Hoe moet ik dit doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Limoen

Hoe moet ik dit doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 14:16

Tessa begint steeds meer bij de deur te wachten tot die open gaat. Echt niet de hele dag hoor maar als m'n hondje buiten bij de deur staat dan weet ze gewoon dat de deur open gaat.

Onze brit & htk kunnen gewoon naar buiten, de brit blijft altijd in de buurt en de htk zit altijd in het land te jagen.
We hebben zelf een heel groot terrein, wel omheind maar niet katproof (helemaal niet) en wonen afgelegen dus heel veel land om ons heen.
Maar ik wil Tessa niet buiten hebben, zoals de Brit & de HTK. Want Tessa is nergens bang voor, en ik wil ook absoluut niet dat ze door andere katers oid gedekt zou kunnen worden later.

Nu zou een kattenren een oplossing kunnen zijn. Maar hoe doe je dat dan, want die zou dan achter het huis komen, maar niet in verbinding met het huis. Dus dan moeten we haar er zelf inzetten. En als zomers de deuren & ramen open staan, hoe moet dat dan?

Pff ik weet het echt niet, ik wil haar niet opsluiten ze moet wel buiten kunnen maar het liefst in een ren ofzo. Maar dan zit ze ook altijd alleen...

Hoe hebben jullie het allemaal voor elkaar met je katten en hoe komen ze in de kattenren en hoe doe je dat zomers met open deuren en ramen?

(De Brit is 4 jaar, HTK 11 jaar en Tessa is een Heilige Birmaan kitten)

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 17:12

Lastig!
Wij hebben thuis om deze reden besloten om ze dus maar gewoon naar buiten te laten... Dit zijn wel gewone HTK katten, snap dat je met een raskat wat voorzichtiger bent.
Is er dan geen mogelijkheid de ren aan huis vast te zetten? Of desnoods tegen het huis vast en door de muur een kattenluik te maken?
IK denk dat het anders bijna niet te doen is...
Vooral als ´s zomers de deuren/ramen lekker lekker openkunnen. Dan moet je constant alles achter je sluiten. Ook niet ideaal..

Pluttersput

Re: Hoe moet ik dit doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 17:16

Als je niet wil dat ze later gedekt wordt zou je haar iig kunnen laten steriliseren. Op die manier, mocht ze dan ooit ontsnappen zit jij niet met een nestje kittens :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 17:19

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-07-23 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Kitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 17:21

ik heb ook katten, die graag naar buiten willen. Wij hebben een kattenren gemaakt daarin zet ik de kattenbak, speeltjes en eten en drinken en daar zitten ze met mooi weer de hele dag in. gewoon met hout en gaat, als een soort konijnenren! werkt perfect!

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 18:59

Hai Sanne,

Heb je geen klein raampje waar je bijv. een sluis aan zou kunnen maken...
Dus een soort van tunnel richting een ren? Als je geen ren direct aan huis
kun bouwen...Raampje open overdag en ze kan de ren in...
Of idd een kattenluik in de muur of deur en dan een soort van tunnel (gaas)
naar de ren verderop?
Haar er elke keer in zetten lijkt me niets...persoonlijk...Het zou fijn zijn als
ze zelf kan kiezen...Het is maar een idee...

Tessa is ws een toekomstig fokpoesje...Haar laten helpen is dus geen optie...

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 19:02

Het zou inderdaad fijn zijn als ze zelf kan kiezen, maar misschien eerst ook gewoon als ze aangeeft dat ze naar buiten wil..

Verder, laten helpen is geen optie. Omdat als ze door de testen heenkomt "als ze later groot is :+ " wordt ze inderdaad waarschijnlijjk een toekomstig fokpoesje.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 23:12

Jenny21 schreef:
Lastig!
Wij hebben thuis om deze reden besloten om ze dus maar gewoon naar buiten te laten... Dit zijn wel gewone HTK katten, snap dat je met een raskat wat voorzichtiger bent.
..

sorry hoor, maar wat is dat nou voor onzin, is het kattenleven van een HTK kat minder waard dan dat van een raskat ??

Ik heb mijn erf (incl stallen) afgezet met gaas van 1.80cm hoog, daar bovenop nog 50cm gaas dan naar binnen overhevelt zodat ze er niet tegenop kunnen klimmen.

en oh ja, ik heb HTK oude zwervers 6 stuks momenteel (waaronder 2 aidskatten), minder dan normaal omdat ik er dit jaar ondanks alle zorgen al 2 heb moeten inslapen.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 23:14

Ik denk dat ze met het jatgevaar bedoeld ;)

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 23:18

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 17-11-22 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 23:21

Poezepil doe ik niet ;)
We hebben er een aantal jaar geleden eens een kat mee geplaagd. En die heeft er kanker van gekregen.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 23:22

Maar ze is ook nergens bang voor, en dat vind ik heel eng.. Als ze dan alleen buiten meot lopen.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 23:25

Limoen schreef:
Ik denk dat ze met het jatgevaar bedoeld ;)

ah..ok! :D sorry...maar soms op die "echte" kattensites waar die fokkers op zitten geloven ze werkelijk dat alleen ZIJ het allerbeste met hun katten voor hebben, kan me daar zo kwaad over maken. Als ik kittens opvang voor het asiel kosten ze me incl 2 entingen, ontwormingen, ontvlooien en chip ongeveer 80 euro met korting van goede da's (maar zonder de kennelkorting die cattery's krijgen) en zij beweren dat ze de kittens a 400-600euro tegen kostprijs verkopen (daar komt dan nog Felv, Fiv en eventuelle HCM testen bij.....keep on dreaming)

poezenpil kan trouwens kanker veroorzaken bij katten

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 10:35

xXLianneXx schreef:
je hebt toch ook de poezepil :P dan kan je die geven zodat ze naar buiten kan en als je een nestje wilt stop je met de poezepil :P

Dit gaat bij fokken niet zo in zijn werk...Wat dacht je van FIV en FelV
dat katten buiten de deur kunnen oplopen...Een fokker zal zijn poezen
en katers nooit zonder bescherming (van een ren) buiten laten lopen...
Dat is dus niet alleen omdat ze niet zwanger mogen worden...

Over de prijs van een raskat valt te discussieren...Als je alles bij elkaar
opteld blijft er echt weinig tot niets over...De fokkers die iets over houden
zullen dit ook weer aan de katten besteden...Nieuwe spulletjes of weer
voor een toekomstig nestje...

Een fokker die na een keizersnee 1 poesje overhoud zal flink moeten
toeleggen op een kitten...Je kunt dit kitten tenslotte niet voor kostprijs
verkopen (wat hoog op kan lopen) Dit compenseren ze dan weer met een
nestje wat wel in eens goed gaat...Poes heeft misschien 6 kittens gegeven
waardoor er een beetje geld overblijft...
Kattenfokken is niet zwart/wit...Het kost dit en je verdiend dat...