Hallo lieve bokkers, Ik heb eigenlijk een dringende vraag want ik ga dit weekend een gave Duitse dog op de foto zetten. En de rest van de weken/maanden nog meer andere honden. Maar mijn vraag is hoe kun je het beste de aandacht van een hond trekken? Dat hij mooi opkijkt etc dus eigenlijk gewoon een beetje hetzelfde als bij een paard. Maar hoe doe je dat bij een hond?
je kan ook een koekje nemen en die laten zien en dan boven je camera leggen zo kijkt de hond precies in de lens. Moet je hond er natuurlijk niet op af komen stormen zoals mijn hond
saskiaojan
Geplaatst: 06-11-09 23:04
kijk es.met een hoog stemmetje roepen, kijken die van mij direct.....en idd een piepspeeltje or rare geluiden bij de camera houden
Zoolgangster
Geplaatst: 06-11-09 23:06
"Koekje", zei de hondenfotograaf eens, en hop, daar ging hond op de foto. Mijn hond keek vrijwel nooit in de lens, maar toen wel...
Bewegen, koekjes, speeltjes gek doen, roepen van alles.
Frances
Geplaatst: 06-11-09 23:36
De fotograaf die mijn hond laatst heeft gefotografeerd (profesioneel dierenfotograaf) trok de aandacht door met zijn mond allerlei rare geluidjes te maken. Lijkt mij ook makkelijker als een speeltje of koekje want ik denk dat de hond dan ook sneller naar je toe zal komen. En misschien iets van een beweging met je hand maken ofzo?
marielle231
Geplaatst: 06-11-09 23:37
Bij een fotoshoot van mijn hond hebben ze het dopje waar de rolletjes altijd inzitten laten "schieten" Door het plop geluid keek mijn hond onzettend lief, mensen die eromheen stonden zeiden allemaal AAAAAAAAH...
Misschien werkt het? En idd de eigenaren weten het zelf vast wel
Ik zou, als fotograve, vooral veel prijzen met je stem, en in pauzes beloningen geven. Zorg dat hij weet dat jij hem iets te bieden hebt, dan probeert hij alles te doen om het te krijgen, wil je hem laten zitten is het dus handig als je zelf of de eigenaar/helpende hand een beloning laat zien en hem laat zitten.
Heb zelf ook volgende week een doggenkind, dus heb ook nog genoeg te oefenen