Even een vraagje over jaarlijkse enting (hond)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

Even een vraagje over jaarlijkse enting (hond)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 18:06

Hallo,
Wij hebben sinds 2 dagen een hondje, 1 jaar oud.
Zijn jaarlijkse enting is 27 november verlopen en moet dus dan weer een nieuwe.
Moet ik wachten om de nieuwe enting te laten geven na 27 november, of kan k nu al een afspraak maken bij de DA en em volgende week al laten enten ?

Groetjes Nienke

Goof

Re: Even een vraagje over jaarlijkse enting (hond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 18:08

Je kunt gewoon volgende week je hond laten enten.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 18:10

Oke bedankt :D, dat moest ik ff horen :)

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 18:11

je kan gewoon volgende week bellen. Je kan beter vroeger enten. Dan dat je een dag te laat ben.

Ik heb mijn hond wel eens 3 weken van te voren geent voordat zijn enting verlopen was. Eigelijk is het de bedoeling dat je dus voor 27-11 laat enten. Doe je een dag of paar dagen te laat, dan zou officieel de basis enting enz opnieuw moeten. (al moet je niet van 1 dag uit gaan)

ik weet bij paarden is zo meot je echt niet een dag te laat zijn (als je wedstrijden rijd, anders mag je gewoon je basis enting opnieuw laten doen, maar vaak willen dierartsen met 1 dag nog wel een oog dicht knijpen.)

Dus je kan beter voor de 27e laten doen dan na de 27e

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 18:25

Thnx voor de uitleg :) Dan bel k de DA morgen even op :)

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 18:26

enten komt niet op een dag of een week aan hoor!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 19:16

Mar77 schreef:

Zoals ik al zei vele dierenartsen knijpen een oogje dicht. Bij hond idd maakt het wat minder uit. Maar het is gewoon beter voor het dier om het voor de eind datum van de enting te doen. ;)

Maar als je met je paard op wedstrijd gaat is het een ander verhaal. Mocht je dan te laat zijn. Kan je de basis opnieuw doen. als ze controleren kunnen ze je diskwaliseren. Geloof me ik heb het mee gemaakt. ik heb mijn paard nu 4 jaar. En vlak vordat ik hem kreeg is hij 1x een maand te laat geeent. Aangezien ik nu een oplettende dierenarts had zei ze dat als ik wedstrijden wil gaan rijden beter de basis opnieuw kan doen. Dus heb ik dat maar gedaan omdat ik wedstrijden wil gaan rijden. Als ik dat niet wou had ik het zo gelaten. Maar goed dat is weer offtic.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 19:27

plutolover schreef:
Mar77 schreef:

Zoals ik al zei vele dierenartsen knijpen een oogje dicht. Bij hond idd maakt het wat minder uit. Maar het is gewoon beter voor het dier om het voor de eind datum van de enting te doen. ;)

Maar als je met je paard op wedstrijd gaat is het een ander verhaal. Mocht je dan te laat zijn. Kan je de basis opnieuw doen. als ze controleren kunnen ze je diskwaliseren. Geloof me ik heb het mee gemaakt. ik heb mijn paard nu 4 jaar. En vlak vordat ik hem kreeg is hij 1x een maand te laat geeent. Aangezien ik nu een oplettende dierenarts had zei ze dat als ik wedstrijden wil gaan rijden beter de basis opnieuw kan doen. Dus heb ik dat maar gedaan omdat ik wedstrijden wil gaan rijden. Als ik dat niet wou had ik het zo gelaten. Maar goed dat is weer offtic.

Bij honden is dat geen probleem hoor. Daar wordt echt niet moeilijk gedaan over een dag of week eerder of later. Sterker nog, op de rabiësenting voor als je naar het buitenland gaat na is geen enkele enting verplicht. Alleen als je de hond wel eens naar een pension brengt dan kunnen ze daar ook de cocktail en de kennelhoestenting verplicht stellen.
Mijn honden krijgen als pup alle entingen en dan na 1 jaar nog een keer een cocktail, daarna ent ik alleen nog maar de verplichte rabiësenting en verder niets. Loop gewoon (inter)nationale africhtingswedstrijden met mijn honden en nooit een probleem mee gehad.