Izzy, Schapendoes @ agility training

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Stephanie

Izzy, Schapendoes @ agility training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 00:37

Dit ben ik met mijn hond tijdens agility op de hondenschool.
Mijn eigen commentaar is dat ik op raakvlakken moet letten. Ik kan eigenlijk niet voor haar aan lopen want dan wordt ze te enthousiast en springt ze over de raakvlakken heen.
Ik werk momenteel vooral aan voor uitsturen en wissels :) .

Tips en commentaar mogen uiteraard gegeven worden :D .

Mijn vriend is geen potentiële cameraman, sorry Y;( ! (oh en zet je geluid even uit :') )

Suelza

Re: Izzy, Schapendoes @ agility training

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 00:38

Oh wat een heerlijk vrolijke hond om naar te kijken zeg! Hij gaat het al netjes doen.

NadineK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 00:47

wat ontzettend leuk om naar te kijken :D! Lijkt me echt super leuk om met je hond te doen. kan je geen commentaar geven want heb zelf echt geen verstand van. Ga je ook aan wedstrijden meedoen (die zijn hier toch ook voor?)

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 00:49

Ontzettende leuke filmpjes. Hij(?) doet het niet voor zijn verdriet. Schapendoezen zijn zo leuk. Wij hebben een hond waar veel schapendoes in zit.

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 00:51

Dankje Suelza ben inderdaad al best tevreden :D .

Ja hier zijn wedstrijden voor, het lijkt me wel erg leuk om dat te gaan doen. Ik doe nu 3 jaar aan agility maar ik heb het idee dat ik er nog niet klaar voor ben. Ik moet nog een hoop leren en izzy ook. Ik begin liever meteen goed, als we het beide echt onder de knie hebben :j !

agility is natuurlijk heel leuk maar in wedstrijden gaat het wel om het winnen, haha. En daarvoor moeten we echt nog even door blijven oefenen :)) .

Het is een zij hellen :D .

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 00:59

Haha, het is net nintendogs, al helemaal die eerste keer met die wip xD

Maar ziet er leuk uit hoor!

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 01:03

erg leuke hond :D en hij doet het netjes :D

zou dat ook wel is willen doen met de mijne :D

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 01:22

Ziet er echt heel stoer uit! Vind het begin van het laatste filmpje erg grappig. 'Oh oliebol, nou dan wacht ik wel weer.'
Lijkt me echt heel gaaf om te doen met je hond en ook handig, want dan heb je er 's avonds geen kind meer aan! _O-

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 08:47

Sorriso schreef:
Ziet er echt heel stoer uit! Vind het begin van het laatste filmpje erg grappig. 'Oh oliebol, nou dan wacht ik wel weer.'
Lijkt me echt heel gaaf om te doen met je hond en ook handig, want dan heb je er 's avonds geen kind meer aan! _O-

Klopt na een training heb je er geen hond meer aan :D .

En zal ik jullie wat vertellen? Het is ook super leuk. Als je de kans hebt om het te proberen zou ik dat zeker doen :D .

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 08:52

Zo leuk om te zien (en te doen!).
Wij zitten te twijfelen wat mij met onze hond willen gaan doen als we de gehoorzame hond 2 hebben afgerond. Of flyball of dit.. Maar we hebben nog even de tijd hij is pas 7 maanden

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 18:35

meggiemeg schreef:
Zo leuk om te zien (en te doen!).
Wij zitten te twijfelen wat mij met onze hond willen gaan doen als we de gehoorzame hond 2 hebben afgerond. Of flyball of dit.. Maar we hebben nog even de tijd hij is pas 7 maanden

Ik weet niet zo goed welke mogelijkheden er bij flyball zijn maar volgens mij is dat wat eentoniger dan agility :D .

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 19:42

Het lijkt wat rustiger idd voor de baas (komt mij wel goed uit met een hartritmestoornis..) Maar we gaan eerst maar eens de GH 1 afronden, nog 2 lessen en dan de GH 2 en dat examen goed afronden. Dan zien we wel verder.
Ze mogen geloof ik toch niet eerder aan dit soort aktiviteiten beginnen voordat ze 1½ jaar zijn toch?

