hoi, we gaan over een uur naar de dierenarts dat was het snelst wat kon. maar ik wil vast weten wat jullie denken: mijn konijntje wilde vanochtend niet meer eten, kijkt heel dof uit z`n ogen en z`n achterkant lijkt wel zo`n beetje half verlamd. ik ben best wel bang dat het mis gaat, want we weten hier uit ervaring hoe snel dat kan gaan. hebben jullie enig idee? dat hij ergens van afgevallen is is onwaarschijnlijk... ik dacht zelf aan een eventuele vergiftiging? groetjes
Jenny21
Geplaatst: 31-10-09 13:39
Heb al eens gehoord dat ze vrij makkelijk hun rug bezeren/breken...
Laten we hopen dat het meevalt! Ik duim voor je! Laat je even weten hoe het afloopt?
lovelanga
Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-09 13:42
zeker, ik hoop echt zo dat het meevalt....
JusticeWH
Geplaatst: 31-10-09 13:42
Hey, een cavia van een vriendin van me had net hetzelfde, futloos en verlamde "achterhand"... Dat was door iets vekeerd te eten (ik dacht komkommer?), of door veel kalk in het water dat ze dronken... Die cavia heeft het toen wel niet gehaald, hij is gestorven op de tafel vd DA... Zij moeten nu een beetje citroen in het water van de cavia's doen... sindsdien hebben ze het niet meer voor gehad ...
Konijnen hebben nogals eens last van kleine hersenbloedingkjes waarna verlamming optreedt. Dit is met mijn konijn ook twee keer gebeurd. De eerste keer was zijn hele rechterhelft verlamd en kon hij niet meer rechtop zitten. Ik heb hem toen 2 dagen water gevoerd met een pipetje en hij is van die beroerte toen volledig herstelt. De tweede keer (hij was toen 10 jaar) was het echter wel fataal en is hij er aan overleden.
De dierenarts zal moeten beoordelen wat het beste is. Maar verlies niet meteen alle hoop, het kán goedkomen.
lovelanga
Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-09 14:00
we gaan over een kwartiertje...
Joscaa
Geplaatst: 31-10-09 14:03
Dit had mijn konijn ook; een tand achter in zijn mond was in zijn wang gegroeid door te veel krachtvoer ipv ruwvoer. Dit was iets wat heeeeel vaak voor kwam. En die keek ook dof uit zijn ogen (door te weinig goede voeding en pijn), wij gaven hem "slobber", gewoon zijn bix met wat water mengen, zacht laten worden. En zacht gekookte, afgekoelde worteltjes. Ook zijn achterkant was uiteindelijk verlamd, dus we hebben hem in laten slapen.
Mijn konijntje heeft een half jaar geleden waarschijnlijk een soort van hersenbloeding gehad waardoor z'n achterpootjes verlamd waren. Toen nog gevoerd met gepureerde wortel aangedund met water en babyvoeding in een wortelsmaakje. Naar de DA geweest voor medicijnen, en die sloegen goed aan. Maar 3 dagen later kreeg hij er weer last van, uiteindelijk ook weer hersteld. Maar toen het de derde keer gebeurde kon ie alleen nog maar z'n koppie bewegen, en hij was ook al 10. Hier konden ze weinig meer aan doen en hij was al heel vaak ziek geweest, dus hebben we hem in laten slapen... Ik hoop dat het dus niet hetzelfde is, Sterkte!
hoi, bedankt voor jullie berichtjes! het is waarschijnlijk een parasiet die een hersenvliesontsteking veroorzaakt. omdat ze niet wil eten heeft ze een eetstimulator gehad en we hebben een bestrijdingsmiddel voor de parasiet+antibiotica meegekregen. er is dus hoop, maar ze wil nog steeds niet eten, dus we moeten haar wat met een spuitje inspuiten, ik hoop dat ze het gaat redden!
Vanky
Geplaatst: 31-10-09 16:23
JEEEEJJJ !!!!!! er is nog hoop !!! Ik hoop dat ze het red !! Volgens mij is dan konijntje van jou wel een echt doorzetter die nooit opgeeft !! net als jou Hou je ons op de hoogte hoe het gaat