labrador spelletjes??HELP

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PrinsesJ

labrador spelletjes??HELP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 17:40

hallo allemaal ..
Wij hebben een labrador pup van 13 weken ..

Nou zitten wij hiermee op puppycursus en moeten wij een spel zien te vinden wat echt voor een labrador is. Qua karakter eigenschappen..

Nou zat ik meteen aan een KONG te denken maar dat vind ik me eigen toch wel erg makkelijk gemaakt.
Nou zoek ik eigenlijk spelletjes wat je niet zo snel zou verzinnen maar wat labrador geweldig vinden.
Via internet ben ik ook al flink aan het zoeken maar kom ik niet echt verder.
dus weet jij iets laat het me a.u.b weten!!!

dankje alvast!!

Oakland1990

Re: labrador spelletjes??HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 17:42

Haha, grappig, ik heb ook een labradorpuppy van 13 weken.
Mijne vind de Kong niet interessant, maar een voerbal wel. Of brokjes verstoppen onder potjes en hem dan laten zoeken.

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 17:43

oo geweldig dat is in elk geval al iets.. aangezien er 4 labradors in mijn puppy klas zitten komen er denkik zowiezo al een paar met een kong aan zetten.. vind dat niet echt orgineel meer

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 17:44

Een labrador= vreten en zwemmen.
Weet niet precies waarvoor je wat voor spel moet doen?
zoiets als, iets langs/in de slootkant terugvinden? Eetbaar?
of meer trainingsgericht? Aporteren voor een beloning?
Dan kom je al snel uit bij iets van een jachttraining, denk ik.

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 17:45

echt iets wat bij het ras hoort..

ik zat zelf ook al aan iets te denken qua water .. maar bij de puppy cursus hebben we geen water in de buurt ...

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 17:49

balletje balletje? apporteren/sorteren?

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 17:52

Een "spel" waarbij je brokjes op de grond legt en de pup er niet aan mag komen met het zinnetje : Naamhond afblijven en binnen een seconde (dus als ze er ook echt afblijven) goed zo!! zeggen en na een paar oefeningen een broje vanuit je hand geven.
En dit uitbreiden door de pup te laten zit, liggen... brokje tussen zijn pootjes, brokje op zijn poot, enz... enz....

Als ze het brokje pakken voordat je het woordje "afblijven" kunt zeggen dan negeren en weer over nieuw beginnen.
Vooral voor labradors een ideaal spel omdat ze juist zo op eten gericht zijn!

Chantal22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 17:54

Ik weet niet of het echt bij een labrador past maar ik heb ook wel een van spelletjes gehoord zoals een blokkade maken en dan je hond bij je roepen. Je hond moet dan zelf een oplossing bedenken om bij je te kunnen komen door of om de blokkade heen. En ook spelletjes zoals iets laten ruiken (met koekjes eraan of in) en dat dan verstoppen en laten zoeken.

Verder weet ik ook niet zo veel 'spelletjes' eigenlijk, heb zelf een bordeaux dog en die kijkt me dan meestal aan van... tja, doe het zelf... En gaat dan rustig ergens liggen haha...

Succes!

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 17:57

Sancha schreef:
balletje balletje? apporteren/sorteren?

ja zou ik graag willen doen maar onze pup snapt dat nog niet helemaal ..
Ze heeft nou eindelijk door dat wanneer ik een speeltje weg gooi zij er achter aan kan..
Maar terug brengen doet ze dus nog ecchhtttttt niet!!! dus dan sta ik mooi voor joker op puppy cursus haha

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 18:13

een labrador is een jachthond dus ik denk het eerste aan apporteren of iets van speuren. Je kunt ook een koekje onder een doek leggen en dan moet de hon het er onderuit zien te krijgen. Eigenlijk kun je het onder heel veel dingen verstoppen en dat je hond het moet zoeken of er onderuit moet krijgen :)

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 19:20

Balletje lijkt me niet zo'n strak plan. Denk niet dat je instructeur erg blij van je word dan... omdat het namelijk erg slecht is voor de gewrichten van je hond en dan voorral van zo'n jonge hond.

Denk dat het oplossen van een soort obstakelspel wel erg leuk is voor de lab. Men denkt nogal vaak dat de lab ongeveer even slim is als het achterwerk van een varken. Daarom is het best leuk om een keer te laten zien dat ze niet zo dom zijn! Zo kan je ook een doek over de grond leggen (zo'n afdek zeil) waar de hond dan overeen moet.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 19:52

Nikki__ schreef:
Balletje lijkt me niet zo'n strak plan. Denk niet dat je instructeur erg blij van je word dan... omdat het namelijk erg slecht is voor de gewrichten van je hond en dan voorral van zo'n jonge hond.

Denk dat het oplossen van een soort obstakelspel wel erg leuk is voor de lab. Men denkt nogal vaak dat de lab ongeveer even slim is als het achterwerk van een varken. Daarom is het best leuk om een keer te laten zien dat ze niet zo dom zijn! Zo kan je ook een doek over de grond leggen (zo'n afdek zeil) waar de hond dan overeen moet.

balletje balletje...het alom bekende spel. drie potjes, onder 1 een koekje, potjes door elkaar husselen en raden maar. Niets slechts aan.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 20:18

Ik zeg toch ook niet balletje balletje? Maar balletje alleen. Ik weet ook wel wat balletje balletje in houd hoor ;)

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 20:22

tja, voor een pup. onze labrador is nu 1,5 jaar oud. Zij is helemaal gek van zwemmen, rennen met dr balletje, touwtje trekken, de gewone kunstjes zoals pootjes geven enzo vind ze ook leuk. ze wil gewoon graag wat voor je doen. Maar ja, dat zijn niet echt dingen die je met een pup kunt doen bij zo'n cursus denk ik. moeilijk...

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 12:48

alvast bedankt voor de tips ..
Gister hebben wij nog hier in de hal 4 bekertjes met een paar brokjes eronder neergezet.. dit had ze natuurlijk meteen door en wist meteen hoe en wat.. vandaag wil ik kijken hoe ze reageert op het spelletje ''balletje balletje'' kijken hoe ze dat doet. Doordat ze nog maar 13 weken is heeft ze veel nog niet door. En snapt ze soms ook niet dat ze eerst rustig moet wachten voordat ze ergens naar toe mag.. Dit gaat denkik nog erg leuk worden haha ..

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 12:48

Presies de eigenschappen die de 2 labjes van ons (nu net 1 jaar oud) ook hebben haha wat zijn het toch heerlijke honden he :D

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 12:50

ze kan idd echt een schat zijn .. maar soms snapt ze dingen echt niet..

net zoals net:
Ik heb nog een andere hond (een boomer van 4) ..
Maar mevrouw vind het leuk om aan de staart te trekken.. En ook al blaft de boomer gaat mevrouw gewoon door.. Zo is mijn boomer al een keer door de hele huiskamer heen getrokken ..

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 13:15

Dan is het ook aan jou om in te grijpen. Jij beslist ten slotte wat er wel en niet in huis word toegestaan.
En een pup van 13 weken heeft gewoon minder concentratie dan een volwassen hond.