De Bull Terrier! Vertel mij eens meer!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Diaz

De Bull Terrier! Vertel mij eens meer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-09 23:08

Buiten dat mijn moeder altijd zei dat het honden waren die er eng uit zagen, maar een gouden hartje hadden, weet ik niet heel veel over de Bull Terrier, maar wil ik er graag meer over weten!

Ik heb al een klein beetje ingelezen, maar hoor vooral van de ervarings-deskundigen, oftewel Bull Terrier eigenaren! ;)

Een paar vraagjes en een situatieschets:

- Ik heb zoiezo begrepen dat een Bull Terrier reu, en een andere reu gewoon NOT DONE is. Dat dan zoiezo het een keer mis gaat. Het lijkt me dan dat het met een teefje wel zou kunnen? (bij andere honden)

- Ik las dat het honden zijn die niet zo goed met andere honden liggen, maar wel heel goed bij mensen. Denk je/weet je of als een Bull Terrier pup opgroeit met een roedeltje hondjes het geen enkel probleem zal zijn? of staan Bull Terriers er 'om bekent' dat ze zoiezo al niet goed met andere honden kunnen (los van het 'wennen' zegmaar, en net zoals met een andere reu dat het dan fout kan gaan)

- Ze zijn lief naar mensen, ook naar vreemden?
Ik las dat ze erg eigenwijs zijn, en niet persee lekker luisteren zegmaar (natuurlijk is dit per hond verschillend) zijn ze wel duidelijk dat als vreemden door ons als familie worden aangewezen zegmaar, ze dat wel een beetje snappen? (dit leg ik raar uit haha.. ik heb hier iniedergeval een dominant reutje die je echt even moet 'vertellen' 'het is goed Jackje, het is familie/vrienden/goed volk'.
Hoe zijn Bull Terriers hierin?

- Zijn het waakse honden? Dus aanslaan/ zelfs grommen als er iemand aan je deur/hek rommeld?

- Kan dit ras goed tegen warmte? (uiteraard met schaduw)

Het is nu zo, mijn man en ik hebben een roedeltje van 4 chihuahua's 2 dames, en 2 heren (1 gecastreerd reutje)
De gecastreerde reu is erg dominant, dus een andere reu is al uitgesloten (het andere reutje is een 3e van zijn formaat, en vreselijk onderdanig, dus die 2 liggen goed)
We zijn bezig met verhuisplannen naar Curacao. Nu gaat het daar om een ruim huis met een ruim stuk rondom tuin. Het is zegmaar zo, geen hond, betekend (zo ongeveer) gegarandeerde inbraak.

Het is er heel normaal om een waakhond te hebben. Nu zijn wij helemaal hondengek, en zouden niet een waakhond willen voor het waakhond zijn zegmaar. Maar graag een hond die in ons (aankomende) gezinnetje kan, en in de roedel past.
Omdat het roedeltje Chihuahua's betreft, wilde we niet voor te grote honden gaan zoals dobermanns en rottweilers (buiten het feit dat ik ze al niet leuk vind).
Nu is de Bull Terrier volgensmij een super leukerd. Lief voor kinderen lees ik ook (mijn man en ik willen uiteindelijk een gezinnetje dus absoluut belangrijk)
Het gaat er dus ook om of hij (zij dus) leuk is voor mijn roedeltje (of dat uberhaupt gaat) en of hij warmte fijn vind.
Beetje waaks is mooi meegenomen!

Kom maar op met de info! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 01:15

De bullterriers die ik ken of op mijn pad zijn gekomen waren allemaal agressief, dus ik kan je er evrder niet veel over vertellen mijn mening is er niet beter op geworden daardoor.
Zou persoonlijk wel op cursus gaan met zo'n ding, dat hadden die mensen overigens ook gedaan echetr zonder succes.
Oja agressief naar mens en dier.

Ojajoh

Re: De Bull Terrier! Vertel mij eens meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 01:29

de bullterriers die ik ken waren lieve en sociale honden , dus zo zie je maar dat ervaringen anders kunnen zijn
;)

waarom ga je niet bij de rasvereniging en fokkers informeren?

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 01:34

Ga ik ook ;) maar lijkt me vooral handig te horen van mensen die zelf ook ervaring hebben met Bull-terriers.

