Hond regenjas aan??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

avh

Hond regenjas aan??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 17:01

Mijn hond, een sharpei Hurley genaamd van bijna 2 heeft een grote hekel aan water dus ook regen. Normaal gaat hij erg graag mee wandelen maar als het regent kijkt ie eerst even naar buiten en loopt dan, als ie de kans krijgt, hard weg ;)
Maar hij moet natuurlijk gewoon naar buiten. Eenmaal buiten, na een hoop trekwerk, blijft ie zich uitschudden en wil het liefst zo snel mogelijk terug.
Nu ben ik helemaal geen voorstander van honden met kleren aan maar zou het dan toch een oplossing zijn hem een regenjas aan te doen??
Wat vinden jullie en hebben jullie er ervaringen mee?

Lotus83

Re: Hond regenjas aan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:02

Mijn hond heeft als het heel erg koud is, of bijvoorbeeld sneeuwt een jasje aan, dit doe ik omdat hij geen onder vacht heeft.
Hij vind dit niet leuk, maar ik doe het is zijn geval voor zijn gezondheid

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:05

mijn hondje (jack russel) heeft ook in de regen een regejas aan en dat bevalt hem goed, hij wil anders ook echt niet mee en met jas gaat het een stuk beter.
Ook heeft hij in de winter een dikkere jas aan op stal omdat hij dan maar een beetje stilzit, maar met wandelen doe ik hem dan wel af (of doe ik zijn regenjas aan)..

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:10

Mijn ene hond de Boerenfox krijgt wel eens een jas aan, waterdicht en voor de warmte.
Dit jaar nog niet aangehad hoor.
Toe ze bij ons kwam, erg mishandeld en veel te mager kon ze zich echt onmogelijk warm houden.
Ze ging buiten dan ook echt niet poepen als ze het koud had.
Ze heeft ook geen ondervacht.
Nu is ze alweer ongeveer vier jaar bij ons en heeft ze het minder nodig, al is ze de enige van alle vier de honden die s'nachts als het kouder word zelf onder de deken kruipt en lekker net als de katten bij ons op de vensterbank boven de kachel gaat liggen, zoooooo grappig.

De andere die hadden geen jas nodig.
Ikzelf kon me echt kwaad maken als mensen begonnen van wat een onzin een jas voor een hond, ze kijken dan niet verder dan hun neus lang is en vaak zijn het ook nog lui die niets van dieren weten.

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:12

mijn yorkie moet ook een jasje aan , ze heeft het ijskoud en regent echt nat tot op haar huid ....ze wil zelfs niet meer zonder jasje haha.......

ik ben niet van de kleding voor dieren maarja als het nodig is ....en hij is gewon donkerblauw geen gek roze ofzo gewoon neutraal...dus echt voor schut loop ik niet

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:12

Wel ben ik fel tegen de mode hipe van hoe ga ik mijn hondje nou weer eens aankleden en ik doe hem nu ook maar eens eens pet, zonnebril, ik lak de nagels en o ja hij mag natuurlijk ook niet op de grond lopen.
Het zou maar eens vies worden.

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:13

ja maar dat is anders ik zou indy ook nooit kleren aantrekken maar als ik 5 minuten buiten ben met haar is ze zeiknat en ze droogt ook super langzaam......meestal loopt ze dan niet eens maar blijft gewoon staan.

dat zie ik dus anders dan een paris hilton hondje haha

Mienky_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:13

Nou. Sasja onze boxer doet precies het zelfde. alleen loopt ze ondertussen wel heen en weer te drammen. dus bij de vierde keer trek ik mn regenspul aan en 2 hondjes mee naar buiten. Sasja de rest van de dag saggie. Tommy onze andere boxer vind t niet erg, want na zon wandeling worden ze prinsheerlijk afgedroogd en mogen ze weer lekker op hun kleedje voor de warme kachel. heb geen regenkleding voor hondjes. want bij ons moet het binnen 5 minuten kapot

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:14

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-23 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:15

Ik merk dat mijn hond dr behoeftes echt niet gaat doen als ze het te koud / te nat vind. En dat is toch wel een klein beetje het doel van het uit laten ;) Dan krijgt ze dus ook een dekentje op. Nu heeft ze ook spondulose, een zere/stijve rug dus, geen ondervacht en een zo goed als kale buik. Maar zo heel erg vaak heeft ze de deken niet echt nodig.

Voor de mooi krijgt ze echt geen dekentje op. :n En de rest van de honden dus ook niet.

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:16

Judith_M schreef:
Nee hoor, onze hond gaat gewoon de regen in, hoe sip hij ook kijkt.. Goed voor de weerstand

maar als ze tot de huid nat worden en urenlang bibberen en het koud hebben is dat toch ook sneu ?
mijn hondje komt uit spanje dus heeft het al snel koud daar niet van ..... :D maar ik vind dat anders echt sneu .

Moggsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:19

Ik heb een oude Bouvier van bijna 15 jaar.
Sinds een half jaar krijgt hij vreselijke jeuk als zijn rugvacht nat wordt.
Het zal wel aan de leeftijd liggen, maar jeuk is erg.
Daarom krijgt hij een regenjas aan en de problemen zijn over.
Soms wordt er naar gevraagd omdat een jasje meestal door kleine hondjes wordt gedragen.
Maar na uitleg vind iedereen het heel begrijpelijk.
Omdat hij erge grote ogen heeft heb ik ook een zonneklep voor wanneer de zon erg fel staat.
Zijn haren worden steeds dunner, dus ook de haren boven zijn ogen.
Kan mij niets schelen.
Als de hond het prettig vind en de problemen zijn zo opgelost dan doe ik dat voor hem.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:32

Judith_M schreef:
Nee hoor, onze hond gaat gewoon de regen in, hoe sip hij ook kijkt.. Goed voor de weerstand

En als en nu net een hond is die dat dus niet heeft?

