Iemand hier grote poedels?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Iemand hier grote poedels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 21:29

Hallo allemaal,

Wij hebben thuis altijd honden gehad en onze intresse is nu gevallen op een grote poedel. Waarom?
- We hebben nu 2 malthezers (dus ook een hoop vachtonderhoud) maar we willen is echt een hond qua formaat
- We willen een hond die goed af te richten is en die graag actief is
- Ik volg de trimopleiding en vind de vachtonderhoud een uitdaging
- mijn moeder is allergisch

Bij deze vroeg ik mij af of er hier mensen zijn met grote poedels die misschien wat meer over het ras kunnen vertellen?

Diaz

Re: Iemand hier grote poedels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 00:48

konings-poedels heten ze toch? Gave beesten! Schijnen een leuk karakter te hebben! En ik vind ze ongetrimt het leukst! :D

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 01:05

mijn vriendin heeft een trimsalon én koningspoedels. Ze heeft twee hele verschillende : ze zijn beide erg inteligent,actief en evenwichtig, maar de eén is echt een knuffelbeer en de ander een eénkennige waakhond. Weet dus wat je wil en vraag naar het karakter van de moeder en vader hond.
mensen met allergie kunnen vaak alleen tegen poedels omdat deze bijna geen haar verliezen.
Je kunt behalve naar shows te gaan ,nog veel meer leuke dingen doen want poedels zijn snel, enthousiast en dus erg intelligent ,dus flyball of behendigheid is ook leuk met deze honden.
Je kunt eens kijken op de website http://www.grossemeida-poedels.nl.
sucses!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-09 10:02

luckyboy5 schreef:
mijn vriendin heeft een trimsalon én koningspoedels. Ze heeft twee hele verschillende : ze zijn beide erg inteligent,actief en evenwichtig, maar de eén is echt een knuffelbeer en de ander een eénkennige waakhond. Weet dus wat je wil en vraag naar het karakter van de moeder en vader hond.
mensen met allergie kunnen vaak alleen tegen poedels omdat deze bijna geen haar verliezen.
Je kunt behalve naar shows te gaan ,nog veel meer leuke dingen doen want poedels zijn snel, enthousiast en dus erg intelligent ,dus flyball of behendigheid is ook leuk met deze honden.
Je kunt eens kijken op de website http://www.grossemeida-poedels.nl.
sucses!

Ja, we moeten geen waakhond hebben maar echt een gezellige gezinshond. Ik heb ervaring met het trainen qua basiscommando's zo kan één van de malthezers:
- zit
- af
- poot
- andere poot
- flat (voor dood liggen zeg maar)
- naast
- wachten(bij oversteken etc ook op afstand)

vele van deze dingen kan hij op commando met alleen een teken met mn vinger. Toch zijn malthezers natuurlijk geen echte actieve honden en zou ik graag wat meer willen.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 13:22

een tante van mij had vroeger altijd koningspoedels en dan ook helemaal zo getoilleteerd. Super leuke speelde en aanhankelijke honden. Misschien ook wel aan de drukke kant. Maar goed ik ben nu cane corso's gewend en dat is een ras wat in huis echt geen stap teveel zet en de poedels van mijn tante liepen iedereen overal achterna in huis.

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:04

nou actief zijn die maffe poedels wel, de meeste rennen je constant achterna want ze willen vanalles gezellig samen met je doen. maar je kunt ze ook leren plaats te gaan . ze zijn heel slim dus gehoorzaamheidscursussen kun je ook ver mee komen

Spip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:06

Ik heb een koningspoedel, schat van een beest. Ze is pas 9 maanden en doet het geweldig. Mijn ouders hebben altijd getwijfeld of het wel wat voor ons zou zijn, maar met een recht knipmodel en al wilen ze nooit meer anders! :Y)

We zijn overigens van plan de sport in te gaan met haar, en tot zover lijkt dat prima te lukken..

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 20:41

Waarschijnlijk duurt het wel nog even voordat we er één aanschaffen. Omdat ik de opleidingen hondentrimmen volg zoek ik ook nog naar kniphonden voor het examen. Mocht iemand intresse hebben ik zal de hond gratis trimmen tot mijn examen en de trimbeurten gaan onder begeleiding van een proffessional.

Spip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 20:50

Onze poedel is in februari ook al proefhond voor een opleiding, als je info wil hebben over het ras, mag je me pben;)

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 13:42

Wij hebben er ooit een in het asiel gehad (weet de reden van afstand niet meer) maar ik/wij hebben zelden zo'n goed opgevoedde hond meegemaakt ! Geweldig beest was dat.

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 20:36

Ik heb een middenslagje (ook een hele echte hond hoor 8-) ). Een heerlijke hond. Ze is heel sociaal maar als iets haar echt niet zint krijgt die hond het ook te horen. Verder heeft ze een lief en baasgericht karakter. Ze is wel erg actief en ik moet ook minimaal 1x per week met haar sporten anders wordt ze echt vervelend. We doen behendigheid en dat vindt ze prachtig! In huis is ze wel heel rustig.

Ik trim haar overigens niet in toilet.

Afbeelding

paafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 15:49

Ik heb jaren geleden ook een grote poedel gehad. Ook ik was toen bezig met mijn trimopleiding en het is heel fijn om dan zelf thuis iets te hebben om mee te oefenen (ben toen ook in 1 keer geslaagd :D ).

Ik vond het een fantastische hond en heb er ook gehoorzaamheid en behendigheid mee gelopen (vond ze super om te doen). Het was alleen op een gegeven moment niet meer te doen voor mij om haar in een mooi showtoilet te houden en toch te sporten, dus na een paar jaar werd ze alleen nog maar helemaal kaal geschoren :D :D (mooie reclame..)
Laatst bijgewerkt door paafke op 15-11-09 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 15:49

Wij hebben een kruising poedel x mechelaar. Geweldige hond, heeft maar 1 nadeel hij kan niet altijd even goed overweg met andere honden. Maar dat is niet echt poedel eigen.

Onze hond heeft qua karakter toch wel aardig wat van zijn vader(poedel) weg. Hij is lief, aanhankelijk, waaks, actief, slim, trouw, beschermend en een echte knuffel.
Hij steelt iedereens hart met zijn karakter net als zijn vader.
Als ik later zelf een grote hond zou nemen, dan zou ik zeker voor een poedel gaan!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 15:25

Dankjewel voor jullie reacties! mocht iemand dus intresse hebben, ik hou de poedel dan gratis bij tot ik ben geslaagd voor het examen :D Ik begin wel steeds meer zin te krijgen een pup in huis te halen helaas moet het even wachten.