De vraag is duidelijk. Ben al van kleins af aan gefascineerd door roofvogels. Graag zou ik willen weten wie ze houdt, hoe je er aan komt. Waar kan je goede workshops volgen. Waar kan je terecht met vragen rondom deze dieren. Geen idee, maar zijn er verder cusussen te volgen? Info!
beestenfreak
Geplaatst: 10-11-09 22:02
volg dit even heb zelf geen roofvogel(s), zou er wel heel graag meer info over willen. miss. kun je een keer bij een valkenier gaan kijken?
Ik heb stage gelopen bij een valkenier Hij kweekte ook roofvogels. Dus je kunt je vogel gewoon kopen bij een kweker. Workshop kun je vast wel volgen, maar wat ook heel leuk is is bij een dag in de week ofzo "stage" te lopen (of gewoon meelopen) bij een valkenier. Leer je harstikke veel van! Zoiezo wel goed voor als je zelf een vogel wil aanschaffen. Er zijn ook genoeg valkeniers waar je welkom bent om een beetje mee te lopen hoor volgens mij de meeste vinden het heel leuk om hun hobby/way of life te delen en anderen enthousiast te maken
er schijnt hier bij ons in de buurt (Beesd geloof ik) ook een soort uilencentrum te zitten waar ze ook andere roofvogels hebben, onze pensionhoudster is er wel eens geweest, ik zal haar het adres even vragen.
borrie01
Geplaatst: 10-11-09 23:03
werkt sony hier op bokt niet met roofvogels ?
edit even gezocht naar haar profiel maar klopt. ik zou haar even een pb sturen als ik jou was.
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 11-11-09 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:Maximaal 2 foto's ter illustratie. Overigen in link geplaatst.
Anoniem
Geplaatst: 11-11-09 01:45
Geweldig! Ben helemaal weg van de roofvogels. Al jaren. Ik kom ze vrij veel tegen, vooral de buizerd vanzelf, die zitten hier enorm veel. Valkjes, smellekens, de kiekendief, bij mijn buurvrouw zat laatst een slechtvalk op het dak, kon ik zien vanuit bed. Ik kon zo gauw niet zien of hij iets aan zijn poten had. We grenzen hier aan de weilanden, vandaar dat er hier wel eens wat zit. Ook hebben we in de winter regelmatig de sperwer in de tuin. Ik voer de vogels en hier zitten enorm veel kleine vogels, wat de sperwer dan weer aan trekt. Mijn konijnenren werd laatst in de gaten gehouden door de lokale buizerd.
Misschien heb je een van zijn vogels wel eens zien vliegen bij een voetbalwedstrijd: Harly is de mascotte van Go Ahead Eagles, die opent elke thuiswedstrijd.
Gerrit is ook altijd bereid om uitleg te geven over zijn vogels en wat hij met ze doet. Hij geeft regelmatig demonstraties, erg mooi om te zien.