wie heeft er zijn huisdier laten cremeren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

wie heeft er zijn huisdier laten cremeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 22:27

Hoi allemaal,

nav mijn vorig topic, over mijn kat die helaas recent gestorven is, vroeg ik me af wie er nog allemaal zijn geliefde huisdier heeft laten cremeren?

Ik heb voor crematie gekozen omdat ik haar niet volledig wilde laten gaan, het idee dat ze met nog meerdere beesten verbrand zou worden en gewoon zou worden weggegooid deed mij heel wat schrik aan. Ik weet niet hoe het er officieel aan toegaat, maar dat was mijn 1ste gedacht.

Vanochtend kreeg ik telefoon dat ze ons Blitz om 9u hadden gecremeerd en binnen max 14 dagen zou ik haar bij mijn dierenarts kunnen gaan ophalen.

Wie heeft dit laten doen, waarom, wat was je 1ste gedacht toen je de urne vasthad, heb je je dier nadien uitgestrooid of niet, hoe ziet jullie urne eruit?

Ik heb vooral schrik dat als ik haar urn vast zal houden, dat het even een schok gaat geven... Omdat ze dan écht weg is, nu heb ik nog steeds het gevoel of ze kan elk moment vanonder de zetel komen gekropen...

megan8

Re: wie heeft er zijn huisdier laten cremeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 22:40

Onze hond is ook gecremeerd.
Hij staat zit in een urn bij mijn ouder thuis.
Zo schattig, zo lief klein urntje...
En het idee dat hij er toch nog een klein beetje is.

Ben blij dat we het toen zo hebben besloten..

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 22:44

@Chiqa: daar had ik al gekeken, maar daar vond ik niet echt de antwoorden op mijn vragen... Daar ging het vooral over wat zij met hun kat zouden doen als die stierf. Wat een rare antwoorden komen daar wel voorbij zeg...

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 22:49

Wat verdrietig dat je kat overleden is. Sterkte met het geven van een plekje!

Ik heb mijn kat ook laten cremeren. Alleen heb ik er voor gekozen om de as te laten uitstrooien op de dierenbegraafplaats. Daar ben ik na de uitstrooien langs geweest voor het echte laatste afscheid.

Mustang1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 22:50

mijn pony is gecremeerd

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 22:52

Mijn bullmastiff is gecremeerd......
heel netjes en superfijn behandeld. Kon hem een week later ophalen....in 2 potjes want hij paste niet in 1 en heel zwaar is het.
1 potje staat hier in huis de andere heb ik laatst begraven samen met mijn 10 weken oude pup......

heb geen urn, vooral omdat ik dacht dat ie in 1 potje zou passen en die zou ik begraven op zijn favo plekje hier in de tuin....
Laatst bijgewerkt door saskiaojan op 13-11-09 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 22:53

Ten eerste, sterkte met het verlies van je katje! :(:)

Wij hebben onze hond 3 jaar geleden laten cremeren. Hij is letterlijk in mijn armen gestroven en wij hebben er voor gekozen om het as uit te laten strooien over prachtige velden..
Voor mij was het zo goed, en heb ik het een plekje kunnen geven.

Vandaag heb ik mijn konijntje moeten laten inslapen, hem heb ik niet laten cremeren.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 22:53

Ik niet..
Wel overwogen, maar dat koste toen geloof ik meer als 80 euro voor een konijn.
Als ik alles moet laten cremeren ben ik overigens ook blut ook.
Ik heb wel eens een urn van een hondje gezien.

Dat was wel mooi.
Een hele mooie doos met vlindertjes er op en toen dat urntje wat er uit kwam..
Heel mooi vond ik dat.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 22:56

Sterkte met het verlies van je kat...

Wij hebben onze hond laten cremeren, en ben elke dag nog blij dat ik die keuze heb mogen maken. We hebben haar as in een blik staan, die hebben we mee gekregen toen we haar as op konden halen. Ze staat bij ons op een kast met haar foto er bij. Ik zal haar nooit uitstrooien.. Nu heb ik haar voor mijn gevoel toch voor altijd bij me.
Het is nu bijna een jaar geleden, en vind het elke dag nog moeilijk dat ik haar heb moeten laten gaan ook al was het de enige optie.

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 22:57

Als eerste sterkte met het verlies van je kat....

