Muizen op bezoek, hoe vaak de kooi schoonmaken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Muizen op bezoek, hoe vaak de kooi schoonmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 11:00

Hallo Bokkers,

Ik heb een tijdje twee muizen op bezoek, maar nou vroeg ik me af hoe vaak moet je de kooi schoonmaken? Minstens een keer per week helemaal dat is duidelijk, maar moet je ze doordeweeks extra schoonmaken? En hoe? Met wat voor spul? En met wat voor spul kun je het beste de hele kooi schoonmaken?

Dankjewel!

_Tara_

Re: Muizen op bezoek, hoe vaak de kooi schoonmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 14:03

Een keer in de week. Schoonmaken het best gewoon met warm water. Als je teveel met sop gaat doen verdwijnt hun eigen luchtje en proberen ze daarna 10 keer zo hard alles weer hun eigen luchtje te geven :P
Zo tussendoor maak ik niks extra schoon ofzo. Wel zorgen dat ze iedere dag vers water hebben natuurlijk.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 22:40

_Tara_ schreef:
Een keer in de week. Schoonmaken het best gewoon met warm water. Als je teveel met sop gaat doen verdwijnt hun eigen luchtje en proberen ze daarna 10 keer zo hard alles weer hun eigen luchtje te geven :P
Zo tussendoor maak ik niks extra schoon ofzo. Wel zorgen dat ze iedere dag vers water hebben natuurlijk.

Ja dat verse water deed ik ook al elke dag zou ik zelf ook vies vinden haha! Ok, dus niet schoonmaken met poetsmiddel ofzo iets, gewoon met warm water?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 23:12

Poetsmiddel zou ik niet doen. Dan gaat hun eigen geur helemaal weg en dan willen ze die weer terug. Zeker als het mannetjes zijn wil je dat niet hebben :P

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 08:42

_Tara_ schreef:
Poetsmiddel zou ik niet doen. Dan gaat hun eigen geur helemaal weg en dan willen ze die weer terug. Zeker als het mannetjes zijn wil je dat niet hebben :P

Nee het zijn vrouwtjes haha! Thanks for the tip! Weet jij nog andere dingen die ik ze misschien als extraatje kan geven? Naast dagelijkse voer?

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 08:49

Ik geef mijn muis van die knabbelsticks voor hamsters, aangezien ze ze niet voor muizen zelf hebben. Maar ze krijgt ook een rond schijfje en dat is dan wel weer voor muizen :)

Verder maak ik ook 1x per week schoon met water, ook de voerbakjes etc.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 14:18

Als extra's, even googlen op extra's ofzo voor muizen of op 't muizenforum kijken. Daar staat wel een hele lijst van wat je ze extra mag geven aan fruit en groente.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 14:24

_Tara_ schreef:
Als extra's, even googlen op extra's ofzo voor muizen of op 't muizenforum kijken. Daar staat wel een hele lijst van wat je ze extra mag geven aan fruit en groente.

Ik denk dat je hier mee moet oppassen. Ik heb zelf een volwassen konijn gekregen en deze was niet gewend aan groente en fruit. Raakte meteen aan de diaree, neem aan dat dit bij muizen ook zal zijn wanneer ze dit normaal ook nooit krijgen, zou ik ik het niet/of heel weinig aanbieden :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 14:27

Sowieso maar hooguit een dobbelsteentje per dag.