Van links naar rechts: Coray, Popcorn en Costa. (ze hebben op de foto lange nagels, die zijn de dag erna geknipt)
Het zijn alle 3 beren. En popcorn heb ik het langste. Toen ik popcorn had aangeschaft, had ik er nog een andere beer bij Milan. Dit ging eigenlijk erg goed, alleen Milan kwam op vroege leeftijd te overlijden. Dus toen heb ik er 2 jonge beren bij gekocht, omdat ik niet vind dat je maar 1 cavia kan houden omdat ze toch gezelschap willen.
Na verloop van tijd, werden deze jonge beertjes ook wat ouder. En wilde de baas worden over de andere 2. Dit leidde in de regelmaat tot ruzie. Met het ergste geval dat er na verloop van tijd 1 een bijt wond op de neus had. En er meer zaagsel uit de kooi lag dan in. Ik moet wel zeggen dat de ruzie's onder elkaar nu niet meer zo erg zijn. Maar dikke maatjes zijn ze nu ook niet van elkaar. En er hoeft maar iets te gebeuren en er is weer heibel.
Nu had ik op aanraden van een cavia fokster (die weet wat ze doet) de beren bij elkaar laten zitten. Tot dat ze elkaar echt af maken. Gelukkig doen ze dit niet, maar toch voel ik me er niet lekker onder. Want in mijn ogen is er toch wel stress onder de cavia's.
Nu heb ik van een cavia fokster een aanbod gekregen om 1 a 2 vrouwtjes over te nemen. Maar die kan ik niet bij mijn beren zetten natuurlijk. Nou had ik een constructie dat ik 2 beren een nieuw huis voor zou gaan zoeken. En 1 beer laat castreren, en die bij het vrouwtje/ vrouwtjes te zetten als castraat.
Als ik de 3 beren wil houden. En ik wil dat het wel beter zou gaan, zou ik ze alle 3 moeten castreren, en is dan nog de vraag of het goed zou gaan.
Alleen mijn eigen geweten knaagt hier in heel erg. Ik vind namelijk niet (ook al is het misschien wel beter voor de cavia's) dat ik ze er zomaar weer uit kan doen. Ik heb ze nu ruim een jaar. En ze zijn in mijn ogen niet weg werp artikelen.
Overigens als ik dit een jaar geleden had geweten, dan had ik maar 1 beer er opnieuw bij gezet, of mogelijk zelfs 1 vrouwtje en de beer gecastreerd.
Wat zouden jullie doen?