Ja heb ik met mijn hond laten doen. De hond en kat van mijn ouders zijn ook gecremeerd.
Wij hebben onze hond thuis in laten slapen, de dierenarts heeft hem meegenomen naar de kliniek. En daar hebben ze hem opgehaald van het crematorium. Hij is alleen gecremeerd en is thuis bezorgd. Heel raar. Toen we het pakket uit hadden gepakt en dat we de urn vast hadden was ook een heel apart moment De urn is een piramidevorm met daarop gegraveerd , naam geboortedatum en sterftedatum. Hij staat op de computerkast met een foto erlangs van hem. En als ik aan het schoonmaken ben daar zit ik altijd tegen die hond te praten. Echt raar..

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 23:02

Mijn vorige hondjes heb ik laten cremeren. De ene is boven zee uitgestrooid en van de ander heb ik de as in een blikje onder de boerenjasmijn naast mijn terras begraven.

Ik wil niet dat ze bij de DA achterblijven en vermalen worden tot weet ik wat. Bij het crematorium was een rouwkamertje, je kon op je gemak afscheid nemen van je huisdier zonder dat er iemand bij was.

Ilona__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 23:04

Ik heb afgelopen zomer mijn hond laten cremeren. Ze was aangereden door een auto, door een samenloop van omstandigheden. Ik heb haar met mijn moeder naar het crematorium gebracht, en de volgende dag met een vriendin opgehaald. Het gebeurde heel netjes allemaal, heeft me wel bijna 90 euro gekost, maargoed, Jessy was mijn alles! Ik heb er nog elke dag verdriet van. Ben wel heel erg blij dat ik haar heb laten cremeren, ze staat nog in de huiskamer. Ik zou heel graag een ketting willen waar een beetje as in kan, en de rest zou ik ergens willen uitstrooien. Als ik eraan toe ben gaat dat ook gebeuren, maar ik kan de blik nog niet openen, en erbij nadenken dat dat mijn lieve Jess is.

Ik had nooit verwacht dat ik een hond zou laten cremeren, dacht daar altijd heel nuchter over, maar ik ben nog altijd blij dat ik het heb gedaan!

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 23:04

Ik heb mijn hond vorig jaar individueel laten cremeren, en de urn staat nu in de kast.
Het kostte mij trouwens 185 euro. Ophalen vanaf de DA, Cremeren en urnblik
Sterkte trouwens

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 23:06

Het heeft mij trouwens 160 euro gekost, maarja hij woog ook 80 kilo....en ik wilde dat ie alleen gecremeerd werd. Je kan ook voor een groepscrematie kiezen is goedkoper.....maar dan kan je de as niet meenemen.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 23:08

Wat verdrietig, sterkte nog met het verlies.
Wij hebben onze hond en kat beiden laten cremeren destijds.
En de urnen staan in mijn ouderlijk huis in een kast.
Ik zou het nooit uitstrooien eerlijk gezegd, maar altijd bij me willen houden :o

Wij lieten de dieren alleen cremeren.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 23:09

Misschien niet helemaal gepast.. Maar het ligt toch ook aan de grootte van je huisdier wat de koste zullen zijn? Wij hebben onze hond ook individueel laten cremeren, en geloof dat wij best veel geld kwijt waren. Maar dat was ze meer dan waard!

sweety-loves

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 23:10

Ik heb mijn kat ook laten cremeren. De urn waar hij in zit staat nu in de woonkamer. De urn is een simpele zwarte, dat vonden mijn moeder en ik bij hem passen omdat hij ook zwart was.
De eerste keer dat ik de urn vast hield voelde heel raar, kon niet geloven dat mijn lieve Boofy daar in zat.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 23:11

Ik heb mijn hond en kat laten cremeren, mijn kat haar as heb ik laten uitstrooien, mijn hond zijn as is mee naar huis huis gegaan in een urn.
Wilde dat heel graag bij me hebben. Hoop dat het nog heel lang gaat duren, maar mijn honden nu zal ik ook laten cremeren.

