Oudere hond, 'probleempjes'..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Oudere hond, 'probleempjes'..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 15:27

Hallo,

onze Simba (kruising labrador, herder, boerenfox) is 14 oktober 11 jaar geworden :+: We hopen uiteraard dat ze nog heel lang meegaat.

We hebben afgelopen februari een mamatumor laten verwijderen, we hebben haar artrose onder controle door speciale voeding, ze heeft wat staar (grijzige gloed in de ogen) maar nog niet heel erg.

Simba gaat -naast haar dagelijkse ommetjes- nog regelmatig mee naar het bos, waar ze als een jonge hond rondrent, speurt en speelt.

We merken nu echter dat ze als wij weg gaan (we werken allebei, heeft werkelijk nog nooit problemen gegeven) of naar bed gaan, óntzettend gaat piepen. Ze krabbelt ook aan muren en deuren. Afgelopen vrijdagnacht zijn we 3x uit bed gekomen om haar uit te laten, ze bleef maar ongedurig en hijgen en aandacht vragen. Maar plassen hoefde ze eigenlijk toch niet. Ze had ook geen koorts ofzo.
Als we gewoon beneden zijn, wijkt ze niet van onze zijde. En ze kruipt sinds een paar dagen ook weer op schoot, terwijl ze dit al jaren geleden heeft afgeleerd!

Is er hier een hondeneigenaar die dit herkent? Is het sec ouderdom, of zou ze wat dement worden?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 15:30

Ik weet wel dat het gedrag van oude honden heel erg kan veranderen. Het is dus niet vreemd dat ze nu opeens moeite krijgt met alleen zijn, terwijl dit eerder geen probleem was. Kan dementie zijn (want dat komt voor bij honden), maar hoeft niet.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 10:08

Dank je voor je reactie Pollewoppy.

Ik vraag me af wat we hieraan kunnen doen. Want vannacht was het weer raak en heeft ze 2 uur lang lopen janken en geprobeerd de deur naar boven open te springen :\ Naast dat wij er last van hebben (en de buren wellicht?) vind ik het zó zielig voor het verdrietige hondje!

Iemand ervaringen?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 10:11

Helaas herkenbaar!
Bij onze vorige hond hielp speciaal geselecteerde (dus niet de standaard flesjes uit de winkel) bach bloesem druppels!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 10:14

:)*

Dat is een goede tip! Heb je die door moeten geven 'tot het einde'?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 10:30

:D
Ja, die hebben we tot het einde toe gegeven.
Sterkte met je beestje! Ik vind het verschrikkelijk om je beestje steeds meer achteruit te zien gaan.... Aan de andere kant is het natuurlijk heel fijn dat je beestje al zo oud is geworden!!
Die van ons zijn nu 2 en 3 en moeten dat nog zien te halen :P