zou idd ook kijken of je eerder naar de da kan.

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 10:29

Een kat kan zeker wel bloed plassen van stress, maar dat verloopt heel anders. En niet ineens.
Bij katten is bekend dat ze van veel stress blaasproblemen kunnen ontwikkelen, maar dat zal niet zijn omdat de TS maandag heeft besloten de poes in te laten slapen.

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 10:30

@Mazzeltje: Er zit ook nog gewoon urine bij, dus niet alleen maar bloed.

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 10:31

Okay, dan zal het geen verstopping zijn. Heel veel sterkte vanavond.

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 10:33

Bel anders de dierenarts even, denk dat langsgaan nu niet veel zin heeft. Je gaat hem toch niet in laten slapen als je vriend nog op het werk zit..
Maar misschien mag je de kat wel wat paracetamol geven tegen de ergste pijn. Ik gok dat de nieren op zijn en waarschijnlijk is haar hele lijfje op.
Sterkte iig vandaag/vanavond!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 10:33

Het lijkt wel of ik over mijn eigen kat zit te lezen....ook die is oud, dement en graatmager. Hij eet en slaapt en hij si regelmatig de weg kwijt. Plassen en poepen doet ie waar ie op dat moment is, heeft geen enkel besef van de kattenbak meer....Hersenbloeding heeft ie een paar maanden geleden gehad en ik dacht echt dat dat het eindstation was, maar hij krabbelde toch weer op!

Zo nu en dan plast ie ook bloed, dan krijgt ie een antibiotica kuur, we hebben alle onderzoeken gehad maar hij mag niet meer onder narcose omdat ie ook een vergroot hart heeft. En om heel eerlijk te zijn, pest ik hem er alleen maar mee.

Maar elke keer als ik mijn eigen gratenpakhuisje aai, knort ie en geeft ie kopjes. Ik vraag me of hij nog weet wie ik ben....zodra ik de indruk heb dat ie niet meer kan of geen "plezier" meer heeft in wat ie doet, is het einde verhaal maar die indruk heb ik nu nog niet. We verwennen m met heeel veel eten en hopen dat ie nog lang bij ons mag blijven.

Jullie heel veel sterkte vanavond, ik geloof niet dat jullie kat iets aanvoelt hoor, hij zal simpelweg een forse infectie bij zijn urinewegen hebben zitten...

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 10:36

@daffodil: Lijkt inderdaad zoveel op elkaar. Ook als wij haar aandacht geven, dan geeft ze kopjes en gaat ze wel spinnen, maar de rest, de dingen die ze verder aangeeft is gewoon niet goed.

@naranga: We laten haar inderdaad niet inslapen zonder vriend, het is namelijk zijn kat.

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 10:36

Wij hebben onze oudste kat vorig jaar in laten slapen, was ook bijna 20...ook zo'n gratenpakhuisje....
Was zo'n superbeessie!
Ze is eigenlijk nooit ziek geweest in haar leven en paar dagen voordat wij gingen verhuizen besloot ze dat het genoeg was en stopte ze met eten. Ze wou blijkbaar niet meer mee verhuizen, alles stond al ingepakt natuurlijk en zij vond het genoeg.

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 22:42

Hoe is het verlopen vanavond, ik hoop dat ze rustig gegaan is. Hoe is het nu met je vriend?

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-09 00:00

Ze sliep de hele tijd totdat de dierenarts kwam. ze kreeg een narcose spuit en daar reageerde ze heel boos op omdat ze niet van prikken houdt, maar toen viel ze rustig weg en toen ze de andere spuit kreeg was ze binnen een paar seconde weg.
mijn vriend heeft het er super moeilijk mee en dat begrijp ik ook wel, maar het was gewoon het beste voor het beestje.

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-09 00:34

De kat is ingeslapen.
ze is nu weer herenigd met Chuckey.
echt raar, 2 katten kwijt in 1 maand.
chuckey ging 17 oktober van ons heen en Lacy 18 november..

Chuckey heeft maar 1 jaar mogen worden en Lacy 20 jaar.
Hier een foto van beide.
chuckey een jaar geleden ongeveer, was hij nog een kitten en daar was lacy nog wel beter.
in een jaar is ze hard achteruit gegaan..

Afbeelding

Ookal was ze zo vervelend en was het enige wat ze deed de hele dag miauwen, ga haar toch wel missen, het is nu wel heel stil in huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 00:54

Heel veel sterkte.

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 08:24

Sterkte!!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 23:42

Sterkte, het is toch een huisgenoot. En voor je vriend extra zwaar omdat hij de kat al zo lang heeft gehad.

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 23:31

sterkte :(:)
maar wel een super mooie leeftijd :o

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-09 08:41

dank jullie wel. het is echt stil in huis.
gisteren de rekening van de da gekregen, schrik je even van, maar blij dat we het gedaan hebben voor dat geld want we hebben haar gewoon uit haar lijden geholpen :)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 11:07

sterkte,

ik heb zelf ook een kat van 20 jaar gehad.
hebben we bijna 2 jaar geleden alweer laten inslapen ook om dezelfde reden.
dement,doof,blind en we wouden haar gewoon de pijn besparen.

ik heb die kat mijn hele leven gehad.
moet zeggen dat ik er snel weer overheen was omdat het het beste voor haar was.