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 23:11

Ons hondje is 2 jaar geleden gecremeerd. Hij is thuis ingeslapen en daar hebben wij afscheid van hem genomen. Daarna heeft de DA hem mee genomen en is hij later naar een dierencrematorium in Lelystad gebracht. Hij is uitgestrooid op een uitstrooi veld. (kon ook in zee maar hij hield absoluut niet van water ;)) Daarnaast hebben ze een beetje as apart gehouden en dat is in een hanger gegaan. Deze draag ik eigenlijk altijd :) Voor dat laatste is hij wel met meerdere dieren tegelijk gecremeerd maar wel in een aparte bak zeg maar. Kosten geen idee.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 23:12

Rienn schreef:
Misschien niet helemaal gepast.. Maar het ligt toch ook aan de grootte van je huisdier wat de koste zullen zijn? Wij hebben onze hond ook individueel laten cremeren, en geloof dat wij best veel geld kwijt waren. Maar dat was ze meer dan waard!

Idd....het is het meer dan waard!

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 23:45

Deze week nog, mijn hond van 5 viel dood voor mijn voeten neer.
Ik heb haar zelf naar het crematorium gebracht, ze is individueel gecremeerd.
Vanochtend hebben we de as opgehaald in een simpele asbus,
mijn zoontje van 4 heeft die de hele weg terug naar huis
op schoot gehouden en geknuffeld.

In de kast staat nu al een hele serie potjes bij elkaar.
Van mijn allerliefste kat heb ik wat as in een hangertje gestopt
wat ik bijna altijd draag.
Voor mij is het erg waardevol dat ik ze allemaal toch een beetje bij me heb.

nataly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 23:48

Ja wij hebben onze kat laten cremeren. Het was de kat van mijn moeder. Eigenlijk is ze helemaal geen dierenliefhebber. Maar die kat was gewoon erg speciaal voor haar. Heeft ook alles mee gemaakt, trouwerij van ouders, scheiding etc.. Maar de kat had ook al jaren kanker. Op een gegeven moment zat het overal. Lichaam was ook totaal opgezet. Hij was helemaal op, toen hebben we hem een spuitje gegeven, en hem laten cremeren. Zo'n kat vinden wij echt nooit meer..

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 23:53

chipieke schreef:
Hoi allemaal,

nav mijn vorig topic, over mijn kat die helaas recent gestorven is, vroeg ik me af wie er nog allemaal zijn geliefde huisdier heeft laten cremeren?

Ik heb voor crematie gekozen omdat ik haar niet volledig wilde laten gaan, het idee dat ze met nog meerdere beesten verbrand zou worden en gewoon zou worden weggegooid deed mij heel wat schrik aan. Ik weet niet hoe het er officieel aan toegaat, maar dat was mijn 1ste gedacht.

Vanochtend kreeg ik telefoon dat ze ons Blitz om 9u hadden gecremeerd en binnen max 14 dagen zou ik haar bij mijn dierenarts kunnen gaan ophalen.

Wie heeft dit laten doen, waarom, wat was je 1ste gedacht toen je de urne vasthad, heb je je dier nadien uitgestrooid of niet, hoe ziet jullie urne eruit?

Ik heb vooral schrik dat als ik haar urn vast zal houden, dat het even een schok gaat geven... Omdat ze dan écht weg is, nu heb ik nog steeds het gevoel of ze kan elk moment vanonder de zetel komen gekropen...

Allereerst sterkte met dit verlies... :(:)

Ik heb destijds ook voor crematie gekozen omdat onze kat plotseling was overleden en ik eigenlijk nooit echt stil heb gestaan wat ik wilde doen. De dierenarts stelde me dit voor en eigenlijk was toen mijn keuze snel gemaakt. Ik heb mijn kat alleen laten cremeren en een mooie piramidevorm urn met kattenpootjes erop geschilderd aangeschafd. Toen ik de urn op ging halen had ik toch wel een beetje een raar gevoel, je kat in as, ik begon toen pas echt te beseffen dat ze er niet meer was.

Ze staat nu in de huiskamer met een grote foto erbij.

Ik kon in het crematorium mooi afscheid nemen, maar voor mijn gevoel was het net iets "te" zeg maar, lastig te omschrijven ;) .

Ik denk dat ik in het vervolg mijn katten toch "weer" ga begraven na hun dood, dit keer niet meer in de tuin maar ergens in het bos of ander mooi plekje. Daar heb ik ook een mooi gevoel bij.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 00:08

Wij hebben onze eerste en tweede hond individueel laten cremeren en uit laten strooien. Het is duur, zeker weten maar ook wij vonden het t geld waard. Bovendien hadden we hier allemaal het beste gevoel bij (individueel) cremeren.