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 19:45

Heel gaaf hoor

(doet me echt heel erg denken aan nintendogs)
whaha

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 19:49

Wat is dat nintendogs dan :+ ? Ik ken dat helemaal niet haha.

@meggie, dat hangt af van de hond en de hondenschool. Oer het algemeen wordt een leeftijd vanaf 1 jaar als norm gebruikt. Op sommige hondenscholen stellen ze verplicht dat je foto's laat maken om te checken of ze lichamelijk in staat zijn (maar volgens mij zijn dit maar enkele scholen). Verder zijn grote en zwaar gebouwde honden later volgroeid dan kleine en rankere honden.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 21:24

Even een tip van de raakvlakken.. train zelf al 5 jaar behendigheid en die van mij heeft ook altijd de tik gehad dit te doen. Hebben jullie wel eens snoepjes onder aan de schutting gelegd? Zodat hij merkt dat het hem een beloning op levert als hij de raakvlakken mee neemt. Ook zou je door je knieeën kunnen zakken je hand over de schutting kunnen laten glijden zodat hij je hand volgt en het raakvlak mee neemt. Hoop dat ik het een beetje duidelijk heb omschreven :+

Joyced

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 21:39

leuke filmpjes! :):)

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 21:43

Ik doe dit ook al 2 jaar met Senna (Duitse Herder) en als ze te enthousiast wil worden, kan je haar aanleren áltijd achter je uitgestrekte arm (met dichte vuist) te blijven. Zo voorkom je dat je hond je te snel af is en ergens langsheen rent. :)

Ontzettend gave hond, die vacht :D. Super, heel veel plezier ermee nog!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 21:44

Ziet er echt leuk uit! lijkt me ook erg leuk om te doen!

Helaas is onze hond daar punt 1 te dom voor en punt 2 te sloom ;)

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 22:40

Bedankt voor de reacties :D
Bellarose schreef:
Ik doe dit ook al 2 jaar met Senna (Duitse Herder) en als ze te enthousiast wil worden, kan je haar aanleren áltijd achter je uitgestrekte arm (met dichte vuist) te blijven. Zo voorkom je dat je hond je te snel af is en ergens langsheen rent. :)

Ontzettend gave hond, die vacht :D. Super, heel veel plezier ermee nog!

Hoe heb je dat aangeleerd? Ik zie dat even niet zo voor me :+ . Lijkt me best pittig om aan te leren overigens.

Nikki__ schreef:
Even een tip van de raakvlakken.. train zelf al 5 jaar behendigheid en die van mij heeft ook altijd de tik gehad dit te doen. Hebben jullie wel eens snoepjes onder aan de schutting gelegd? Zodat hij merkt dat het hem een beloning op levert als hij de raakvlakken mee neemt. Ook zou je door je knieeën kunnen zakken je hand over de schutting kunnen laten glijden zodat hij je hand volgt en het raakvlak mee neemt. Hoop dat ik het een beetje duidelijk heb omschreven :+

Daar ga ik bewust niet aan beginnen omdat ik het er net uit heb dat ze overal gaat snuffelen naar gevallen brokjes :P .
normaal heb ik mijn hand inderdaad laag dan gaat het ook in meeste gevallen wel goed (zie bij schutting) in dit geval ging het bij de kat fout omdat ik een wissel maakte die (blijkbaar) te hoog gegrepen was omdat ze er té enthousiast van werd :j . Op het moment zelf heeft de instructie mij er ook niet op gewezen dat ik het raakvlak van de kat miste, dat zag ik pas later terug op video hihi :+ .

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 09:45

Gewoon eerst oefenen met 'normaal lopen'. Als ze ervoorbij gaat stoppen, rondje draaien, zitten en dan opnieuw beginnen. Als ze het een stuk achter elkaar goed doet geef je haar een dikke knuffel. Het is even oefenen, maar uiteindelijk heb je er bij behendigheid zo veel gemak van! :) Senna denkt er niet over ergens voor me uit te rennen, dus ze zal nooit langs een onderdeel lopen als het niet mag. Succes! :D

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-09 12:22

Oke dankje, ik ga het proberen :D !