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:36

als het een gezonde hond is. die best tegen een stootje kan zou ik hem gewoon meenemen zonder iets. moet hij maar aan wennen. had hij maar geen hond moeten worden. onze hond heeft bijna geen grammetje vet en is nu nog kaal van de verharing maar ging gister wel zwemmen. ik merk dan wel dat hij wat harder gaat lopen om zich zelf warm te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:37

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-23 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:38

R.X. schreef:
Wel ben ik fel tegen de mode hipe van hoe ga ik mijn hondje nou weer eens aankleden en ik doe hem nu ook maar eens eens pet, zonnebril, ik lak de nagels en o ja hij mag natuurlijk ook niet op de grond lopen.

Ik vind dat ook onzin, maar dit geval vind ik anders. Als je hond er blij van wordt als je hem een regenjas aandoet zou ik dat zeker doen. Gewoon eens proberen met een kinderregenjasje over zn rug ofzo?

Moggsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:38

Mijn andere 2 Bouviers zijn ook niet blij dat ze in de regen lopen.
Ook die vinden zich dan erg zielig, maar ze kunnen er goed tegen.
Zonder goede reden doe ik geen toestanden aan een hond.
Ze moeten wel hond blijven.
Maar als een dier het echt koud heeft is dat een andere zaak.
Er is een verschil tussen het koud hebben en aangekleed worden omdat baasje dat leuk vind.
Ons ouwetje heeft het nodig, de andere 2 niet.
De 2 jonge dames hebben een goede vacht en ik heb veel oude handdoeken.

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:42

imd schreef:
R.X. schreef:

Ik vind dat ook onzin, maar dit geval vind ik anders. Als je hond er blij van wordt als je hem een regenjas aandoet zou ik dat zeker doen. Gewoon eens proberen met een kinderregenjasje over zn rug ofzo?

zo duur zijn ze niet hoor, kosten 15euro oid..

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:45

Rosmoov schreef:
Judith_M schreef:

maar als ze tot de huid nat worden en urenlang bibberen en het koud hebben is dat toch ook sneu ?
mijn hondje komt uit spanje dus heeft het al snel koud daar niet van ..... :D maar ik vind dat anders echt sneu .

Dan moet je geen urenlange wandelingen maken in de regen, worden ze ook niet tot de huid nat.

Mijn honden een jasje aan.....neuh......ze gaan gewoon zo mee, of ze willen of niet.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:50

Onze hond staat te stuiteren voor de deur als het regent. Hondenweer was het toch? Heerlijk vind ze het gelukkig maar tenminste iemand die er van geniet. Die mode jasjes vind ik echt niks maar als het moet dan moet het. Nu zal het bij onze hond nooit zover komen want die heeft wel een ondervacht.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:55

Judith_M schreef:
Judith_M schreef:

Dan moet je dat opbouwen :)* maar dan zou je idd tijdelijk een jasje aan kunnen doen ofzo, hoewel ik daar toch echt nooit op gekomen zou zijn. Maar ik heb ook een hondje met goede ondervacht en ruwe bovenvacht, het water wordt vrij goed tegengehouden. Als hij thuiskomt wrijft ie zich droog aan het vloerkleed of een handdoek.

Jouw hond is dus echt niet te vergelijken me bijv. mijn hond, geen ondervacht en kale buik binnenkant poten en lies.
Nu heeft ze het ook bijna niet aan , maar toen ze heel erg mager was moest het wel vaker.
Ook toen er een ander hondje van ons ernstig ziek was had ze een paar keertjes een jasje aan.
Maar ik ben ook voor liever zonder dan met.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:57

Ik ben geen voorstander voor kleding voor honden. Maar mijn hond heeft mij vorig jaar ook aan het twijfelen gekregen. Het is een schotse collie van nu 2 jaar. Wij hebben haar uit een vreselijke situatie weggehaald en met haar gezondheid was het slecht gesteld. Ze was om de week goed ziek en als ze nat werd duurde het heel erg lang voor ze droog was met zo`n vacht. Maar ik heb het toch maar niet gedaan omdat ze het vreselijk vind een jas aan te hebben. Maar ik moet het afkloppen ze is op het moment erg gezond dus laat maar lekker nat worden. Het heeft even geduurd maar ze heeft eindelijk een beetje weerstand.

DreamUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:59

ik heb 2 hondjes de 1 heeft geen moeite met koud weer en regen en heeft een dikke vacht en het dus ook niet nodig. en dan ook nog jasjes kleertjes en alles vind die een verschrikking, doe ik hem ook nooit aan dus.
en ik heb nog een hond met een dunne vacht is een echte aansteller als het gaat om regen of koud weer. en ze houd van jasjes mensen zullen het niet geloven maar als je een jasje pakt komt ze kwispelend op je af rennen en gaat ongeduldig tegen je aanspringen om het aan te krijgen. die doe ik het wel aan met slecht weer. loopt er ook helemaal trots mee weg ziet er hee grappig uit :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:01

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-23 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:03

Diablo schreef:
Judith_M schreef:

Dan moet je geen urenlange wandelingen maken in de regen, worden ze ook niet tot de huid nat.

Mijn honden een jasje aan.....neuh......ze gaan gewoon zo mee, of ze willen of niet.[/quote]

nou mijn hondje weegt maar 3 kilo en is al snel doorweekt ik loop nooit uren eerder 10 minuten en dan is ze al doorweekt