@ Chiqa, heb je het wel over dezelfde hond als ik? want een van de laatste dingen die bull terriers zijn is aggresief wat ik begrijp :) (even het reu-reu daar gelaten ;) )

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 01:37

Ik moet kwa ervaring mee gaan met chiqa maar of dat aan de hond, of aan de eigenaar ligt, laat ik in het midden. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 01:41

pharagirlke schreef:
Ik moet kwa ervaring mee gaan met chiqa maar of dat aan de hond, of aan de eigenaar ligt, laat ik in het midden. :)

Dat moet ik ook helaas in het midden laten.
Kleintjuh ze beten hun huisgenoten dood, waren honden met van die kromme neuzen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 01:48

Het zijn nu niet bepaalt honden die je kan "missen" vind ik :o

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 01:49

ik heb zelf een bull terrier gehad .. en het zijn hele lieve honden kunnen goed samen met andere honden. maar dat verschilt per hond denk ik .. we hadden onze bull vaak los en luisterde goed. als er een gemene hond aan kwam, ging hij liever een blokje om .. ze zijn erg waaks.. maar niet gemeen.

toen moest onze bull weg omdat we gewoon weg geen 3 honden konden hebben in ons huis.
bij de mensen waar hij is gekomen is het dus totaal mis gelopen.
hij zat daar de heledag in een bench en mocht er alleen uit als hij dus even naar buiten mocht. hij heeft een kronkel in zijn kop gekregen en heeft een kat dood gebeten *zo kan het dus ook gaan* maar dit ligt gewoon aan de manier hoe hij behaldeld is daar .. hij is meteen afgemaakt.!!! dit gedrag heeft hij bij ons nog noooit vertoont en was er ook kapot van toen ik het hoorde .. maar meer kwaad om het feit hoe ze de hond hebben behandeld!!!

Prulleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 01:51

Ik weet dat ze tegen andere dieren soms zeer agressief kunnen zijn (ken ook een bullterrier mix die een kat heeft dood gebeten toevallig, maar die hond kreeg niet genoeg te eten en kon altijd uit de tuin ontsnappen) met honden kon onze eigen bull wel heel goed omgaan hoor. Met kinderen en mensen ook absoluut! Schat van een hond, zeer waaks ook...

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 01:53

nou onze bull was absoluut tegen geen enkel dier aggressief ik durfde mijn konijn en cavia bij hem in de mand te leggen !

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 02:40

Het verschilt van hond tot hond. Ik heb een franse bull gehad en ze was wel lief maar zeer dominant met andere honden en beet gemakkelijk naar iedereen.
Het zijn honden, die als ze van een slechte bloedlijn komen, heel gevaarlijk kunnen zijn met een lage agressiedrempel. Maar wanneer weet je of je een goede bloedlijn hebt of niet? De pups zijn allemaal lief en het kan soms verder liggen dan bij de ouders.

Als ze al een beetje agressie vertonen als opgroeiende pup of jonge hond dan kan je er zeker van zijn dat ze op een goede dag kunnen ontploffen en dan kan gelijk wie slachtoffer zijn.

Ik zou het niet aanraden met kinderen, zeker niet. Met andere honden? Ze maken weinig kans eens er een gevecht ontstaat. Die honden zijn beresterk en je kan ze niet los krijgen van hun prooi. Ze hebben een schaargebit en de kaken zijn als vergrendeld als ze een prooi vast hebben. Daar zijn ze oorspronkelijk voor gefokt. Misschien handig tegen inbrekers... Maar niet met je kind.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 02:51

ik ben het niets eens met je , vancky ! als je een bull terrier in je gezin laat opgroeien zijn ze beste maatjes met de kinderen niet elke bull maar dit kan ook met andere rassen gebeuren .. net zo snel al met een bull terier.. ik heb nu een boerenfox ook een terrier en die durf ik met alles en iedereeen achter te laten !!!!

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 03:44

Dat kaken vergrendelen is grote onzin dit kan namelijk niet.
Vancky dan zal je mij wel ook achterlijk verklaren want ik heb 3 staffordshire bull terriers
en een zoontje van 4 jaar.
Nou sorry maar ik vindt het erg overdreven dat je deze honden niet met kinderen moet hebben, het ligt altijd nog aan de opvoeding van de hond hoe hij wordt.

Ik zou zeggen ga je eerst goed verdiepen in het ras ( waar je nu natuurlijk al mee bezig bent), misschien is er een leuk forum waar je mee kan lezen en praten.
En als je er voor kiest om een bull terrier te nemen ga naar een goeie fokker die aangesloten is bij een rasvereniging.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 04:03

er staat "zijn als vergrendeld" niet "zijn vergrendeld". Dat is een vrij groot verschil. Staffordshire bull terriers zijn nog wat anders dan de bull teriers die TS bedoelt ;) Staffords worden al jaren gefokt op beter karakter.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 10:30

ja en vancky2005 praat ook over een franse bull, en dat is ook weer wat anders...

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 11:19

ikdoemaarwat schreef:
ja en vancky2005 praat ook over een franse bull, en dat is ook weer wat anders...

Eigenlijk zijn al die vechthonden verwant van karakter. De franse bull is wel een lief hondje maar ze hebben ook vechtersbloed in hun. Net zoals jachthonden en herdershonden die allemaal wat gelijk van karakter zijn.

