op zoek naar een gepast nieuw huisdier

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ronneke

op zoek naar een gepast nieuw huisdier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 00:56

hallo iedereen,
mijn laatste tamme ratje dora is deze avond overleden ;(
nu zou ik graag niet te lang wachten om het terrarium opnieuw te bewonen.
het is een oud aquarium van 100 x 40 op 60 hoog met plateaus en volieredraad aan de achterzijde.
nu zou ik aan een kant niet terug voor ratjes kiezen omdat hoewel ze tam waren toch eens durfden bijten en met kinderen in huis ik het niet 100% betrouwde.

weet iemand welk diertje hem eventueel ook thuis zou kunnen voelen in dit verblijf en niet snel zal bijten?
grtjs

zonnebloem18

Re: op zoek naar een gepast nieuw huisdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 01:10

Als je ratjes bij een rattery haalt zullen ze echt niet zomaar bijten.
Ik zou dus gewoon weer ratjes nemen maar dan bij een goeie fokker vandaan.

Andere dieren die zouden kunnen zijn gerbils, muizen of een hamster maar die zijn over het algemeen wel bijteriger als ratten.

Charis_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 01:21

Misschien een paar fretten?

HubbaBubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 01:23

Charis_xX schreef:
Misschien een paar fretten?

:n

ronneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 01:27

ze beten eigenlijk enkel naar vingers door de tralies, ze zagen het waarschijnlijk voor eten aan. zo heeft het zoontje van een vriend een litteken aan zijn vinger.

aan gerbils en degoes had ik zelf gedacht maar ik heb helemaal geen ervaring met deze dieren. hamsters en muizen zou ik zeker niet voor kiezen.

fretjes hebben we ( 2 schattige teroriserende albino monstertjes die het huis onveilig maken als ze los zijn :D ) en deze kooi is zeker niet geschikt voor fretjes

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 02:05

Bijten door de tralies hoeft niet standaard te zijn mijn eigen ratten hebben dat nooit gedaan en ik heb er inmiddels 60 gehad.
Je moet alleen van jongs af aan geen dingen door de tralies geven en dan gaat dat over het algemeen gewoon goed.
En zorgen dat je kindertjes na het eten even goed hun handen wassen zodat die niet meer ruiken naar het lekkere broodje of stukje vlees wat ze net hebben gegeten.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 09:00

Ik zou ook gewoon weer voor ratten gaan :j Bij een goede fokker vandaan. Leg anders je bijt-probleem eens voor bij een goede fokker, misschien dat diegene je dan tips kan geven om het te voorkomen?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:52

zonnebloem18 schreef:
Bijten door de tralies hoeft niet standaard te zijn mijn eigen ratten hebben dat nooit gedaan en ik heb er inmiddels 60 gehad.
Je moet alleen van jongs af aan geen dingen door de tralies geven en dan gaat dat over het algemeen gewoon goed.
En zorgen dat je kindertjes na het eten even goed hun handen wassen zodat die niet meer ruiken naar het lekkere broodje of stukje vlees wat ze net hebben gegeten.

Ben ik het zeker mee eens.

Niet aanleren, dan doen ze het ook niet.
Ik heb ervaring met ratten, en met ratten/kinderen.
Van de week nog mijn gillende keukenmeiden van een oppaskindjes bij de ratten gehad.
Mijn ratten waren toch wel veel aan het knabbelen en likken. (knabbelen.. lees nagels inspecteren, zachtjes schrapen, geeft enkel een kietelend gevoel). Bleek dat ze net thuis chocola en koekjes hadden gegeten.
Je kan zoveel vingers door de tralies doen als je wilt hier.

Hou er wel rekening mee dat het er minimaal 2 moeten zijn en ze speciale aandacht nodig hebben.
Geen zaagsel, goed voer, veel speeltjes zoals hangmatjes.
En.. ze niet al te oud worden en vaak last krijgen van vanalles.

Met het oog op kinderen, zou ik voor 2 of meer mannen kiezen. Grote kans op iets rustigere ratten.
Al ben ik licht bevooroordeeld, heb altijd mannen.. daar ligt mijn voorkeur.

Ik vertrouw eerder de kinderen niet dan de ratten.