Loopse hondjes..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Diaz

Loopse hondjes..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 20:09

...geen ervaring mee..

Ik snap het niet. Eerst dacht ik toch echt dat ze loops gingen worden (weeeeken geleden) omdat de dames (7 en 9 maanden oud) ineens op elkaar gingen rijden en de mannen meer intresse toonden.
Dit was welgeteld 1 dag en 1 ochtent.. niks te zien verder, niks opgezwollen, niks kwa druppeltjes ofzo.

Nu (maandje later gok ik)
rijden de dames weer op elkaar, en is ons niet-gecastreerde ventje erg nerveus, en wil telkens op de jongste rijden. (nou blijft die zitten, en snapt er niks van haha.. of ze loopt gewoon weg.. negeerd hem volkomen)

We houden ze voor de zekerheid dus apart, maar weer niks te zien bij de dames!

Waar kan je loopse (of nog beter, bijna loopse) teefjes aan herkennen?

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 21:25

Bij die van ons zag je niks van tevoren bij de eerste keer volgens mij wel een beetje de vulva opgezwollen nu ik erover nadenk maar dat gaat ook heel geleidelijk en op een ochtend lag er bloed en was mevrouw dus voor het eerst loops.. geen interresse in de mannetjes trouwens want als er mannetjes aankomen als ze loops is dan verstopt ze zich achter mij (wat ze normaal nooit doet :+ ) Maak je niet druk over het rijden op elkaar, dit kan ook een teken van dominantie zijn (even de rangorde vaststellen). En je teefjes zijn nog jong, tussen 6 maanden en 12 maanden worden ze voor het eerst loops en grotere rassen worden gemiddeld later loops dan kleinere rassen omdat ze later volwassen zijn (langer doorgroeien en dergelijke) . Die van ons was volgens mij 10 maanden ofzo (kleine terrier kruising) . Het komt vanzelf wel. Misschien wel handig om alvast een loopheidsbroekje aan te schaffen.. anders kom je toch heel veel aan het poetsen en als ze net op zondag loops worden en alle winkels dichtzijn.. :+

Diaz

Re: Loopse hondjes..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 23:00

Ik ging net kijken! maar bij beide dames steekt hun muts meer uit dat normaal! Nog niet persee dikker ofzo..

*hmm.. dat verklaard waarom Mufasa zo onrustig was als hij alleen moest slapen snachts! Ze hebben nu rond het klussen ieder apart een klein slaapplekje, omdat er geen ruimte is voor de mega-bench... Mufasa moesten we bij ons op bed nemen, dan pas werd hij rustiger!*