Ik weet even niet meer wat te doen.
Heb een maand geleden een prachtig poesje opgehaald bij mensen. Poesje is 3,5 jaar en is bij hen geboren. Werd de laatste tijd echter nogal ondergesneeuwd door de andere katten en de hond.
Heb daar een uur gezeten en het was een vrij schuw poesje. Wat wel positief was, was dat ze bij me in de buurt bleef én zich zo op haar gemak begon te voelen met mij in de kamer als vreemdeling, dat ze zich begon te wassen en zelfs om te rollen!
Afijn, mensen waren dan ook gerustgesteld door deze reactie en wilden voor haar een rustiger huis zodat ze wat meer zichzelf kon zijn/ontplooien.
Ik heb haar meegenomen, en had wel verwacht dat ze bang zou zijn in het begin maar dat ze na 2 weken toch wel onderhand stiekem wat meer zou komen kijken.
Nu, een maand later, zit ze nog steeds de hele dag en nacht op de CV ketel in mijn washok en komt er enkel uit als ik ga slapen. Dan eet en drinkt ze en gaat op de bak. Ze loopt dan wel even te struinen in de woonkamer (zie ik aan de sporen die ze achterlaat

CV zit totaal niet comfortabel, ze ligt de hele dag op een soort van gat.
Ben nu sinds 2,5 week bezig met bachbloesem door haar eten (speciaal samengesteld op haar angst en depressie) en heb sinds een paar dagen Feliwayverdamper in woonkamer.
Probeer haar soms even te aaien, moet daarvoor dan op wasmachine klimmen en dat is natuurlijk al bedreigend. Vervolgens kruipt ze heel langzaam richting gat tussen muur en CV en gaat daar doodsbenauwd naar me zitten kijken.
Heb al een paar keer met vorige eigenaar gemaild, ze had dit ook niet verwacht. Dacht dat ze na een week wel enige nieuwsgierigheid zou tonen. Is nooit mishandeld, geen trauma's etc.
Ik vind het erg sneu voor Juultje, ze lijkt zo depressief en zo extreem angstig. En wil haar helpen, maar hoe?
Hoe moet ik dit aanpakken? Ik heb dit nog nooit meegemaakt met mijn vorige katten of zelfs met het straatkatje dat ik van de zomer even heb opgevangen...(die zo wild was als wat, maar uiteindelijk na 3 dagen zelfs bij me op schoot klom!).
Hier wat foto's:
als kitten

nog bij vorige baasje

in haar CV holletje (hier zit ze als ze echt bang is, normaal ligt ze bovenop de CVketel)
http://i71.photobucket.com/albums/i127/ ... tje001.jpg