Duitse herder met spondylose

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gaby12

Duitse herder met spondylose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 14:54

Vorige week is de diagnose ernstige spondylose van de gehele rug en met name het ergst in de lendewervels(bekend bij de duitse herder)vastgesteld d.m.v. een rontgenopname.
De prognose is zeer slecht omdat met name de lendewervels uitvalsverschijnselen tot gevolg hebben.
Nu heeft ze soms al last van dat haar achterpoten niet meer willen en dat ze tijdens het lopen zwalkt met haar achterhand,ze heeft hiervoor 1xdgs cortaphen forte en dit mag opgevoerd worden tot maximaal 3xdgs.
Het is zo oneerlijk want in haar kop is ze nog goed en ze wil nog zo graag vanalles,maar eigenlijk mag ze niet veel meer.
Het enige waar ik haar in tegenhoud is het trappenlopen en de rest laat ik haar gewoon doen zodat ze in dit laatste stukje van haar leven er nog van kan genieten.
Ze is trouwens bijna 12 een mooie leeftijd dacht ik zo met veel liefde en plezier geleefd.
Wie heeft er nog tips voor mij om haar nog zo lang als het gaat telaten genieten???? :(:)

Wilawander

Re: Duitse herder met spondylose

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 15:53

Denk eens na over een behandeling (langdurig) met homeopathie. 'DH's in onze praktijk worden behandeld met Zeel Tabletten (firma Heel) en kuren Ahtrovet + en moet zeggen dat 9 van de 10 honden hierdoor weer redelijk goed lopen en zonder pijnstillers kunnen.
Heb zelf ook een hond gehad die hier nog 2 jaar een fijn leven mee heeft gehad.

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 16:00

Ik ga het zeker eens uitzoeken,het probleem is alleen dat ze al regelmatig uitvalsverschijnselen heeft en ook moeilijk kan poepen omdat ze daar gewoonweg de kracht niet voor heeft.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 16:02

Dat hadden de honden waar ik het over had ook. Deze tabletten bouwen de botten/gewrichten weer beter op waardoor ze sterker worden, weer wat meer kunnen bewegen waardoor spieren ook weer meer opvangen en sterker worden.

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 16:07

Nog even ter aanvulling van mijn eerste bericht(ik was het in mijn verdriet vergeten)ze heeft ook last van spierdystrofie en versleten heupen.
Dus aansterken van de spieren is erg welkom,wat betreft de wervels daarvan zijn er een aantal aan elkaar gegroeid en derest heeft flinke woekeringen.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 16:39

Ik sluit me helemaal aan bij Wilawander. Ook ik heb goede resultaten gezien met homeopathie bij dergelijke klachten. Ook zou je eens een osteopaat kunnen raadplegen.
Verder zou je middelen als Puur Spondy en Spiersupport van de Groene Os kunnen proberen.

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-09 09:40

Bedankt voor jullie reactie ik ga het uitzoeken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 09:44

Mijn dalmatiër heeft spondulose, zij kan wel alles nog maar is iets stijfer in haar bewegingen. Zij krijgt J/D voer van Hills prescription. Ik merk bij haar hele positieve veranderingen. Voorheen lag ze elke avond stijf op dr plek en zodra ze op stond kon ze een poosje haar poot niet gebruiken bijvoorbeeld. Sinds het voeren van dit voer gaat het alleen maar beter en kan ze zo goed als alles weer.

Maar dit is mijn enige ervaring met spundulose. Veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 19:50

Judith_ schreef:
Mijn dalmatiër heeft spondulose, zij kan wel alles nog maar is iets stijfer in haar bewegingen. Zij krijgt J/D voer van Hills prescription. Ik merk bij haar hele positieve veranderingen. Voorheen lag ze elke avond stijf op dr plek en zodra ze op stond kon ze een poosje haar poot niet gebruiken bijvoorbeeld. Sinds het voeren van dit voer gaat het alleen maar beter en kan ze zo goed als alles weer.

Maar dit is mijn enige ervaring met spundulose. Veel succes!

Onze boxer heeft beginnende spondylose, 2 wervels zijn aan elkaar vergroeid nu middels een bruggetje. Nu het stukje aan elkaar zit, heeft hij er minder last van. Het vergroeien op zich deed wel pijn. Hierdoor liep hij mank, nu niet meer en heeft zelfs geen last meer van de ochtendstijfheid. De spondylose zit in de wervels boven zijn bekken.

Ik geef geen J/D van Hills, goed voer, maar onze hond reageert niet op alle voeders goed, wat betreft gewicht. Hij krijgt nu zijn oude voer en we geven de fortiflex 550 en hier doet hij het top op. Het is in principe het zelfde als hills J/D , maar dan in tablet vorm.

We temperen hem wat met spelen, hij loopt geen trap en we zetten hem in de auto, verder mag hij het zelf bepalen. Constante beweging, elke dag ongeveer hetzelfde aantal meters.

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 19:54

Puur Spondy proberen. Is speciaal ontwikkeld voor spondylose klachten.

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-09 23:32

Ik heb morgen weer contact met de dierenarts over de homeopatische middelen die jullie voorstellen(hij is niet negatief in het behandelen met deze middelen)om te kijken of dit nog wat voor haar is.
Ze heeft vandaag een erg slechte dag ze is al een paar keer door haar achterpoten gegaan en het duurt dan even voordat ze met hulp weer kan opstaan.Ook het poepen gaat erg moeilijk omdat ze dan te ver moet doorbuigen met haar rug wat ook weer resulteert in het even niet kunnen lopen.
Jullie horen nog verder