Sinds afgelopen donderdag weten we dat onze Joost (Rode je weet wel kater van 9) een nierprobleem heeft. Hij was wat te dik en moest afvallen. We waren op de goede weg, aangezien meneer zijn grote hobby slapen en eten is. Hij woog in mei 8.3 kilo, maar toen we hem op de weegschaal hadden gezet bleek dat hij 2 kilo in 6 maanden tijd kwijt was geraakt!

In de eerste instantie kon de DA niks zien en/of voelen, dus is er bloed bij hem afgenomen. Het resultaat was zeer zorgwekkend. Zijn waardes waren ontzettend hoog, en volgens de DA hadden ze vroeger een kat afgemaakt als een waarde 700 was. Bij Joost was dit 680, dus tegen die 700 aan. De DA kon me ook niet de garantie geven dat hij er goed uit komt.
Hij was ook uitgedroogd, en ik moest 's middags terugkomen om hem een infuus te geven. Natuurlijk stonden we 's middags netjes bij de DA, en kreeg hij zijn infuus. De volgende dat (vrijdag) moesten we ook weer terugkomen om hem weer een infuus te geven.
We kregen ook een doosje Fortekor mee en zakjes met speciaal een speciaal nierdieet. (Royal Canin, Hills en nog een merk) Volgens de DA HOEFT hij dit voor voorlopig nog niet meteen, omdat het het belangrijkste is dat hij uberhaupt eet. Dit mag zijn eigen voer zijn, (Royal Canin Light), vers of wat dan ook.
Natuurlijk probeer ik hem dat nierdieet te geven, maar op dit moment wil meneer eigenlijk bijna niks eten......
Ik maak me best wel zorgen om hem. De kat van mijn moeder is ook een nierpatientje, en hij kreeg van een andere dierenarts meteen het nierdieet voorgeschreven, Fortekor, en andere pillen die ervoor zorgen dat hij niet meer misselijk is. Inmiddels hoeft hij geen misselijkheidspillen meer, en doet het super op het nierdieet en de Fortekor.
Wat is jullie mening? Moet ik hem voorlopig "gewoon" voer geven i.c.m. de Fortekor? Of moet ik a la minute overstappen op het nierdieet?

Sorry voor dit lange verhaal..........