Poes heeft korstjes op haar rug

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Stal_Fiore

Poes heeft korstjes op haar rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 10:28

Onze poes heeft op haar rug, bij de overgang naar de staart, allemaal korstjes...

Wat zou dit kunnen zijn?

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 10:29

onze kater had het ook, het was eczeem....maar de DA zei dat ook vloeien korsten kunnen veroorzaken, maar dat was het niet bij ons. is je poes ontvloeid? en anders toch maar aan een DA laten zien. onze kater kreeg toen een spuit en het was over.

vanalleswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 10:31

zou even kijken of ze geen vlooien heeft.
jaren geleden toen wij nog een kat hadden, had hij ook korsten daar, bleek hij dus vlooien te hebben, maar was er allergisch voor. kreeg toen om de paar maanden een spuit van de da, nooit mee last van gehad.

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 10:33

je kan zelf checken op vloeien. de DA heeft me uitgelegd dat je ff een fijne kam moet pakken en een stuk keukenpapier wat je nat maakt. dan ga je borstelen tegen het haar in en veg je de kam af op de keukenrol. als je bruine stipjes te zien krijgt die wat oplossen dan is het vloeienpoep, en heeft de poes dus vloeien.

griebels

Re: Poes heeft korstjes op haar rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 10:38

Indd vlooienallergie kan...
Maar het kan ook voedselallergie zijn, dat had die van mij ook en ging op speciaal voer van de DA, daarna was het weg...

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 18:25

Poes is niet lang geleden ontvlooid en ze heeft al speciaal voer van de da... dus dat zal het niet zijn denk ik.

Wij hebben thuis wel luizen gehad. Kan dat invloed hebben op huisdieren? Volgens mij niet.

Eas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 18:29

Onze poes(main coon) heeft precies hetzelfde.
Deze is allergies voor vlooien, zodra er enkele zijn reageerd ze hierop. We weten dan ook precies wanneer het tijd is om te ontvlooien. Als we alle beesten hebben ontvlooid dan gaan de korstjes direkt weg.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 18:52

Onze poes had dit ook, maar bij haar was het omdat zij en de andere kat met elkaar 'speelden'. Doordat er af en toe nageltjes gebruikt werden, zaten er dus beschadigingen op haar rug :-)

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:11

als ze geen vloeien hebben dan kan het ook voedingsgerelateerd wezen, of eczeem...onze kater had dus eczeem en pcz hetzelfde allemaal korstjes rond de staart en achter op de rug,....gewoon de DA vragen.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:13

mijn kat heeft het ook, is ook een vlooienallergie. Zodra hij weer druppels tegen vlooien heeft gehad gaan de plekjes ook weer weg.
niet alle vlooienmiddeltjes werken meer even goed overigens dus soms wil het helpen eens een ander middel te kopen .

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:14

Allergisch voor huisstofmijt!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:18

AngelsDitch schreef:
Poes is niet lang geleden ontvlooid en ze heeft al speciaal voer van de da... dus dat zal het niet zijn denk ik.

Wij hebben thuis wel luizen gehad. Kan dat invloed hebben op huisdieren? Volgens mij niet.

Waarmee ontvlooid?

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 23:02

euhms.... een sorrt tubetje met druppels erin... paars met witte verpakking met een blauwe britse korthaar erop... geeeen idee hoe het heet... bauer? kan dat?

Zojuist nog maar gedruppeld... zag namelij kdat het alweer 2 maandjes geleden was van de vorige keer...

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:07

Is het een stresskipje? De mijne bijt zichzelf als ze stress heeft. Eerst haar poot, die regelmatig kleine wondjes had, daarna is ze ineens overgegaan naar de staartaanzet, heeft nu dus ook een hele dunne vlek net voor dr staart omdat ze de haren eruit trekt en likt. Op den duur kunnen hier ook wondjes gaan komen, want ze blijft bijten (zeker als de pup volgend weekend thuis komt...)

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 23:28

Ze komt uit het asiel (is nu 2 jaar bij ons) en was wel een stress poes. Is wel steeds beter aan het worden.
Moet zeggen dat ze de laatste tijd geen aanleiding heeft gehad voor stress...

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:35

:') komt van alles langs!
Het kunnen simpelweg vlooien zijn, die zitten daar graag! Als ze maar genoeg krabben krijg je korstjes.

uiteraard zijn er allergiën, maar ik zou haar ontvlooien, of als je je echt zorgen maakt naar de dierenarts!
Wanneer is een tijd geleden? bepaalde vlooienspulletjes werken maar 1 maand namelijk.. Luizen kunnen voor zo ver ik weet geen kwaad voor poezen.

Als het stress was denk ik dat je het ook had moeten zien bij binnenkomst van de poes. Zo in een neiuwe omgeving vanuit het asiel is echt een en al stress!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 23:38

Heb vanavond opnieuw ontvlooid, kijken of het opknapt en anders ga ik naar de DA

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:39

oke! :) check even of je ze op haar ziet zitten oid, als ze namelijk in je huis zitten baal je echt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:43

AngelsDitch schreef:
euhms.... een sorrt tubetje met druppels erin... paars met witte verpakking met een blauwe britse korthaar erop... geeeen idee hoe het heet... bauer? kan dat?

Zojuist nog maar gedruppeld... zag namelij kdat het alweer 2 maandjes geleden was van de vorige keer...

Als je kat een vlooienallergie heeft dien je daar ook speciale druppels voor te geven (Tegen de dermatitis) anders kan je net zo goed niet ontvlooien...
Dit zijn oa merken als Advocate...Stronghold.
Dus daar zal een probleem liggen..

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:45

Onze poes heeft hetzelfde. Heel veel korstjes over de rug en laatst had ze het ook op haar kopje. Daar bleef ze maar aan krabben en dat ging op een gegeven moment open. Ik ben ermee naar de da geweest, die zei dat het door volle klieren kwam, hij heeft ze schoongemaakt en ze heeft een maand met een kap rond gelopen. De plek op haar koppie is ze kwijt, maar ze blijft korstjes over de rug houden. Zit echt op de ruggengraat en vooral bij de staartaanzet. Katten worden hier goed ontvlooit en ook na het ontvlooien blijven de korstjes.
Ze krijgt ook al een speciaal dieet. Toch lijken de korstjes niet te jeuken ofzo, ze zit er verder niet aan.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:47

volgens mij bedoel jij advocate. kan dat kloppen?
Dan kan het ook een allergie zijn, ook niet echt een ramp, idd een vlooien middel kopen wat de vlooien doodmaakt voordat de vlooien prikken ipv nadat ze prikken!

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 08:44

lieniminnie schreef:
Als het stress was denk ik dat je het ook had moeten zien bij binnenkomst van de poes. Zo in een neiuwe omgeving vanuit het asiel is echt een en al stress!

De mijne zit hier al 6 jaar en heeft soms een vlaag van stress en bijten dus, en aanleiding ervoor is niet duidelijk ;)

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 21:55

Dat kan heet goed hoor, maar ik zeg dat een kat die uit het asiel, waar het al een en al stress is, in een nieuw tehuis komt wel heel gestresst moet zijn ;)

Aanleiding zal er zijn, misschien is er een kat in de buurt die haar af en toe stres bezorgt?

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 12:21

Nou wat toevallig zeg 2 van onze poezen hebben het ook de andere 2 niet (de 2 die het niet hebben zijn gesteriliseerd en de andere 2 die het wel hebben nog niet) wellicht heeft dat er iets mee te maken?

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 17:43

Er komen steeds meer korstjes heb ik het idee... Morgen maar bellen.