Ik heb even een vraagje. Ik heb een rottweiler van een jaar oud. Echt een enorm bakbeest maar ook zo lief als hij groot is. Nu geven wij hem ecostyle. Maar ik twijfel er soms bij. Sta wel helemaal achter het idee van 'natuurlijke ingredienten' zeg maar. Al weet ik ook wel als je het echt goed wil doen je met vlees aan de gang moet.
Het probleem is dat hij heel veel overgeeft (soms ook met uitlaten en rustig weer doorrent). Maar meestal vlak na het eten, dan drinkt hij echt veel te veel en dan komt er een minuutje later weer een hoop water en wat brokken uit... Naast brokken krijgt hij regelmatig pens en soms ander vlees. Hebben jullie misschien tips?
Laika
Geplaatst: 13-11-09 17:53
Ik heb even gekeken op de site van ecostyle maar ik kan niets vinden of dit een geperste of geexpandeerde brok is? En doet hij dit alleen met de brokvoeding?
Braken kan een medische oorzaak hebben of hij schrokt te snel. het hoeft niet aan de brokken te liggen. Ik zou hem voor het eten uitlaten, en daarna pas eten geven. Ook minder kans op een maagtorsie.
Zoals hierboven al aangedragen wordt, bestaan er meer hondenvoer topics. In bovenstaand topic kan deze situatie prima besproken worden, daarom gaat dit topic op slot.