eindelijk wat ik wil!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Liekelianne

eindelijk wat ik wil!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 22:02

Hoi allemaal
ik heb zooo lang gezeurt en acties onder nomen ( 1 daarvan was het hele huis vol plakken met allemaal kleine foto'tjes van een franse bulldog tot mijn moeder er gek van werd)
want ja ik moest mijn moeder overtuig om een franse bulldog te kopen
en eindelijk ze was om ik mocht op marktplaats gaan zoeken naar een fb!
dus ik ging opzoek en kwam bij een super leuke advertentie, ik stuurde er een berichtje naar en ja hoor we konden komen kijken
dus wij gingen zaterdag op weg naar een nestje met al 1 pupje in ons hoofd(het teefje)
eenmaal daar was ik gelijk verliefd en jaar hoor mijn vader stemde toe en toen had ik een puppy!! :D
ik moet alleen nog wel even wachten in de kerst vakantie mogen we haar eindelijk ophalen
ik kan niet wachten

dit wou ik even kwijt want ik ben zoooooo blij :D

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 22:51

Wat leuk voor je!
En heb je al een naam voor haar?

Liekelianne

Re: eindelijk wat ik wil!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 22:52

Ja ze heet Tjara!

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 22:53

Ah wat leuk voor je :D Leuke naam ook, veel plezier met je nieuwe hondje :D

Arabische

Wat leuk! fb's zijn zo schattig. De meeste dan :+

angrywolf

Wat een ontzettend leuke naam heel erg origineel :D

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 23:38

Rekening gehouden met de lichamelijke problemen die franse bullen met zich mee nemen? Goede fokker uitgezocht? Moederhond gezien? Stamboom? Vast niet?

Liekelianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 08:14

@Nikki_ ja allemaal rekening mee gehouden de moeder en de pups waren gewoon binnen op de slaapkamer, ze heeft een stamboom, en de fokker is zeker goed!
de lichamelijke problemen heb ik zeker mee gerekend maar ik ben zo verliefd op dit ras dat mij dat niet zoveel uitmaakt als ze last krijgt van iets dan vragen we meteen aan de DA wat goed voor dr is :)

bedankt voor de leuke reacties :D

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 10:59

LiekeSpeedy schreef:
@Nikki_ ja allemaal rekening mee gehouden de moeder en de pups waren gewoon binnen op de slaapkamer, ze heeft een stamboom, en de fokker is zeker goed!
de lichamelijke problemen heb ik zeker mee gerekend maar ik ben zo verliefd op dit ras dat mij dat niet zoveel uitmaakt als ze last krijgt van iets dan vragen we meteen aan de DA wat goed voor dr is :)

bedankt voor de leuke reacties :D

Allereerst gefeliciteerd, dat worden lange weken van wachten. ;)

Krijgen de pups ook een stamboom mee? Zijn de ouderdieren en voorouders getest op erfelijke gebreken?
Bij sommige erfelijke gebreken kan de dierenarts weinig voor je doen helaas.
Normaal gesproken hebben goede fokkers mp helemaal niet nodig om hun pups kwijt te raken.

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 11:04

Wat leuk, gefeliciteerd!! Leuk kerstcadeautje :D

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 11:12

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst,
wij hebben zelf ook sind een paar weken een fb pup.
Ze zijn echt erg leuk.
Veel plezier ermee........
Ben benieuwd naar foto s als ze er is?

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 11:16

Nikki__ schreef:
Rekening gehouden met de lichamelijke problemen die franse bullen met zich mee nemen? Goede fokker uitgezocht? Moederhond gezien? Stamboom? Vast niet?

Hoezo vast niet? Was jij er bij toen ze ging kijken? Vast niet ;).

Iig superleuk Lieke! Was het maar vast kerstvakantie he!

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 11:17

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Leuk joh!
Wij hebben ook een bulletje

Gianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 11:18

Gefeliciteerd!!!!
we willen natuurlijk wel foto's zien he!!!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 11:25

Er staat wel een nest op marktplaats waar bij staat met FCI stamboom, denk dat TS daar een pup van heeft.

Het enige wat ik vreemd vind is dat er niet op hun website staat dat ze aangesloten zijn bij de rasvereniging (alleen dat ze een FCI geregistreerde kennel zijn, maar dat zegt niet dat kan iedereen krijgen tegen betaling) en ook helemaal niets over de onderzoeken van de ouderdieren en vooral ook voorouders. Wel een jaar garantie op erfelijke gebreken, de meeste komen pas na een jaar naar boven.

