Jack Russel stopt niet met likken aan werkelijk ALLES

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Faux

Jack Russel stopt niet met likken aan werkelijk ALLES

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 20:39

Ik snap mijn hond even echt niet meer. Ik heb haar al 12 jaar, maar ik snap het even niet.
De héle ganse dag likt ze aan alles. Zichzelf, de vloerbedekking, mij. Als ik haar hoofdje wegduw gaat ze dátgene likken waar haar neusje terecht komt. Gestoord word ik ervan. :\

Daarnaast is ze extreem raar aan het doen, steeds aandacht vragen en zeuren. Ze heeft gewoon eten, water, ze kan wanneer ze maar wil naar buiten en naar binnen.. Ik geef haar alles wat ze nodig heeft (denk ik) en toch doet ze zo. Mis ik iets?

Heeft iemand enig idee wat dit is?

Even ter informatie, 12 jaar dus. Ze is al erg oud, doof, lichtelijk staar, dus gereduceerd zicht. En ze is vaak erg verward. Een beetje dement lijkt het wel. :)

Ik hoop dat iemand iets weet, ik word er gek van maarja, boos op haar worden en in een andere ruimte opsluiten wil ik ook niet zomaar.

MarloesRixt

Re: Jack Russel stopt niet met likken aan werkelijk ALLES

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:40

Ik zou even langs de dierenarts, die kan je vast meer duidelijk maken. Klinkt wel wat als dementie inderdaad.

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 20:46

Bedankt voor je reactie, maar ik wil niet zomaar naar de dierenarts. Misschien eerst eens bellen en de situatie voorleggen, misschien zeggen zij meteen: "oh dat is zus en zo."

Misschien komt ze een bepaalde stof tekort die ze meer moet hebben nu ze oud is?

saskia23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:47

Je kan de DA toch bellen? Je hoort van vanzelf wel of het iets is om voor langs te gaan

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:50

Mee eens. Wat goed van je Faux, dat je niet boos wordt. Als ze echt dement is (en het lijkt erop dat het zo is) kun je medicijnen krijgen bij je DA. Maar zoals MarloesRixt al zegt: ga even langs om het na te laten kijken. Of bel inderdaad, soms krijg je per telefoon al advies. Om te weten of ze een stof tekort komt zul je toch wat verder onderzoek moeten laten doen. Hou je ons op de hoogte?

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 20:55

Ik zal morgenmiddag eens bellen. Ben toch wel erg benieuwd waarom ze zich zo gedraagd. Ze is hartstikke lief hoor, maar ik erger me wel aan dit gedrag. Nu ligt ze te slapen overigens. Dat doet ze nog wel. Maar als ze wakker is dan vertoont ze aan één stuk door vreemd gedrag.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:57

Faux schreef:
Bedankt voor je reactie, maar ik wil niet zomaar naar de dierenarts.

Waarom niet ?
Dit is redelijk abnormaal gedrag en je zegt zelf al dat je hondje redelijk oud is met de nodige kwalen.
Onze hond deed ook erg raar, bleek dat zijn longen vol water zaten, al een geluk dat we naar de dierenarts gegaan zijn toen zijn rare gedrag niet over ging...
Op bokt gaat niemand dit kunnen oplossen, maar de Da kan dit wrs wel... bel haar/hem toch even op en hoor wat hij/zij zegt en dan beslis je of je langsgaat of niet ...

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:59

Toch wel even naar de dierenarts raar gedrag kan pijn of ziekte zijn. Ieder dier uit dat weer anders.

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 21:40

Zoals eerder gezegd; morgenmiddag ga ik bellen. :)

Linnie815

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 21:47

Dementie zou kunnen. Onze jack leek eerst ook een beetje dement (was toen ook al doof en had staar), andere uitingen hoor, stond soms gewoon echt ergens geparkeerd of was duidelijk kwijt wat hij van plan was. Wel was hij wat ouder dan die van jullie, denk dat met 15 bij hem begon. Uiteindelijk (zeker 1 jaar later) ging het 's nachts een keer mis en was hij helemaal dement (rondjes lopen in de tuin, vast lopen en niet meer kunnen bedenken om te draaien, omvallen). De DA heeft dit toen ook vastgesteld waarna hij is ingeslapen.

Lijkt me dus een goed idee dat je de DA belt. Kan me voorstellen dat het vervelend wordt op den duur. Sterkte voor jou en je hond!

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 21:55

Dat 'ergens geparkeerd staan' en 'duidelijk kwijt zijn wat hij (in mijn geval zij) van plant is' heeft ze ook last van. Ze dwaalt echt rond.

Ze ging ook steeds ergens diep in de bosjes slapen en dan konden we haar nergens vinden, en dan 2 uur later kwam ze er doodleuk uitwandelen. Daarom is ze nu al binnenhondje geworden..

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 22:36

Klinkt inderdaad als dement. Hond van vriendin, net wat ouder begon in het rond te blaffen soms. En niet eens echt blaffen, maar meer geluid maken. Elke keer als ze je niet zag etc. DA zei toen dat elke keer als ze zoiets deed ze haar even moesten aaien of zich laten zien zodat ze zich alles weer herinnerde.
Veel succes ermee!

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 22:41

Het kan heel goed dat ze dement is.. daar is iets aan te oden, maar dat is een zwaar medicijn. Wordt eigelijk alleen mee gegevn als de hond heel angstig word, maar ik denk in deze situatie ook!
Misschien is er iets anders aan de hand.. hoe is de huid van de hond? Drinkt en eet ie genoeg?

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 22:49

Hinata schreef:
Klinkt inderdaad als dement. Hond van vriendin, net wat ouder begon in het rond te blaffen soms. En niet eens echt blaffen, maar meer geluid maken. Elke keer als ze je niet zag etc. DA zei toen dat elke keer als ze zoiets deed ze haar even moesten aaien of zich laten zien zodat ze zich alles weer herinnerde.
Veel succes ermee!

Dat doet mijn hond ook.
Hmm. Ben benieuwd wat de DA morgen zegt als ik dit allemaal voorleg.

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 22:50

Voor zover ik weet eet en drinkt ze genoeg. Soms laat ze haar eten eerst een tijdje staan voordat ze zin heeft om het op te eten, maar verder eet ze goed.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:05

Oke nou dat is heel goed :)
ik ben zeer benieuwd wat de DA zegt!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 12:12

Onze oude russel vertoonde dat gedrag ook, zowiezo was die al zo dement als een deur wat met Clomicalm vrij aardig onderdrukt kon worden zodat ze in ieder geval dag en nacht weer door had.

Maar het likken lan ook komen door maagproblemen of andere spijsverteringszaken. Zij had last van brandend maagzuur en door het likken kalmeerde het vrijgekomen speeksel haar maag wat. Ook onze oude bordercolliekruising likt nu veel als hij weer eens maag/darm pijn heeft.

Het is dus wel belangrijk even alles te laten nakijken voordat je het op dementie gooit.