Konijn eet weinig hooi

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Stal_Fiore

Konijn eet weinig hooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-09 00:49

Mijn konijn heeft onbeperkt hooi tot zijn beschikking, maar hij eet hier nauwelijks van.
Kan dit een oorzaak hebben?

Dana01

Re: Konijn eet weinig hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 00:50

mijn konijnen eten ook geen hooi, ze hebben het wel, maar ze lopen er niet warm voor :n
ondanks alle berichten over hoe slecht het is als ze geen hooi eten, doen ze het al 3 jaar lang prima zonder.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 00:54

Probeer eens zo'n extra lekkere kruidenhooi, en geef wat minder brokjes. Heb je het in een ruifje of op de grond? Welke brokjes geef je?

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-09 00:56

Oke, een geruststelling dus.

Hij eet overigens wel van het stro. En zo af en toe ook wel van het hooi, maar erg miniem dus.

Ik heb het in een hooibal.
Brokjes is gewoon van dat gemengde konijnenvoer... veel krijgt hij niet.
Hij laat de bixjes altijd liggen, maar hij krijgt pas van mij nieuwe als ook de bixjes op zijn.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 00:56

Ons konijn heeft ook bijna geen hooi gegeten, hij is toch 8 geworden maar kreeg wel veel problemen met zijn kiezen. Dus ik zou inderdaad proberen wat minder brokken, wat meer hooi te geven.

Wij voeren onze jongste konijnen nu beaphar care + of hopefarms, kost wel wat meer, maar ze doen het er supergoed op. :j
Eten altijd hun hele bakkie leeg en eten daarnaast ook goed hooi.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-09 00:58

Hij krijgt al weinig brokken.
Helemaal als er alleen nog maar biksjes in liggen...

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 01:03

AngelsDitch schreef:
Oke, een geruststelling dus.

Hij eet overigens wel van het stro. En zo af en toe ook wel van het hooi, maar erg miniem dus.

Ik heb het in een hooibal.
Brokjes is gewoon van dat gemengde konijnenvoer... veel krijgt hij niet.
Hij laat de bixjes altijd liggen, maar hij krijgt pas van mij nieuwe als ook de bixjes op zijn.

Ik heb sinds een jaar de selectiv, dat voer bevat een heel hoog gehalte ruwvoer, en konijnen vinden het echt lekker ook al zijn het alleen staafjes. Bi de pet's place kun je het uit een ton scheppen om te proberen, maar hier bevalt het erg goed. De mijne eet sinds die tijd veel meer hooi, maar dat kan ook komen omdat ik sinds die tijd lekker kruidenhooi van een ander merk haal.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 01:10

Onze nijnen eten ook erg weinig hooi, ze slapen er wel graag in; wij geven trouwens hetzelfde hooi als de paarden krijgen en daar zitten veel (on)kruiden tussen.
We geven ze ook wilgentakken en daar wordt veel aan geknabbeld, misschien een idee?

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 01:10

Mijn caafs aten ook erg weinig hooi maar die liepen wel elke dag in de tuin en gingen dus wel grazen. Loopt je konijn wel eens op het gras? Want als hij dat veel eet kan het best dat hij niet zoveel behoefte heeft aan hooi.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-09 12:12

Nou veel gras eet hij niet... hij komt wel dagelijks buiten in onze tuin, maar die is betegeld... hij snoept wel alle sprietjes die hij kan vinden.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 14:27

Vaak is het hooi niet ideaal voor konijnen als ze het niet eten. paardenhooi is te stengelig en het hoi uit de winkels voor konijen is vaak veel te slap en te dun.
Het is vaak even zoeken en ik moet er een uur voor rijden maar van dat hooi eten ze wel goed. Dan haal ik gewoon 6 pakken tegelijk. Mooi grof stengelig.

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 17:55

die van mij eet ook maar een handje in 2 dagen maar die eet ik ook niet veel brokjes en andere dingen een paar brokjes en een handje hooi doet ze 2 dagen over.

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 17:57

Mijn konijn heeft ook nooit hooi gegeten bijna, toen heeft die een maand geleden haken op zijn kiezen gekregen, en liet hij z`n voer staan en begon ineens van zijn hooi te eten.
Toen zijn de haken weggehaald bij de dierenarts, en nu eet die wel zijn hooi helemaal op!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 17:59

Mag ik aan je vragen wat weinig voer is?
Je zult er versteld van staan hoe weinig ze eigenlijk nodig hebben. Een eetlepel per dag is al voldoende!!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 18:00

_Evelien schreef:
Mijn konijn heeft ook nooit hooi gegeten bijna, toen heeft die een maand geleden haken op zijn kiezen gekregen, en liet hij z`n voer staan en begon ineens van zijn hooi te eten.
Toen zijn de haken weggehaald bij de dierenarts, en nu eet die wel zijn hooi helemaal op!

Dat is inderdaad ook een hele goede!!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 18:21

Vandaag had hij ineens zijn hele balletje hooi leeg...

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 19:35

Mijn konijn eet ook niet veel hooi hoor :) Volgens mij maakt het niet zo heel veel uit, want hij is al hartstikke lang supergezond!

spiritxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 20:40

Mijn konijn denkt dat hij een kat is :P
Hij eet geen groentes meer, en nauwelijks hooi, maar wel gewoon brokjes en kattenbrokken!
samen met de cavia's. Dan staan ze te wachten tot de katten klaar zijn met eten en dan gaan ze aanvallen :Y)
Hij ligt ook samen met de katten in de mand op een stoel. 8-)

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 21:09

Mijn inimini dwergkonijntje at ook nooit hooi of stro. Zelfs geen groente, fruit, gras enz. In de zomer als hij het erg warm had alleen een stukje komkommer (maar wel zonder schil). Hij at eerst ook erg weinig hardvoer. Ik ben hem rond zijn 5e Science Selective gaan voeren en toen is hij eindelijk goed gaan eten. Na zijn 6e moesten we wel 1 a 2 keer per jaar naar de DA om de haken van zijn kiezen te laten vijlen. Hij is uiteindelijk 11 jaar oud geworden.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 21:11

Voer niet teveel voer, maar veel hooi. Als ze de brokjes laat staan, krijgt ze dus teveel...

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 18:49

Mijn nijnen krijgen helemaal geen biks.
Als je bang bent dat ze tekorten krijgen, geef dan alleen de korrels. Niet dat gemengde voer.
Eigenlijk zijn konijnen net paarden, ze kunnen prima op hooi en grassen leven. Geef ze anders wat wilgentakken of van een fruitboom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 18:54

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-07-23 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 19:01

1 konijn van mij at bijna geen hooi, had van alles geprobeerd van kruidenhooi tot paardenhooi en noem maar op eigenlijk. Sinds enkele weken geef ik ze Hartog compact gras; vinden ze heerlijk. Ze eten er veel van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 20:29

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-07-23 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 20:31

Bramasole schreef:
1 konijn van mij at bijna geen hooi, had van alles geprobeerd van kruidenhooi tot paardenhooi en noem maar op eigenlijk. Sinds enkele weken geef ik ze Hartog compact gras; vinden ze heerlijk. Ze eten er veel van.

Hier heb ik laatst eens een toppic over geopend en nu weet ik dat ik het gewoon kan voeren aan mijn konijnen.