Het zal vast wel goedkomen met de pup van TS, maar ik snap de bedenkingen wel zeker bij dit ras.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 11:33

ThePast03, ik hoop niet dat je veel tijd in je zoektocht op marktplaats gestopt hebt want dit is niet het nest pups van de TS ;). Beetje rare aanname om zo te maken.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 11:54

Ezumii schreef:
[*olduser*], ik hoop niet dat je veel tijd in je zoektocht op marktplaats gestopt hebt want dit is niet het nest pups van de TS ;). Beetje rare aanname om zo te maken.

Hoe weet jij welk nestje ik bedoel en dat dat het nestje niet is van waaruit TS haar pup krijgt?

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 11:56

ach, zolang ze maar iets vinden om de droom van TS ook maar een beetje de grond in te trappen ;)

Ik neem aan dat ze niet achtelijk is, ze heeft de ouders gezien, zelfs gelet op stamboom e.d. en OOK HONDEN MET STAMBOOM kunnen erg vervelende dingen hebben die van te voren niet gezien waren ;)

Dus de kans blijft, de kans is er, en ik vind niet dat ze er van uit moet gaan dat het beessie gelijk wat heeft.. beetje pessimistisch mensen..

TS, heel veel plezier van je pup! ;)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 11:59

Klijntjuh schreef:
ach, zolang ze maar iets vinden om de droom van TS ook maar een beetje de grond in te trappen ;)

Ik neem aan dat ze niet achtelijk is, ze heeft de ouders gezien, zelfs gelet op stamboom e.d. en OOK HONDEN MET STAMBOOM kunnen erg vervelende dingen hebben die van te voren niet gezien waren ;)

Dus de kans blijft, de kans is er, en ik vind niet dat ze er van uit moet gaan dat het beessie gelijk wat heeft.. beetje pessimistisch mensen..

TS, heel veel plezier van je pup! ;)

Je hebt duidelijk geen idee wat er bij de Franse Bulldog speelt. En wat jij noemt de grond in trappen is niets meer en niets minder dan voorlichten en daarmee helpen te voorkomen dat mensen heel veel verdiet en hele hoge dierenartskosten gaan krijgen.
Maar je kunt natuurlijk alles negatief op willen vatten.

Het gaat erom dat je het risico zo klein mogelijk maakt, voor de honden die geboren worden en de pupkopers.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 12:01

gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :D

Nikki je bent wel ergggg bot :S

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 12:12

ThePast03 schreef:
Hoe weet jij welk nestje ik bedoel en dat dat het nestje niet is van waaruit TS haar pup krijgt?

Ik ken het nestje van de TS en er staat geen advertentie van dat nest op MP, 1 + 1 = 2 :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 12:19

Hmmm TS zegt toch dat ze een advertentie op marktplaats zag?

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 12:23

TS heeft deze hond al een tijd geleden bezocht en besloten dat ze die namen. Ik kan de advertentie iig niet meer vinden, maargoed als jullie zonder verdere informatie deze wel kunnen vinden zal ik het wel fout hebben ook al weet ik welke pups het zijn? My bad dan :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 12:24

Dat zegt iemand anders, niet ik :) Ik vind het hardstikke leuk voor TS en heb verder ook geen commentaar. Alleen viel het me op dat TS zei dat nestje van MP kwam, en jij zei van niet... That's all...

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 12:25

Leuk kerstcadeautje inderdaad.
Ik vraag me af, wat sommige hier doen.
TS's droom verpesten? Haar net zo lang confronteren, met in jullie ogen "de waaheid" dat ze geen hond meer mag/kan/wil?
Niet erg Positief vind ik dat.
Ik vind dat je blij moet zijn voor TS ze zegt dat ze overal controle mee heeft gehouden, Hoe kun je dan weten dat ze dat niet heeft gedaan? Ken jij TS in RL dan ThePast03? :)
En TS komt er ook wel achter zonder bokt's hulp ;)
Het is inderdaad dat ze last van hun ogen kunnen hebben.
Maar wat ik me afvraag.
Wij hebben altijd Real Bernesenners gehad, Met paspoort gewoon er bij.
Maar het slaat regelrecht nergends op dat * net zo als met paarden * Beessies waar geen paspoort bij zit, minder waard zijn, of meteen niet goed zijn.
Als jij geen paspoort had, Had niemand jou toch ook een minderwaardigheidscomplex gegeven?! :roll:

TS: Heeeeeel veel plezier! :j Ik weet hoe leuk ze zijn :D