Konijn wormen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bloempotje

Konijn wormen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-09 21:45

Mijn zus dacht dat ons konijntje misschien wormen had. Omdat hij best wel dik is (maar ik weet het niet zeker aangezien hij achteraf te veel voer kreeg :o). Er is verder niks aan zijn poep oid te zien. Hij had wel eerst last van diarre maar dat kwam omdat hij waarschijnlijk nét iets te veel groen had gehad (hij kreeg het 2x, miscommunicatie van ons..)

Moet ik toch langs de da of is dit niet nodig ?

Patty14

Re: Konijn wormen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 13:49

Je zegt dat hij te dik was door het voer en diaree door teveel groen voer en je ziet niks aan zijn ontlasting? Dan zou ik me niet echt druk maken. Maar als je het echt zeker wilt weten kun je natuurlijk altijd langs de da gaan.

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 03:09

Minder voeren, meer beweging.
Groenvoer aanpassen en opbouwen en niet onregelmatig geven.
En je kan bij de dierenwinkel ook een pipetje tegen wormen kopen dat beschermd ze een paar maandjes tegen wormen als ze als wormen hebben dan zorgt dat spul er ook voor dat ze weg gaan.

Pyralis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 17:39

Je denkt dattie wormen heeft omdat hij dik is? Of heeft je zusje echt wormen gezien? Pas dan op dat het geen maden zijn! Als een konijn te dik is kan hij zichzelf niet meer goed schoonmaken aan de achterkant, met alle gevolgen van dien (plakpoep dat blijft hangen: maden,vliegen, urinebrand enz) Als je konijn te dik is: op hooidieet zetten en meer beweging geven.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 17:41

Konijnen kunnen wormen hebben. Die zijn waarneembaar op de keutels. Oplossing: Panacur geven.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 21:44

Nou even voor de duidelijkheid;
Hij heeft/had niks in zijn keutels. Niks te zien, maar was verder wel dik maar misschien komt dit omdat hij achteraf te veel voer kreeg? En hij was aan de diarree van te veel groenvoer. (Alhoewel ik heel rustig had opgebouwd).
Maar nu had ik gelezen dat diarree en dik op wormen kunnen duiden? Maar zie niks in zijn keutels oid.