Daarbij, mijn broer heeft een Engelse staffordshire bullterrier gehad en de hond is geëindigd door de dierenarts omdat hij hem had aangevallen. Out of the blue heeft hij hem beetgepakt bij zijn arm en wilde niet meer lossen. Mijn broer is bevrijd door een buurman die de hond zijn muil opengetrokken heeft. Ik weet wel waarover ik spreek, hoor. Mijn broer had diepe wonden en heeft een week in het ziekenhuis aan een infuus gelegen.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 12:07

De bull terrier die ik ken,is een reu die niet gecastreerd is.
Het is echt een super super lief beest! Wil het liefst de hele dag op schoot haha!
Buiten heeft hij nogal een eigen mening,maar loopt wel altijd los.naar andere honden toe is hij heel onderdanig.. mijn eigen kruising hondje is de baas over hem!

Zelf ben ik ook heel erg gecharmeerd over dit ras,en ben ook aan het kijken om er een bull bij te nemen..bij mij iets lastiger,want ik wil een herplaatser,en die moet natuurlijk wel bij mijn andere hond kunnen.. komt tijd,komt raad!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 13:52

Ik snap er niet veel van hier...
Het gaat hier over een heleboel honden, maar nergens hoor ik geluiden die kenmerken voor de Bull Terrier.

Geen probleem ;) ik heb ook op andere fora de vragen gepost, en er wat 'normalere' geluiden gehoord.

(dus dat het honden zijn met een eigen wil. klungelig, maar super leuk, lief voor kinderen enz)

Ik wil hier eigenlijk ook gewoon reacties van mensen die zelf een Bull terrier hebben, en niet van mensen die wel eens een eng verhaal heeft gehoor over een bull terrier ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 14:22

Klijntjuh schreef:
Ik wil hier eigenlijk ook gewoon reacties van mensen die zelf een Bull terrier hebben, en niet van mensen die wel eens een eng verhaal heeft gehoor over een bull terrier ;)

Niet alleen gehoord hoor met eigen ogen gezien hoe een bullterrier een kat fileerde, een klein hondje doodbeet (Chihauhau of hoe je dat ook schrijft) en een kind volop in het gezicht beet, een voorbijgaande fietser in de pijpen beet tot bloedens toe.
Zijn niet de verhalen die je horen wil mss maar ik heb ze zelf met eigen ogen gezien, of je dat nu horen wil of niet...
Jij vraagt hier toch om ervaringen?

Edit deze honden hadden een cursus gedaan samen met baasje.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-11-09 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 14:24

Oke, nou in dat geval bedankt voor je ervaring ;)

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 14:29

Toen ik klein was hadden mijn ouder een bullterrier gekocht.
Deze bleek een kronkel in zijn kop te hebben, en luisterde gewoon niet! Werd niet zindelijk, deed alles wat niet mocht, en de druppel was dat hij mij in mijn gezicht greep. (Ik rende, hij rende achter mij aan, en toen ik viel beet ie me).
Hond is terug gegaan naar de fokker, die hem uiteindelijk in heeft laten slapen omdat er niets mee te beginnen was.

Ik vind het prachtige honden, maar zou ze zelf dus niet bij bijv. kinderen in de buurt willen hebben door deze ervaring.

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 14:31

Ik ben zelf van mening dat je als je zon hond met toch wel een risico factor wil nemen, je indd heel goed moet laten informeren en bij een erkende club en fokker een pup moet halen.
Geeft je echter nog niet de zekerheid dat het dier niks raars in zijn kop heeft of krijgt.
Zelf heb ik verschillende ervaringen met het ras, van een reu die zich liet bespringen door de kinderen en dan maar ergens anders ging liggen tot een teef die je niet eens aan kon kijken zonder een aanval te verwachten.
Het blijven in iedergeval naar mijn idee vecht honden waarbij je bijna altijd wel moet opletten.
En de opvoeding is hierbij heel belangrijk, duidelijke regels. (maar dat is bij elke hond wel belangrijk)

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 14:42

Ik heb er 1 gehad
Het zijn zeer vrienlijke honden met vreselijk veel energie.
Ze hebben zeker een zeer goed opvoeding nodig en je moet echt heel erg op je strepen staan als je dit kan heb je er een super hond aan.
Er zijn veel bullteriers verpest door verkeerde opvoeding en daarom krijg je vaak geluiden van oww die honden zijn vals.

Laat je informeren bij de vereniging die kunnen je er het fijne wel van vertellen.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 14:53

Moet zeggen dat mijn ervaringen goed en minder goed zijn:
Vrienden hadden er 1 een teefje tegen eigen honden thuis wel vriendelijk, maar tegen vreemde honden , verscheurde ze het liefst.

Onze tosa is een x aangevallen in het park door een bull terier reutje, waren heel wat da kosten.

We hebben er zelf een x 1 opgevangen, was voor mensen zeer vriendelijk ook voor de kids maar toch kon hij weer niet met andere honden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 14:55

Over welke bull terier zoek je eigenlijk informatie TS? Want er is nogal een verschil tussen een Franse bulldog en een pitbull terrier.