annepaardoes schreef:Wat wil je gaan doen met je hond? Wil je graag een energieke cursus doen? En wil je dan dat alleen je hond bezig is of jij zelf ook?
Voor de energieke sporten:
Voor als je vooral je hond het werk wilt laten doen en je hond is gek van ballen is flybal een erg leuke sport. Treibbal heb ik zelf geen ervaring mee, maar dat moet ook erg leuk zijn.
Wil je meer samen met je hond aan de slag dan zijn behendigdheid, breitensport en dogdance leuke sporten.
Hiernaast heb je natuurlijk ook nog GG, speuren enz.
Als je weet wat voor een cursus je wilt volgen, kun je daarop je lijstje maken met hondensportscholen die deze cursus geven.
Eigenlijk denk ik dat ik eerst verder wil met gehoorzaamheid en dan misschien daarna met haar aan behendigheid gaan doen
Flybal is niets voor haar want ze rent wel achter een bal aan ofzo maar dan laat ze hem liggen en loopt ze door... en kan ik zelf de bal gaan halen.. lijkt me niet echt handig dus
iemand ervaring met EG (zag ik staan op een aantal sites) ? Welke commando's leer je daar ? (omdat ik thuis al zonder cursus haar nog wat heb aangeleerd, en dubbel op is ook niet echt handig xD) En GG dat is toch ook gehoorzaamheid of niet? Oftewel nog wat meer info graag over de verschillende dingen 
edit: Ik heb zelf nog wat gegoogled en nu vond ik wel wat (eerste keer zeker niet goed ingetypt ofzo) GG lijkt me wel leuk iemand daar ervaring mee in limburg? En wat zijn de kosten van zo'n cursus (mag via pb) en moet je van tevoren nog een paar bepaalde cursussen gedaan hebben of kan je met een pupcursus en dergellijke gewoon beginnen daaraan?